روابط تجاری آمریکا و شوروی

در ۱۲ جولای سال ۱۹۳۲ آمریکا و شوروی پس از چند سال مناقشه، تصمیمات متقابل در خصوص بهبود روابط تجاری خود اتخاذ کردند. در خبری که به نقل از اتاق تجارت آمریکا و شوروی در روزنامه اطلاعات مورخ ۲۲ تیرماه ۱۳۱۱ منتشر شده، آمده است: «آمریکا می‌تواند در صورت تعقیب سیاست عاقلانه در تجارت مجددا مقام خود را به دست آورده و تجارت را توسعه بدهد.» کارگران انگلیسی در مسکو

عده‌ای از رهبران حزب کارگر انگلیس در ۸۰ سال پیش به اتفاق معاون سابق وزارت مالیه به مسکو سفر کردند.

افزایش ازدواج در جهان

در روزنامه اطلاعات خبری مبنی بر ازدواج دختران در کشورهای مختلف درج شده و خبرنگار در آن نتیجه گرفته که تعداد «دختران عزب» و مجرد، کم شده است. در این روزنامه آمده است: «در بریتانیا وضع ازدواج روشن‌تر شده و به زنان آتیه خوشی وعده می‌دهد؛ زیرا سی سال قبل از میان ۱۰ هزار نفر زن ۳۹۰۰ نفر در انگلستان مجرد می‌ماندند و حال آنکه فعلا تناسب مزبور ۳۶۸۰ نفر شده است.» نگارنده در ادامه این مقاله وضعیت زنان در کشورهای دیگر نظیر دانمارک و آلمان را مورد بررسی قرار داده است.

ترکیه در راه جامعه ملل

در ۸۰ سال پیش دولت ترکیه تلگرافی را به دبیرخانه جامعه ملل فرستاده و درخواست عضویت در این جامعه را کرده است.

مهاجرنشین انگلیسی مهاجرت را محدود کرد!

۱۲جولای ۱۹۰۲ دولت استرالیا، مهاجرت به آن سرزمین پهناور را محدود کرد! دسته‌های نخست مهاجران انگلیسی به استرالیا عمدتا از میان زندانیان و محکومان و زنان ولگرد آن کشور انتخاب شده بودند. علت محدود کردن مهاجرت این بود که مردمی از نژادهای منطقه (چینی‌ها، ژاپنی‌ها، کره‌ای‌ها و اندونزیایی‌ها) به آنجا نروند و تعدادشان زیاد نشود و این مستعمرات مهم را از دست انگلیسی‌ها بیرون نیاورند.

استقلال مستعمرات فرانسه

در ۱۲ جولای سال ۱۹۶۰دولت فرانسه استقلال مستعمرات آفریقایی نیجر، چاد، ساحل عاج، ولتای علیا، کنگو (برازاویل)، افریقای مرکزی و داهومی را پذیرفت.

جنگ تبت و چین

در ۱۲ جولای سال ۱۹۳۲ ارتش تبت به چین حمله کرد. در این جنگ ۴۰۰ نفر کشته شدند با این حال چینی‌ها توانستند حمله تبتی‌ها را دفع کنند. به این ترتیب می‌توان گفت دامنه اختلافات چین و تبت به بیش از ۸۰ سال پیش برمی‌گردد. اختلافی که تا به امروز نیز ادامه دارد.