در روزنامه اطلاعات نیمه سوم خرداد ۱۳۱۱ درباره نرخ ارز آمده است: «این روزها یک قسمت مهم وقت تجار را موضوع اسعار اشغال کرده و معاملات مزبور همه را سرگرم و مشغول ساخته است. دیروز بازار، منظره عجیبی در این قسمت به خود گرفته بود، هیاهو و جنجالی برای خرید اسعار برپا بود و ولع خاصی نسبت به معاملات آن، از طرف چند نفر ابراز می‌گردید و همین جریان کافی بود که یکی دو ریال به نرخ پوند بیفزاید، همین طور هم شد و عصر دیروز معاملات پوند به ۱۱۳ ریال ارتقا یافت و یک تفاوت ۹ ریالی بین بورس سفید و سیاه به وجود آمد!»

دستور انتخابات اتاق‌های تجارت

از آنجا که از طرف هیات وزرا تصویب شده تا در ولایات سبزوار، مراغه، خوی، رضائیه، زنجان، تربت حیدریه، قوچان، نیشابور، زاهدان، لاهیجان، دزفول، شوشتر، اردبیل، آستارا، رفسنجان و سنندج اتاق‌های تجارت تاسیس شود، لذا از طرف ریاست اداره کل تجارت مقرر شده است که با مراجعه به مواد اصلاحیه قانون تاسیس اتاق‌های تجارت که در جلسه‌های اخیر مجلس آن زمان تصویب شده، دستور جامعی تهیه و به حکام این نقاط داده شود تا انتخابات اتاق‌های تجارت را مطابق قانون شروع کرده و نتیجه آن را اطلاع دهند.

قطع افزایش ۱۰۰ هزار تومانی هزینه تحصیل

به موجب قانون مصوب مورخ خرداد ۱۳۰۷ راجع به اعزام یکصد نفر محصل به اروپا اعتبار مخارج اعزام محصلین تا پنج سال از تاریخ تصویب قانون مذکور، سالی ۱۰۰ هزار تومان اضافه می‌شد تا این سال که بالغ بر ۶۰۰ هزار تومان شده بود. اما از این سال اعتبار مزبور دیگر اضافه نمی‌شود، ولی به طوری که اطلاع حاصل شده، با اعتبار قانونی فوق اعزام محصلین به خارجه برای سنوات آتیه نیز به همین ترتیب و مطابق مقررات، قانون جریان خواهد داشت.

قند، خرواری ۱۷۰۵ریال

در روزنامه اطلاعات خرداد ماه در خصوص قیمت قند و شکر آمده است: « به طوری که اطلاع داده بودیم قیمت قند از قرار هرمن ۱۸ قران و هفت شاهی تعیین گردید ولی در ولایات به تناسب نرخ کرایه حمل و نقل و دوری از محل گمرک نرخ قند متفاوت می‌باشد و مطابق تلگرافات واصله نرخ قند در تاریخی که منتهی به آخر هفته گذشته می‌شود، از قرار بین ۱۷۰۵ تا ۲۳۵۰ به واحد خروار است. شکر نیز با همین واحد میان ۱۶۰۰ تا ۲۰۰۰ نوسان قیمت دارد.»

فیلمی برای عاشقان

کنسرت «استوار» به افتخار بیرق ایران قرار است از ساعت ۱۰:۳۰ در سالن سینما پالاس اجرا شود. در این کنسرت رضا قلی میرزا و خانم (و. پ) با پیانوی آقای استوار و ویولن آقای منصوری به اجرا می‌پردازند. بلیت این کنسرت بین هشت تا ۵۰ ریال متغیر است. سینما لوناپارک نیز قرار است فیلم آتلانتید را به نمایش بگذارد. در تبلیغ این فیلم آمده است: «در آتلانتید اسرار جزیره ای که ۹ هزار سال قبل از میلاد آب سطح آن را فراگرفته ملاحظه خواهید فرمود و توسط آن معنی اصل عشق و محبت را کاملا در نظرتان مجسم می‌سازید. به عاشقان توصیه می‌کنیم که از دیدن این فیلم غفلت ننمایند که باعث پشیمانی خواهد شد.» سینما سپه نیز از ۲۵ خرداد قرار است که فیلم « مخبر و پلیس» را به روی پرده ببرد.

قدرت فاشیست‌ها و بحران اقتصادی در جهان

از آلمان خبر می‌رسد روز ۱۰ ژوئن مجمع فاشیست‌ها (طرفداران هیتلر) در برلن تشکیل شده‌است و آنها علنا تهدید کرده‌اند که اگر منع دستجات جنگی آنها الغا نشود، عملیات تروریستی خود را تجدید خواهند کرد. در همان روز دو مجمع ضد فاشیسم و دو تجمع توسط کارگران به عنوان مبارزه با فاشیسم تشکیل شد. اما انگلیس به دور از هرگونه جنجال در حال اصلاح قانون اطفال است. این در حالی است که جهان را بحران اقتصادی فراگرفته است و بر اساس گزارش کمیته اقتصادی جامعه ملل، تجارت دنیا از سال ۱۹۱۹ تا ۱۹۳۱ بیش از ۵۰ درصد کاهش داشته و از ۳۱ میلیارد مارک به ۱۵ میلیارد مارک تنزل پیدا کرده است. این امر به تجارت خارجی کشورهایی نظیر فرانسه، انگلیس، آلمان، اسپانیا و اتریش صدمه زده است.