روز ۲ بهمن ماه ۱۳۵۷ و در حالی که ایران در تب و تاب ورود امام خمینی (ره) بود یک خبر داغ اقتصادی با تیتر «صدور نفت به خارج آزاد نشده است» در صفحه اول روزنامه اطلاعات درج شده بود. یکی از اعضای هیات اعزامی امام خمینی که به جنوب ایران رفته بودند به خبرنگاران گفته بود.

«.... امام خمینی تامین مصرف داخل را مشروط بر عدم صادرات نفت تعیین کرده‌اند .... این هیات به خارک رفت و ۷۰ کشتی عظیم نفتکش را دید که برای دریافت مواد نفتی وارد آب‌های ایران شده بودند». در این روز بود که اعلام شد «معافیت گمرکی دربار لغو می‌شود». در این خبر آمده بود که مالیات حقوق ماهانه کمتر از ۴هزار تومان لغو شده است. دولت بختیار در خبر دیگری اعلام کرد «گندم به مقدار کافی وارد شده است».

در اطلاعیه دولت آمده بود «عده‌ای مغرض شایعه کرده‌اند که در انبارها گندم وجود ندارد و این شایعه تکذیب می‌شود. «در صفحه دیگری از این روزنامه خبر داده شده بود که «اتحادیه کارمندان دولت اطلاعیه داده‌اند که فئودالیسم اداری باید

ریشه‌کن شود». در این روز حاج محمود مانیان دبیر جامعه بازرگانان، اصناف و پیشه‌وران درباره مسائل سیاسی زندانیان آزاد شده صحبت کرد. کارکنان خطوط لوله و مخابرات شرکت ملی نفت ایران و تاسیسات طی بیانیه‌ای اعلام کردند که برخی دست‌اندرکاران حکومت غاصب در کار نفت‌رسانی اخلال می‌کنند.

حسن قرایی نماینده خواف در مجلس نیز در تذکری از دولت خواست «کلیه سررسیدهای بانکی بدهکاران یک سال تمدید شود». استدلال این نماینده این بود که موضوع دارای اهمیت فوق‌العاده‌ای است و باید در کار تسریع شود.