در مجمعی که جمعی از فضلای شیراز و دانشمندان مرکز به ملاقات آقای ملک‌الشعرای بهار رفته بودند، از طرف بهار شعری در وصف شهر شیراز و مهمان نوازی و ادب دوستی مردم آنجا بیان شد و پس از آن این شاعر، قطعه‌ای در بحر متقارب را که اخیرا به عنوان هدیه شیراز سروده بود، قرائت کرد. این شعر به روزنامه اطلاعات هفتم تیر ماه ۱۳۱۱ فرستاده که عین آن در صفحه اول روزنامه درج شده است. زغال‌سنگ، زراعت و منسوجات سه صنعت مهم دنیا

مقاله‌ای در روزنامه اطلاعات هفتم تیرماه به اقتصاد جهانی اختصاص یافته است. در این مقاله نگارنده صنایع سه‌گانه زراعت، منسوجات و زغال‌سنگ را از جمله صنایع مهم در ۸۰ سال پیش می‌داند و می‌نویسد شاید در اینجا به ما اعتراض کنند که زراعت، صنعت به حساب نمی‌آید، اما زراعت نیز نوعی از صناعت است. پس از این گفته، نگارنده مقاله درصدد اثبات گفته خود برمی‌آید و در ادامه کاستی‌های هر صنعت را شرح می‌دهد.

نزدیک به ۲۰ درصد قبولی در امتحانات مدرسه تجارت

امتحانات مدرسه متوسطه تجارت خاتمه پیدا کرده است. بر طبق راپورتی که تقدیم مقام وزارت معارف شده ، عده کل داوطلبان امتحانات شش ساله متوسطه تجارت بالغ بر ۹ نفر بوده که از این عده پنج نفر مردود و یک نفر تجدید شده‌اند. از سه نفری که در امتحانات کتبی قبول شده اند نیز یک نفر در امتحانات شفاهی تجدید شده است. به این ترتیب تنها دو نفر از مدرسه تجارت دولتی و مدرسه آمریکایی در امتحانات کتبی و شفاهی قبول و موفق به اخذ تصدیق شده‌اند.

بازار ارز بدون نوسان روزهای پیشین

به نقل از روزنامه اطلاعات در معاملات بازار هفتم تیر ماه تغییر خاصی حاصل نشده و وضع ارز مشابه روزهای پیشین است. به این ترتیب که پوند با همان قیمت ۱۰۷ ریال در بازار معامله می‌شود.

تعهدات انجام نشده تجار

طبق صورتی که از تعهدات انجام نشده صادرات مربوط به سه ماهه اول سال ۱۳۱۰ تنظیم شده، قریب دو و نیم میلیون ریال از تعهدات صدوری انجام نشده مربوط به تجار تهران و سایر ولایات است. بر این اساس مقرر شده که پرونده اشخاصی که تعهدات خود را انجام نداده‌اند برای تعقیب به وزارت عدلیه ارسال شود.

تهیه فهرست آثار ملی

در تعقیب تصویب نامه هیات وزیران راجع به تهیه فهرست آثار ملی و تاریخی، وزارت معارف اقدام به تهیه فهرستی از آثار مزبور کرده است به این ترتیب که کارت‌های مخصوصی را منتشر و در آن مشخصات اثر، مرمت‌های انجام شده در آن به همراه یک قطعه عکس درج شده است.

نماینده موزه لوور در نهاوند

در روزنامه اطلاعات هفتم تیر ماه آمده است: «به طوری که اطلاع داده بودیم برای ادامه حفریات علمی در نهاوند از طرف موزه لوور فرانسه موسیو کرشمال به نمایندگی تعیین و به وزارت معارف معرفی شده است. مشارالیه برای اواخر ماه ژوئیه به ایران حرکت و شروع به کار خواهد کرد.»

تهیه صورت نرخ اجناس

از طرف اداره کل تجارت به کلیه حکام ولایات دستور جامعی داده شده است که از مرداد ماه به جای آنکه هر ۱۵ روز صورت نرخ اجناس را کتبا ارسال کنند، هر ماه این صورت را به این اداره بفرستند. این دستور شامل اجناسی که تغییری که در قیمت آنها داده نشده نیز می‌شود.

آلمان و فرانسه در لوزان

صدراعظم آلمان و رییس الوزرای فرانسه وارد لوزان شده اند و مذاکرات نمایندگان این دو کشور برای مساله غرامات آلمان آغاز شده است. وزیر مالیه آلمان و بعد از او صدراعظم این کشور یک بار دیگر دلایلی که موید تقاضاهای آلمان بود و الغای تمام غرامات را به فوریت درخواست می‌کرد، مطرح کردند.