پرونده‌های تاجران در بلدیه

از طرف اداره کل تجارت تا امروز چندین فقره دوسیه مربوط به کسانی که تعهدات صدوری خود را بابت سه ماه اول سال اقتصادی انجام نداده‌اند، تسلیم وزارت عدلیه شده است که متخلفین از انجام تعهدات صدوری، مورد تعقیب قرار گیرند. سد سیل گیردر مشهد ساخته می‌شود

یک مهندس اعزامی وزارت داخله برای نقشه‌برداری و برآورد مخارج ساختمان سد سیل گیر در مشهد، عازم این شهر شد.

کارخانه آجرسازی نوین

در روزنامه اطلاعات ۲۲ تیر ۱۳۱۱ یک آگهی درباره کارخانه آجرسازی نوین به چشم می‌خورد که در آن آمده است: «به اطلاع عامه می‌رساند که مقداری آجر نمای سفید و سیر و ابلق در کارخانه موجود و برای رفاه عامه نمای سفید و سبز هزاری ۱۸ تومان و ابلق هزاری ۱۴ تومان در هر نقطه شهر تحویل داده می‌شود.» ساختمان این کارخانه در بیرون دروازه حضرت عبدالعظیم و مراکز آن در خیابان شاهپور و چهار راه سیدعلی خان قرار دارد.

برگزاری جلسه اتاق تجارت

اتاق تجارت تهران نیز در این روز در اداره کل تجارت تشکیل جلسه داد که قسمتی از مذاکرات آن به امور معوقه و گفت‌و‌گوهایی درباره محل تشکیل جلسات بازمی گشت.

تاسیس سندیکای روزنامه‌نگاران

۲۱ تیرماه ۱۳۴۱ (دهم جولای ۱۹۶۲) اعلامیه ایجاد سندیکای روزنامه‌نگاران ایران حاوی هدف از تشکیل آن به امضای هیات موسس رسید و جهت انتشار به روزنامه‌های تهران داده شد ولی آن را چاپ نکردند. تا آن روز ۳۳ تن از روزنامه‌نگارانی که در اجتماع نهایی خود در پارک شهر تهران [باغ سنگلج] بر هدف تاسیس سندیکا صحه گذارده بودند متن آن را که بعدا تنظیم شد، امضا کرده بودند. تا این زمان اتحادیه‌ها و انجمن‌های مطبوعاتی ایران را ناشران و مدیران نشریات ایجاد کرده بودند و این بار اهل قلم دست به این کار زدند. موسسان سندیکا محوطه باز پارک شهر را از آن جهت انتخاب کرده بودند که نتوانسته بودند جای دیگری برای تشکیل اجتماع خود بیابند و دلیل شتاب آنان از انتشار اعلامیه امضا شده این بود که علی امینی نخست‌وزیر وقت و از مشوقان تاسیس سندیکا در پی اختلاف نظر با شاه بر سر بودجه ارتش تهدید به کناره گیری کرده بود و معلوم نبود که پس از تغییر کابینه، حامی آن دیگر در این سمت باقی بماند. طبق اعلامیه موسسان، سندیکا یک بنیاد حرفه‌ای و هدف آن حفاظت از حقوق روزنامه‌نگاران و حرفه روزنامه‌نگاری بود.

* تمام اخبار مذکور از روزنامه اطلاعات مورخ ۲۲ تیرماه ۱۳۱۱ برداشت و تنظیم شده است.