سال ۱۲۹۰- صمدخان شجاع‌الدوله وارد تبریز شد و با حمایت روس‌ها امور حکومتی را در دست گرفت. سال ۱۲۹۳- سپاه عثمانی به خاک ایران حمله کرد.

سال ۱۳۰۳- سردار سپه رییس الوزرا که پس از فیصله دادن کار خوزستان به زیارت عتبات رفته بود، وارد تهران شد.

سال ۱۳۱۳- قنسولگری افتخاری ایران در ممالک خارجه ملغی شد.

سال ۱۳۲۱- نمایندگان مختار ۲۶ کشور جهان پیمانی امضا کردند که بعدا به نام «اعلامیه ملل متحد» معروف شد.

سال ۱۳۳۰- دکتر علی اکبر سیاسی مجددا رییس دانشگاه شد.

سال ۱۳۳۴- دکتر مرتضی یزدی که به دلیل فعالیت در حزب توده در دادگاه بدوی و تجدیدنظر محکوم به اعدام شده بود، مشمول یک درجه عفو شد و محکومیت او به زندان ابد تبدیل شد.

سال ۱۳۳۷- لایحه ساخت سد لار و لتیان در مجلس شورای ملی تصویب شد.

سال ۱۳۴۸- اجازه کشت بهاره خشخاش صادر شد.

سال ۱۳۵۰- بنا به ادعای دولت، سی هزار ایرانی از عراق اخراج شدند.

سال ۱۳۵۶- کارتر و همراهان پس از ۱۷ ساعت توقف در ایران،‌تهران را ترک کرد.

سال ۱۳۵۶- شاه پس از بدرقه کارتر گفت از گفت‌وگو با کارتر راضی هستم.

سال ۱۳۵۷- امام خمینی(ره) به مناسبت روی کار آمدن بختیار فرمودند: «آمریکا که سقوط شاه را فهمیده و آن را قطعی می‌داند اینک راه‌های تازه‌ای پیش گرفته. این دولت (بختیار) مشروعیت ندارد و پیش ملت ایران به جایی نمی‌رسد و ملت ایران باید تظاهرات کند. مردمی که در مقابل دولت نظامی و حکومت نظامی ایستادند، در مقابل دولتی نیز که وعده‌هایش همان وعده‌های دولت سابق است، ایستادگی خواهد کرد. آمریکا فهمیده است که با راه نظامی نمی‌تواند با ملت مقابله کرد. سران نظامی باید بدانند که اگر دست خود را به خون مردم آلوده کنند هیچ‌گاه فراموش نخواهند شد و هر جا فرار کنند از آنها انتقام گرفته خواهد شد. فقط کسانی تعقیب خواهند شد که آمرین و سران نظامی هستند که دستور قتل مردم را داده‌اند نه درجه داران و افسران.

سال ۱۳۵۷- اعلام شد اعضای اوپک امروز بهای نفت را ده درصد افزایش دادند.

سال ۱۳۵۷- با استعفای رسمی ارتشبد ازهاری از ریاست دولت، وزرا از حضور در وزارتخانه‌ها خودداری کردند و معاونین وزارتخانه‌ها امور جاری وزارتخانه‌ها را در دست گرفتند.

سال ۱۳۵۷- سایرونس ونس وزیر امورخارجه آمریکا گفت: دولت آمریکا از نیروهای مسلح ایران خواسته است تا از دولت غیرنظامی جدید حمایت کند و از دست زدن به یک کودتای نظامی که گفته می‌شود راهی برای حل مسائل ایران است، پرهیز شود.

سال ۱۳۵۷- به مناسبت شب هفت کامران نجات اللهی مردم تهران در بهشت زهرا(س) تظاهرات عظیمی به راه انداختند و در آن علیه شاه و بختیار شعار دادند.

سال ۱۳۵۷- اعتراض و تظاهرات در تمام شهرهای ایران صورت گرفت.

سال ۱۳۵۷- بختیار از مردم خواست تا آرامش را حفظ کنند.