در روزنامه اطلاعات ۱۴ تیر ماه۱۳۱۱ خبری با تیتر «قانون خروج سرمایه از ژاپن» منتشر شده است. در این خبر آمده است: «قانون جلوگیری از خروج سرمایه از ژاپن از فردا به اجرا گذاشته شده و دولت عملیات ارزی را تحت کنترل خود قرار می‌دهد. این مصوبات به اضافه قانون اسکناس قابل تبدیل، از طرف مجلس این کشور صورت گرفته است.» غرامات آلمان همچنان مورد مناقشه

اعضای کنفرانس لوزان درصددند اقدامات جدی برای حل مساله غرامت‌های آلمان در جنگ جهانی دوم به عمل آورند. از قرار معلوم آنها مشغول مطالعه در شرایط و ترتیباتی هستند که به موجب آن آلمان باید آخرین هزینه‌ها را بدون به مخاطره انداختن اصلاح و بهبود اقتصادی آلمان و دنیا بپردازد. یادآور می‌شود که پیمان لوزان نام یک پیمان آشتی بود که در تاریخ ۲۴ ژوئیه ۱۹۲۳ در لوزان سوئیس به امضا رسید، این پیمان وضعیت تقسیم‌بندی بخش‌های آناتولی و ترکیه شرقی امپراتوری فروپاشیده عثمانی را مشخص کرد. پیمان لوزان پیمان سور را که در سال ۱۹۲۰ توسط دولت عثمانی امضا شده بود، فسخ کرد.بر اساس پیمان لوزان کشور تازه‌بنیاد ترکیه از سوی کشورهای جهان به رسمیت شناخته شد.

افزایش استخراج طلا در استرالیا

در بخش تلگراف‌های خارجی روزنامه اطلاعات مورخ ۱۴ تیر ماه ۱۳۱۱ آمده است: «محصول طلای استرالیا در سال ۱۹۳۱ تقریبا مضاعف شده است. زیرا در سال ۱۹۳۰ قیمت محصول طلای این کشور بالغ بر یک میلیون و ۸۹۲ هزار لیره می‌شد، اما در سال ۱۹۳۱ به سه میلیون و ۵۶۳ هزار لیره رسید.

الغای تشکیلات اشتراکی در شیلی

بر اساس تلگراف ارسالی به روزنامه اطلاعات که در مورخ۱۴ تیرماه۱۳۱۱ این روزنامه منتشر شده است «دولت شیلی کمونیسم را غیرقانونی اعلام و تمام تشکیلات اشتراکی را ملغی کرد».

قرارداد ارزی آلمان و چک اسلواکی

بر اساس قرارداد دولت آلمان با دولت چک اسلواکی، آلمانی‌هایی که برای استراحت و معالجه به چک اسلواکی مسافرت می‌کردند مجاز بودند در ماه معادل ۷۰۰ مارک ارز خارجی دریافت کنند. این مبلغ تا پیش از آن معادل ۲۰۰ مارک بود. همین حق را اتباع چک اسلواکی در آلمان دارا بودند.

ایرلند، «کشور خارجی» قلمداد شد!

بنا بر تلگراف‌های ارسالی به روزنامه اطلاعات و درج آن در مورخه ۱۴ تیرماه سال ۱۳۱۱، دولت انگلیس در نظر داشته لایحه تقدیم مجلس این کشور کند تا به موجب آن ایرلند از لحاظ سیاست گمرکی مانند مملکت خارجی قلمداد شود. در این لایحه تغییراتی در روابط تجاری بین دو کشور پیش‌بینی شده بود.