به تاریخ یوم شنبه 22 شهر ذیقعده الحرام سنه 1296 به عموم اهالی اصفهان اعلان و اعلام می‌شود که: این مطلب بر عموم اهالی اصفهان واضح است و هرکس نمی‌داند هم می‌تواند تحقیق نموده، مطلع شود که زمانیکه ما از شیراز به اصفهان آمدیم و حاکم اصفهان شدیم در همه اصفهان پنجاه دکان خبازی بود و روزی پنجاه خروار گندم در اصفهان نان طبخ می‌شد و حال یکصد و بیست و نه دکان خبازی دایر گردیده و روزی یکصد و سی و شش خروار گندم طبخ می‌شود و در مدت پنج سال حکومت ما هفتاد و نه دکان خبازی علاوه شده.
در این چند روز که داخل برج عقرب شدیم و باران نیامده است، اطلاع یافتیم که بعضی از آن دکاکین بسته شده است و قدری در نان اغتشاش به ظهور رسیده. بعد از استماع این مطلب راضی نشدیم که آبادانی که درمدت حکومت ما حاصل شده در زمان حکومت ما روی به انحطاط بگذارد و رفته رفته خراب شود و شما رعایا که به جای عیال و فرزندان عزیز ما هستید به سختی و تعب بیفتید.
لهذا امروز جناب مستطاب حجه الاسلام آقای حاجی شیخ محمدباقر و سایر علمای این بلد را زحمت داده، تجار و سایر مردم را نیز احضار نموده، نان خوراک اهل این شهر را از امروز الی روز نوروز بر آورد نمودیم، هجده هزار خروار می‌شد. با اینکه یک خروار آن موجود نبود، به استحضار علما و سایرین از بخت بلند ولی نعمتم و همت اهالی، این هجده هزار خروار را تهیه نموده و مباشری تعیین نمودیم که جنس را به خباز داده و نان گندم تمام به شما داده شود ...
- برگرفته از اعلامیه ظل السلطان مندرج در روزنامه فرهنگ، ۲۷ ذیقعده ۱۲۹۶، ۲۱ آبان ۱۲۵۸ هجری شمسی