در روزنامه اطلاعات هفتم تیرماه آمده است: «چنانچه اطلاع داده بودیم بر اثر تشکیل شرکت تجارتی ایران در مرکز و اطلاع تجار ولایات از تشکیل شرکت مزبور، تجار خراسان بالغ بر یکصد هزار تومان از سهام شرکت تجارتی ایران را خریداری کردند. در سایر ولایات نیز از طرف تجار استقبال شایانی شده و مطابق تلگراف واصله از شیراز عصر روز ۳۱ خرداد عده‌ای از طبقات تجار و اصناف در اداره ایالتی فارس حضور به هم رسانده و راجع به موضوع خرید سهام شرکت تجارتی ایران مذاکرات لازمه را به عمل آوردند. نتیجه این مذاکرات چهل و چهار هزار و ششصد تومان تعهد از طرف اداره تجارت فارس برای خرید سهام شرکت تجارتی ایران بود.»

برگزاری انتخابات اتاق تجارت

اداره کل تجارت از تمام استان‌ها خواسته است که انتخابات اتاق تجارت خود را برگزار کنند. بر طبق ماده ۱۳ قانون تاسیس اتاق‌های تجارت، کمیسیون مقدماتی از نمایندگان عدلیه، مالیه و نمایندگان تجار تشکیل می‌شود تا دفاتر لازم برای ثبت اسامی تجاری که واجد شرایط قانونی برای انتخاب کردن و انتخاب شدن هستند را ثبت نمایند و پس از تنظیم و تکمیل دفاتر مزبور انتخابات را شروع کنند.

اتاق تجارت و نرخ ارز در ایران

نوسانات نرخ ارز در بازار ایران موجب شده بود که اداره کل تجارت مذاکراتی را با اتاق تجارت تهران تدارک ببیند که پیش از هفتم تیر ماه دو جلسه آن برگزار شد. حال قرار است جلسه سومی نیز در قصر گلستان برگزار و نتیجه مذاکرات در قالب لایحه‌ای به مجلس شورا تقدیم شود.

قیمت قند و شکر

مطابق صورت جدیدی که از طرف اداره کل تجارت راجع به نرخ قند و شکر در شمال و جنوب تهیه و تنظیم شده است، قیمت قند به اضافه منفعت تاجر و خرده فروش در ولایات هرمن هفده‌ریال و هفت دینار و در جنوب هفده‌ریال و بیست دینار است. به نرخ مذکور باید کرایه از بندر تا محل فروش اضافه شود.

اتاق‌های تجارت و ارسال لیست حقوق ماهانه

از طرف اداره کل تجارت، به کلیه اتاق‌های تجارت دستور داده شده است که صورت لیست حقوق ماهانه دفتر اتاق تجارت خود را به اداره کل تجارت ارسال کنند تا پس از تصدیق، دستور پرداخت آن صادر و به خزانه داری کل ارسال شود.

ترقی نرخ ارز در بازار ایران

در معاملات بازار ۸۰ سال پیش برخلاف چند روز قبل، نرخ ارز مجددا رو به ترقی گذاشته است. به این ترتیب قیمت پوند در روز هفتم تیر ماه به ۱۰۷ریال و نیم رسید، ولی در عصر با اندکی تنزل به ۱۰۷ ریال کاهش یافت.

حادثه در رقابت اتومبیل‌های زیبا در پاریس

در روزنامه اطلاعات آمده است: «در موقع مسابقه قشنگی اتومبیل که در پاریس به وقوع پیوست، اتومبیل خانم مستشار سفارت ونزوئلا در نتیجه فرمان دادن غلط وارد جمعیت تماشاچی شد که ۳۳ نفر مجروح شدند. حال ۹ نفر از آنها خطرناک است و خانم مزبور دختر ژنرال کومز، رییس جمهور ونزوئلا است.»

فرانسه بیش از هر کشور دیگر طلا دارد

موجودی طلا در فرانسه به نسبت جمعیتش بیشتر از تمام کشورهای دنیا است. میزان طلای موجود این کشور معادل ۸۱ میلیارد و ۶۴۳ میلیون و ۴۹۴ هزار و ۸۶۳ فرانک است و این مقدار طلا از میزان اسکناس‌های منتشره در مملکت بیشتر است.

تجارت خارجی ترکیه و افزایش صادرات

آمار منتشر شده درباره تجارت خارجی ترکیه نشان می‌دهد که صادرات این کشور به نسبت واردات آن از افزایش چشمگیری برخوردار بوده که این امر به سیاست‌های اخیر ترکیه در حمایت از تولید داخلی این کشور بازمی‌گردد. صادرات این کشور شامل دخانیات، پنبه، انگور، تخم مرغ، زغال معدنی و... است.