امروز در تاریخ - ۶ آذر ۹۰

سال ۱۲۹۷- وثوق‌الدوله به دلیل خستگی از رییس‌الوزرایی استعفا داد ولی احمدشاه استعفای او را نپذیرفت. سال ۱۳۰۶- دولت ایران با دولت افغانستان قرارداد تامینیه منعقد نمودند.

سال ۱۳۰۷- طبق تصویب‌نامه هیات وزیران محمدعلی فروغی سفیر کبیر ایران در ترکیه به سمت نمایندگی دائمی در جامعه ملل تعیین شد. حسین علاء معاونت ایشان را برعهده خواهد داشت.

سال ۱۳۱۱- به دلیل اینکه مذاکرات با کمپانی نفت به جایی نرسیده بود رضاخان پرونده نفت را در بخاری سوزاند و اعلام کرد که از این تاریخ امتیازنامه دارسی لغو می‌شود و مراتب کتبا به شرکت نفت انگلیس در ایران اطلاع داده شد.

سال ۱۳۲۲- کنفرانس سران سه کشور شوروی، آمریکا و انگلستان در تهران آغاز شد.

سال ۱۳۳۷- ژنرال دوگل رییس‌جمهوری فرانسه همراه با بیدو وزیر امور خارجه و ژنرال ژوئن رییس ستاد نیروهای فرانسه وارد تهران شدند.

سال ۱۳۲۷- محسن صدر و دکتر امیراعلم وزارت دادگستری و بهداری را نپذیرفته و استعفا دادند.

سال ۱۳۲۹- دادگاه جنایی تهران نسبت به پرونده متهمین حزب توده قرار صادر کرد. به موجب این قرار، دادگاه نظامی و دادستان ارتش حق رسیدگی و صدور کیفرخواست نداشته‌اند و کلیه تصمیمات آنها ملغی‌الاثر و مرجع صالح برای رسیدگی به این پرونده دادسرای استان تهران اعلام شد.

سال ۱۳۳۱- از طرف‌ نخست‌وزیر اجرای قانون مصادره اموال قوام به عهده وزارت دارایی گذاشته شد.

سال ۱۳۳۴- خلیل طهماسبی و کلیه اعضای فدائیان اسلام از طرف مامورین فرماندار نظامی بازداشت شدند.

سال ۱۳۳۷- دولت ایران دولت جدید سودان را به رسمیت شناخت.

سال ۱۳۴۶- هیات حسن نیت لبنان به ریاست وزیر فرهنگ آن کشور وارد تهران شدند.

سال ۱۳۵۰- اعلامیه مشترک ایران و یوگسلاوی انتشار یافت و در آن دو کشور از اوضاع وخامت‌آمیز شبه قاره هند ابراز نگرانی کردند.

سال ۱۳۵۲- هویدا بزرگ‌ترین لایحه بودجه ایران تا آن هنگام به مبلغ ۱۰۸۹ میلیارد ریال را به مجلس تقدیم کرد.