انگلیس و دامن زدن به اختلافات مذهبی

در ۱۳ جولای ۱۹۳۲ غواصان ایتالیایی که در خلیج بیسکاری مشغول تخلیه محموله های کشتی غرق شده انگلیسی بودند، متوجه شدند که این کشتی حاوی مقادیر زیادی اسلحه بوده است. این در حالی است که در بارنامه کشتی و اسناد رسمی گمرک، موارد دیگری به عنوان محموله کشتی ذکر شده بود. مطبوعات ایتالیا در آن زمان در خصوص این کشف نوشتند که این محموله قرار بوده به دست مسلمانان هندی برسد و در منازعات مذهبی از آنها استفاده شود. نقشه بالکان ترسیم شد

در سال ۱۸۷۸ در این روز دولت های بزرگ اروپایی بر نقشه تازه بالکان که خود ترسیم کرده بودند صحه گذاردند؛ به این ترتیب، برای عثمانی در بالکان جایی جز آلبانی باقی نماند. بلغارستان نیر استقلال داخلی یافت و قرار شد که در آنجا از جانب عثمانی، فقط یک فرماندار کل باقی بماند.

استخراج مواد معدنی در قطب جنوب

در ۱۳ جولای ۱۹۷۶ نمایندگان ۱۲ دولت که در پاریس اجتماع کرده بودند به توافق رسیدند که از سال ۱۹۸۹ در منطقه قطب جنوب به اکتشاف و استخراج مواد معدنی بپردازند.

تولد موسس کارخانه کداک

در سال ۱۸۵۴ در این روز جورج ایستمن George Eastman موسس کارخانه کداک در رچستر ایالت نیویورک به دنیا آمد. وی مخترع حلقه فیلم (فیلم انعطاف‌پذیر)، پلیت خشک، دوربین کداک( دوربین کوچک و قابل حمل)، و عکس متحرک (انیمیشن) است.

قتل مارا به دست دختر فرانسوی

۱۳ ژوئیه در سال ۱۷۹۳ در جریان انقلاب بزرگ فرانسه، بانو «شارلوت کوردای» دخترى ازخانواده اعیان و اشراف فرانسوی که انقلابیون اموال برخى ازبستگان وی را مصادره کرده بودند، به بهانه اینکه می‌خواهد به «ژان پل مارا» یکی از سران انقلاب اطلاعات محرمانه بدهد، به خانه پل ما را وارد شد و او را در حمام خانه‌اش با ضربه دشنه کشت.

حضور شوروی در قطب

در روزنامه اطلاعات مورخ ۱۴ تیرماه ۱۳۱۱ آمده است: «با اینکه به موجب قرارداد بین‌المللی اعلان شده بود که سال ۱۹۳۲ سال قطبی بین‌المللی خواهد بود، اما به واسطه بحران اقتصادی ممالک سرمایه‌‌داری شرکت آنها در مسافرت‌های قطبی بسیار ناچیز شده و فقط اتحاد شوروی به پروگرام خود در این قسمت عمل می‌کند.»

اعتصاب در بلژیک

در ۱۳ جولای سال ۱۹۳۲ در نواحی دارای زغال سنگ بلژیک اعتصاباتی رخ داد.

روزنامه اطلاعات ۸۰ سال پیش در چنین روزی نوشت: انجمن‌های کارگری و سوسیال دموکرات در این کشور قصد دارند در سراسر بلژیک اعتصاب عمومی اعلام کنند.