افزایش اعتماد سرمایه‏‌گذاران  به فناوری‏‌های نوظهور آی تی
همکاران سیستم- سرمایه‏‌گذاری‏‌های جدیدی که در هفته‏‌های اخیر برای حمایت از شرکت‏‌های نوپای فعال در حوزه پردازش ابری و داده‏‌های کلان صورت گرفته است، نشان می‌‏دهد علاقه و اعتماد سرمایه‏‌گذاران به این فناوری‏‌ها در حال افزایش است.
به گزارش وب‏‌سایت itworld، شرکت باکس که یکی از شرکت‏‌های نوپای عرضه‏‌کننده خدمات پردازش ابری (دراپ باکس) است در روزهای اخیر توانسته یک سرمایه جدید ۱۰۰ میلیون دلاری جذب کند.
جذب این سرمایه باعث شده ارزش مالی شرکت دراپ باکس از ۲ میلیارد دلار فرا‌تر رود. شرکت نوپای اپرندا (Apprenda) نیز که صاحب پلت‏فرمی برای توسعه نرم‏‌افزارهای تحت فناوری پردازش ابری است موفق شده یک سرمایه
۱۶ میلیون دلاری جذب کند. شرکت دیگری که در این زمینه توانسته نظر سرمایه‏‌گذاران را جذب کند شرکت سیمپلیویتی (Simplivity) است که در زمینه یکپارچه‏‌سازی سیستم‏‌های زیرساختاری تخصص دارد. این شرکت توانسته یک سرمایه ۵۶ میلیون دلاری را برای خود جذب کند.
شرکت نوپای دیگری به نام بایم (BIME) نیز که در زمینه تولید فناوری‏‌های هوشمندی تجاری فعال است نیز توانسته است موافقت سرمایه‏‌گذاران را برای تامین یک سرمایه چهار میلیون دلاری جلب کند.
برآوردهای پژوهشگران و تحلیلگران مالی نیز نشان می‌‏دهد میزان سرمایه‏‌گذاری سرمایه‏‌گذاران مخاطره‏‌پذیر (VC) در سه ماهه سوم ۲۰۱۳ رشد قابل ملاحظه‏‌ای در مقایسه با دوره‏‌های قبل داشته است. بر اساس گزارش موسساتی مثل انجمن ملی سرمایه‏‌گذاران مخاطره‏‌پذیر و موسسه «پرایس واترز هاوز کوپر» در آمریکا در سه ماهه سوم سال جاری این سرمایه‏‌گذاران در مجموع حدود ۸/۷ میلیارد دلار از سرمایه خود را طی بیش از هزار معامله مختلف در اختیار شرکت‏‌ها و کسب و کارهای متقاضی سرمایه قرار داده‏‌اند. این رقم در مقایسه با سه ماهه دوم امسال
۱۲ درصد رشد دارد.
بررسی این سرمایه‏‌گذاری‏‌ها نشان می‌‏دهد صنعت نرم‏‌افزار از نظر میزان جذب سرمایه جایگاه برتری در مقایسه با سایر صنایع دارد. شرکت‏‌های فعال در این صنعت در سه ماهه سوم ۲۰۱۳ به تنهایی حدود ۳ میلیارد دلار سرمایه جذب کرده‏‌اند.
افزایش سرمایه‏‌گذاری در حوزه فناوری‏‌های نوظهوری مثل پردازش ابری، داده‏‌های کلان و هوشمندی تجاری نه‌تنها حکایت از افزایش اعتماد سرمایه‏‌گذاران به این فناوری‏‌ها دارد، بلکه تصویری از آینده دنیای فناوری‏‌های آی‌تی را نیز به دست می‌‏دهد.