قرارداد لوزان امضا شد

در ساعت ۱۰ روز ۱۱ جولای، برای مدت ۱۰ دقیقه ناقوس‌های شهر لوزان به صدا در آمدند تا امضای قرارداد لوزان را اعلام کنند. بر اساس این قرارداد، جمهوری ترکیه پس از جنگ جهانی اول به رسمیت شناخته شد. در این جلسه ماکدونالد، رییس‌الوزرای انگلیس نقش مدیریت جلسه را بر عهده داشت. او در نطق افتتاحیه این کنفرانس اظهار کرد که باید مجاهدت کرد تا کنفرانس ژنو درباره خلع سلاح نیز به نتیجه برسد. ایتالیا و شهرهای یک میلیون نفری

در ۸۰ سال پیش دو شهر رم و میلان ایتالیا دارای جمعیتی بالای یک میلیون نفر بودند، این در حالی است که یک سال پیش از آن این کشور شهری نداشت که جمعیت یک میلیون نفری داشته باشد.

حداقل دستمزدها در آمریکا تعیین شد

در این روز در سال ۱۹۳۳ قوه مقننه ایالات متحده آمریکا با وضع یک قانون، برای نخستین بار حداقل دستمزد در این کشور را تعیین کرد. میزان نخستین «حداقل دستمزد» در آن روز «۳۳ سنت برای هر ساعت کار» تعیین شد که پس از ۶۹ سال به ۵ دلار و ۷۵ سنت رسید.

سفرهای دریایی «ژنگ هه»

۱۱ جولای سال ۱۴۰۵ «ژنگ هه» از درباریان چین با چند کشتی برای رسیدن به مناطق دور دست غرب چین، خاک این کشور را ترک کرد. وی در این تلاش از راه دریا به مالاکا، جاوه، سوماترا، هند، ایران و مناطق اطراف خلیج‌فارس و شبه جزیره عربستان در آسیا و مصر و سواحل شرقی و موزامبیک در آفریقا رسید. ژنگ هه مسلمان و در اصل از مردم آسیای میانه بود. پدر وی به دربار امپراتور چین راه یافته و نام پسرش را که محمود بود و به کسوت خواجگان دربار درآمده بود به «ژنگ هه» تغییر داد. خاطرات ژنگ هه از سفرهای دریایی‌اش جالب و خواندنی است.

وی در یک سفر، صدها زن و مرد چینی را به مالاکا (مالزیای امروز) منتقل کرد که پس از شش قرن فرزندزادگان آنان خود را چینی می خوانند و زبان و رسوم کشور نیاکان را حفظ کرده‌اند.

مغولستان مستقل شد

آن قسمت از مغولستان که به مغولستان خارجی معروف بود یازدهم ژوئیه سال ۱۹۲۱ از چین جدا شد و به نام جمهوری خلق مغولستان اعلام استقلال کرد که این روز به روز ملی مغولستان تبدیل شده است.

دیترویت به آمریکا رسید

در سال ۱۷۹۶ در چنین روزی طبق قرار «جی»، انگلستان منطقه دیترویت را به آمریکا داد که اینک گوشه‌ای از ایالت میشیگان و محل استقرار کارخانه‌های اتومبیل‌سازی آمریکا است.