نگرانی لندن از وصول 6 میلیارد دلار طلب

«شوروی و آمریکا رژیم انقلاب را به رسمیت شناختند»، «بختیار و خسرو داد را مردم گرفتند»، «سران رژیم سابق در دست نیروهای انقلاب» و «اطلاعات کابینه بازرگان را معرفی می‌کند» تیترهای اصلی روزنامه اطلاعات در روز ۲۴بهمن ۱۳۵۷ بود.

در این روز خبر داده شد که کریم سنجابی وزیر امور خارجه، مصطفی کتیرایی وزیر مسکن و شهرسازی، احمد صدر حاج سید جوادی وزیر کشور، مهندس یوسف طاهری قزوینی وزیر راه و ترابری، علی‌اکبر معین‌فر وزیر مشاور و رییس سازمان برنامه و بودجه، دکتر کاظم سامی وزیر بهداری و داریوش فروهر وزیر کار دولت موقت شده‌اند.

سندیکای توزیع‌کنندگان گاز مایع، نهاد مدنی بود که در این روز موفق شده بود اطلاعیه خود در حمایت از انقلاب را درج کند. «مشکلات حکومت تازه» تیتری بود که روزنامه اطلاعات برای گفتار رادیو لندن انتخاب کرده و در آن نوشته بود:

«... اقتصاد ایران که تحت رژیم شاه دچار عدم توازن شدید و تورم یا ضریب بالا بود ممکن است ماه‌ها طول بکشد که بتواند اثرات انقلاب را خنثی کند. هنگامی که مسائل و مشکلات اقتصادی آثار خود را آشکار کنند، روحیه برادری و یکپارچه که پایه شرایط فوق‌العاده بود بدون شک از بین خواهد رفت.» در خبر دیگری با تیتر «حفاظت پالایشگاه تهران به کارگران سپرده شد» آمده بود: عصر دیروز در نهایت مسالمت و با همکاری گروهبان یکم فرمانده گروهان ژاندارمری، افراد این گروهان خلع سلاح شده و از ساعت ۳۰/۸ امروز حفاظت از پالایشگاه به کارگران سپرده شد.

کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی با صدور اطلاعیه‌ای خبر داده بودند که «تا دولت انقلابی دعوت نکند به کار باز نمی‌گردیم» سودان، هند، آلمان فدرال، لیبی و انگلیس رژیم انقلابی را به رسمیت شناختند.

روزنامه اطلاعات خبر داده بود که «لندن در انتظار آن است که اوضاع ایران روشن‌تر شود تا بتواند نسبت به روابط بازرگانی آینده خود تصمیم بگیرد. بانکدارانی که معاملاتشان به وسیله پول اروپایی انجام می‌شود نسبت به وصول ۶میلیارد دلار بدهی ایران ابراز نگرانی کرده‌اند.»