عملیات ساختمانی در راه چالوس با موفقیت پیش می‌رود. عملیات احداث این جاده که کوتاه‌ترین مسیر بین تهران و دریای خزر است، از دو طرف ادامه دارد. قسمت ده نو به طول هفت فرسخ پیش رفته و پنج فرسخ آن اتومبیل رو شده است. از سمت کرج نیز ۱۳ فرسخ راه ساخته شده که ۱۰ فرسخ آن اتومبیل رو است. برای احداث این جاده، روزانه بالغ بر پنج هزار نفر عمله و گاهی در حدود ۱۰ هزار عمله از دو سمت مشغول راهسازی هستند. به گفته گزارشگر روزنامه اطلاعات ۲۱ خرداد ۱۳۱۱ با وجود کوه‌های بزرگ و صعب‌العبوری که در مسیر این جاده وجود دارد، در نتیجه جدیتی که در راه ساخت جاده چالوس وجود دارد، این جاده به زودی افتتاح خواهد شد.

برگزاری جلسه اتاق تجارت تهران

جلسه اتاق تجارت تهران با حضور یاسایی، رییس اداره کل تجارت تشکیل و گزارش آن در روزنامه اطلاعات ۲۱ خرداد ماه ۱۳۱۱ منتشر شده است. موضوع مذاکرات در این جلسه درباره مالیات راسی دو قران از گوسفندهای پشم سفید صادراتی بوده که در چه نقاطی مالیات مزبور اخذ و در چه نقاطی گرفته نشود. در نهایت این اتاق تصمیم گرفت که این نرخ در تمام نقاط به اندازه مساوی گرفته شود. از گمرک مشهد نیز راپورتی راجع به اوضاع اقتصادی شش ماهه دوم ۱۳۱۰ و مقایسه آن با شش ماهه دوم سال ۱۳۰۹ منتشر شده است، بر اساس این راپورت واردات شش ماهه دوم ۱۳۰۹ معادل ۱۲ میلیون و ۷۵۲ هزار و ۷۱۲ قران بوده که در سال ۱۳۱۰ به ۱۶ میلیون ۱۶۵ هزار و ۲۷۲ قران رسیده است. این آمار در خصوص اوضاع اقتصادی مازندران نیز در روزنامه اطلاعات ۲۱ خرداد ماه منتشر شده است.

اربابان در مجمع عمومی قندسازی

مجمع عمومی صاحبان سهام شرکت ملی قندسازی کهریزک روز ۱۹ خرداد ماه در اداره کل صناعت و تحت ریاست میرزا سید مهدیخان فرخ رییس اداره کل صناعت تشکیل شد. در این جلسه دکتر مارتین و خواجه نوری به نمایندگی بانک ملی ایران، ارباب کیخسرو، ارباب بهرام اردشیر، ارباب مهربان رستم، ارباب خدابخش گودرز، ارباب سهراب کیانیان، ارباب بهرام مهربان، گشتاسب فریدون، فرهمند و اردشیر حضور داشتند. موضوع‌های مطرح شده در این جلسه تصویب اساسنامه شرکت و انتخاب هیات مدیره و هیات تفتیشیه بود.

یک جا امتحان و جای دیگر جشن فارغ‌التحصیلی

کالج آمریکایی قرار است جشن فارغ‌التحصیلی محصلان این مدرسه را ۲۷ خرداد ماه ۱۳۱۱ برگزار کند، این در حالی است که مذاکراتی میان روسای دوایر وزارت معارف و عده‌ای دیگر از معلمین در مدرسه علمیه تشکیل شده بود تا درباره امتحان‌های نهایی کتبی و شفاهی مدرسه تجارت با هم گفت‌وگو کنند. امتحانات خیاطی محصلان مدارس ابتدایی و متوسطه اناث نیز قرار است در ۲۱ خرداد ماه برگزار شود.

آگهی‌هایی درباره فواید سیگار!

در ۸۰ سال پیش برخلاف روزگار ما، سیگار به عنوان یک کالای مضر سلامت شناخته نمی‌شد بلکه از آن به عنوان عاملی که موجب توسعه فکر می‌شود، نام می‌بردند. در دو آگهی در روزنامه اطلاعات ۲۱ خرداد ماه ۱۳۱۱ آمده است: «سیگار کشیدن مخصوصا در هوای آزاد موجب توسعه فکر است و سیگارهای زهره به این مقصود کمک می‌کند»، «تفریح در شمیران، شعبه سیگار فروشی زهره جنب کمیساریای تجریش، بهترین‌ها را در دسترس شما می‌گذارد».

مخالفت با تجزیه آلمان

در روزگار نزدیک به جنگ جهانی دوم و در دورانی که آلمان درگیر مشکلات فراوان اقتصادی و سیاسی است، حرف‌هایی مبنی بر تجزیه این کشور در محافل پیچیده است. هیتلر به مناسبت شیوع این اخبار اظهار کرده است که اقدام برای لطمه‌زدن به تمامیت آلمان با شدیدترین مقاومت از سوی ملیون سوسیالیست مواجه می‌شود.فرار پادشاه حبشه با لباس زنانه دیگر خبر خارجی در این روز است. بر اساس این خبر « لیدش بسائو» که از سال ۱۹۱۷ از سلطنت خلع و محبوس شده بود، با پوشش زنان محافظین خود را فریب داده و به نواحی کوهستانی کودشان رفته است و تعداد زیادی طرفدار نیز پیدا کرده است.