۱۲۸۶- در خوی یکی از طرفداران مشروطه بدون آنکه دلیلش افشا شود

حاج میرزا ابراهیم مجتهد بنام را به قتل می‌رساند. او همچنین آقاضیاء برادر امام جمعه خوی را نیز از پای درمی‌آورد. ۱۲۹۹- شیخ محمد خیابانی سرانجام پس از چند روز درگیری با قوای دولتی کشته شد.

۱۳۰۴- احمدشاه از اروپا تلگراف زیر را به سردار سپه مخابره کرد: «جناب اشرف رییس‌الوزرا بعون‌الله تعالی دوم اکتبر (۱۳ ربیع‌الاول) با کشتی از پاریس از راه بمبئی به ایران حرکت می‌کنیم. از مراجعت به وطن عزیز نهایت مسرت حاصل و خوش‌وقتیم که آن جناب اشرف را به زودی ملاقات خواهیم نمود. شاه»

۱۳۰۹ - وزارت علوم هشتاد و دو نفر را برای انجام تحصیلات عالیه به اروپا فرستاد.

۱۳۱۱ - پنجمین گروه محصلین اروپایی که تعداد آن صد نفر بود، تهران را ترک کردند.

۱۳۱۲- دولت ۸۲ نفر دیگر را برای تحصیل به اروپا فرستاد.

۱۳۱۲- مهدیقلی هدایت (مخبر‌السلطنه) رییس‌الوزرا مکلف به استعفا شد و در همان روز محمدعلی فروغی به مقام رییس‌الوزرایی برگزیده شد.

۱۳۲۴- هیات موسسان حزب دموکرات آذربایجان تشکیل شد و پیشه‌وری به سمت صدر و شبستری به سمت معاونت انتخاب شدند.

۱۳۲۴- حزب توده آذربایجان الحاق خود به حزب دموکرات را اعلام کرد.

۱۳۲۶- احمد قوام ضمن تشریح اقدامات دولت در زمینه سیاست‌های داخلی و خارجی برنامه دولت را به مجلس تقدیم کرد.

۱۳۳۳- فرماندار نظامی اعلام کرد که با کشف دفترچه‌های رمز و اسناد فراوانی در مراکز مختلف اسامی افسران حزب توده به دست آمده است و افسران مزبور در تهران و شهرستان‌ها بازداشت شده‌اند. دادستان ارتش ضمن مصاحبه‌ای اعلام داشت مبنای پیدایش و تشکیلات سازمان نظامی حزب از سال ۱۳۲۴ بوده است.

۱۳۲۴- بامداد امروز حاج مهدیقلی هدایت (مخبرالسلطنه) نخست‌وزیر دوره رضاشاه که در اغلب کابینه‌های مشروطه هم عضویت داشت در سن ۹۵ سالگی درگذشت.

۱۳۴۴ - وزارت دارایی علی امینی را با ۳۵ سال سابقه خدمت بازنشسته کرد. موسی خطاطان وزیر سابق گمرگات نیز بازنشسته اجباری شد.

۱۳۴۶- اساسنامه سازمان گسترش و نوسازی تصویب شد.

۱۳۴۸- رژیم صهیونیستی در بزرگ‌ترین حمله هوایی زمینی و دریایی خود تا آن زمان تاسیسات موشکی و صنعتی مصر در کانال سوئز را منهدم کرد و در این حمله ۱۵۰ سرباز مصری نیز کشته شدند.

۱۳۵۲- یک آتش‌سوزی بزرگ در تبریز دویست میلیون ریال خسارت بر جای گذاشت.

۱۳۵۶- امیر طاهری سردبیر روزنامه کیهان به مناسبت ۲۵ شهریور سالروز سلطنت محمدرضا پهلوی مصاحبه‌ای با وی انجام داد. شاه در این مصاحبه گفت: من اهل مبارزه هستم و خسته نمی‌شوم. هدف من یک ایران درجه یک است و اگر کسی درجه ۳ یا ۴ بخواهد من زیر بار نمی‌روم برای تروریست‌ها دستورات تازه‌ای رسیده است از آنهایی که ادعا می‌کنند فقط آزادی می‌خواهند باید پرسید کدام آزادی را می‌خواهید؟ ارتش هر جا لازم باشد در رفع تنگناها و کمبودها شرکت خواهد کرد. کسی نباید از راه رسیدن به مقام بالا ثروت‌اندوزی کند. در ایران هنوز ۱۰۰ تا ۲۰۰ تروریست باقی مانده‌اند.

۱۳۵۷ - شریف امامی لایحه شش ماهه حکومت نظامی در تهران و ۱۱ شهر دیگر را به مجلس داد.

۱۳۵۷- دولت اعلام کرد به دنبال ترمیم حقوق کارمندان و کارکنان دولتی مستمری‌های کارگران و کارمندان بخش خصوصی افزایش خواهد یافت.