جلسه هیات وزیران در روز ۳۰ خرداد ماه در عمارت بادگیر برگزار شد. برای حضور در این جلسه علاوه بر وزیر دربار، از اعضای اتاق تجارت تهران و همچنین چند از نفر از متخصصان مالی و بانکی نیز دعوت شده بود. به قرار معلوم یکی از موضوعات مطرح شده درباره نرخ ارز بود و گفت‌وگو در این خصوص که باید از افزایش نرخ ارز جلوگیری شود. بلدیه تهران قیمت کبریت را پایین آورد

در روزنامه اطلاعات ۳۰ خرداد ماه ۱۳۱۱ آمده است: «در نتیجه اعلانی که از طرف بلدیه تهران نسبت به معاملات کبریت شده است و تعقیبی که از طرف آن اداره به عمل می‌آید تا کبریت را از مظنه عادله بیشتر فروش ننمایند، امروز مظنه کبریت تجارتی از شانزده تومان رو به تنزل گذاشت و با اینکه به صندوقی چهارده تومان رسید؛ مع‌هذا خریدار نداشت. احتمال می‌رود چنانچه به این ترتیب پیش برود، کبریت نرخ عادله خود را پیدا نماید. یک عده تجار و کسبه که اکنون کبریت دارند از کسانی می‌باشند که کبریت را از خارج از ماخذ دست اول؛ یعنی تجاری که از دولت خرید کرده‌اند، ابتیاع نموده‌اند و اینک مبالغ هنگفتی متضرر خواهند شد؛ زیرا کبریت پیش از صدی پنجاه از قیمت حقیقی‌اش گران شده بود.»

ترس از تنزل ارز، خریداران را مردد کرده است

دو سه روز است که قیمت ارز در بازار ایران کاهش پیدا کرده است. گویا زمزمه‌هایی مبنی بر اینکه قیمت ارز قرار است کاهش پیدا کند، خریداران را از مراجعه به بازار سیاه بازداشته است. همچنین بانک‌ها نیز ارز را به قیمتی کمتر از بازار و به هرکس با هر مقداری می‌فروشند،‌ این امر سبب شد که نرخ ارز پایین بیاید.

ایران در بازار مکاره شرق

به قرار اطلاع واصله بازار مکاره بین‌المللی شرق قرار است در شهر باری، از شهرهای ایتالیا برپا شود و از دولت ایران نیز خواسته شده که در سومین بازار مکاره شرق شرکت کند. همچنین از طرف کنسول ایران در باری، نظامنامه بازار و ابلاغیه رییس بازار مذکور ارسال شده است تا مقامات ایران دستور مقتضی را درباره آن بگیرند.

راه‌آهن شمال و ساخت بزرگ‌ترین تونل عالم

در روزنامه اطلاعات ۳۰ خرداد ۱۳۱۱ آمده است: چندی است مهندسین راه‌آهن شمال مشغول مطالعه و بازدید راه‌آهن تهران و مازندان از طریق عباس‌آباد از طریق احداث تونل هستند. مطابق نقشه و بازدیدی که برای احداث تونل تنظیم شده، تونلی به طول دو هزار و هشتصد متر برای عبور ترن ایجاد خواهد شد و شاید تونل مزبور در ردیف بزرگ‌ترین تونل‌های عالم باشد، زیرا ایجاد دالانی در زیر کوه به این طول به ندرت یافته می‌شود. در خبر دیگری از این روزنامه، اوضاع راه‌آهن جنوب مورد توجه قرار گرفته است. بر اساس این خبر بالغ بر ۲۵۰ کیلومتر راه آهن جنوب از بندر شاهپور تا دزفول منظم شده و مشغول به کار است و امور آن تحت مراقبت مخصوص اداره می‌شود.

نرخ گندم هم پایین آمد

تلگرافی از بندرعباس برای روزنامه ارسال شده و خبر از آن داده که نرخ گندم در آنجا از خرواری ۲۱۰ ریال به ۲۰۰ ریال رسیده است. در استرآباد نیز نرخ گندم کاهش پیدا کرده‌است. خبرنگار روزنامه یکی از دلایل این کاهش قیمت را آغاز فصل درو گندم می‌داند و می‌نویسد: وضعیت محصول نواحی جنوبی خوب و نگرانی سابق مرتفع شده است.

تشکیل جامعه اصلاح لباس مردها

در هشتاد سال پیش وزن لباس مردها گویا سه برابر وزن لباس زن‌ها بوده است. این امر موجب شده تا در لندن جمعیتی تحت عنوان «جامعه اصلاح لباس مردها» تشکیل شود که در آن یک عده رجال معروف نیز حضور دارند. جامعه مزبور پیشنهاد کرده که لباسی را که ورزشکاران می‌پوشند مردان نیز بتوانند بپوشند، زیرا در تابستان لباس های مردانه‌ای که شامل یک کت کوتاه و یقه و کراوات می‌شود، برای مردان بسیار اذیت کننده است. انگلیسی‌ها امیدوارند که ولیعهد انگلیس مسوولیت این مد جدید را بپذیرد. به این ترتیب اگر مد جدید پذیرفته شود لندن پیشتاز مد لباس مردانه در جهان خواهد بود.