ورود بیمه مازاد هزینه درمان به بازار بیمه کشور

گروه بنگاه‌ها: مدیرعامل بیمه آسماری به تشریح جزئیات طرح جدید بیمه‌ای این شرکت برای جبران هزینه‌های درمان پرداخت.

آیت کریمی با اشاره به افزایش چشمگیر هزینه‌های درمان در بیمارستان‌های خصوصی و ۵/ ۲ برابر شدن دستمزد جراحان، اظهار کرد: با این اوصاف، سقف تعهدات رایج بیمه‌های درمان تکمیلی، جوابگوی هزینه‌های معالجه به‌ویژه در جراحی‌های تخصصی ازجمله قلب، مغز و اعصاب، پیوند ریه، کبد، کلیه، مغز و استخوان نیست.

مدیرعامل شرکت بیمه آسماری افزود: هزینه‌های سنگین جراحی‌های تخصصی ازجمله عوامل مهمی است که موجب شده برخی خانوارهای متقاضی درمان به زیر خط فقر کشانده شوند و این روند همچنان ادامه دارد.

به گفته وی، محدود بودن سقف تعهدات بیمه‌های تکمیلی و پرداخت بخشی از هزینه‌های درمان از سوی بیمه‌شدگان تا سقف۳۰ درصد تحت عنوان فرانشیز، موجب شد تا شرکت بیمه آسماری برای اولین بار در کشور، طرح بیمه مازاد هزینه درمان را با حق بیمه بسیار اندک برای تمامی اقشار جامعه تهیه و به مردم ارائه کند.

کریمی درباره جزئیات این طرح گفت: این بیمه‌نامه جدید با شرایط آسان و حق بیمه مناسب، نگرانی‌های بیمه‌گذار را در مواجهه با هزینه‌های سنگین جراحی‌های تخصصی برطرف می‌کند و با تامین هزینه‌های درمان مازاد بر سقف تعهدات، هزینه‌های واقعی جراحی را تحت پوشش قرار می‌دهد.

وی ادامه داد: برای کاهش حق بیمه سالانه و ایجاد امکان خرید این بیمه‌نامه توسط اقشار مختلف جامعه با درآمدهای مختلف، سهم بیمه شده در این طرح ۵۰ میلیون ریال است که مازاد بر آن در این طرح توسط بیمه‌گر تامین می‌شود.

مدیرعامل بیمه آسماری بیان کرد: سرپرستان خانواری که فاقد بیمه‌نامه بوده یا اشخاصی که دارای بیمه‌نامه پایه تامین اجتماعی یا خدمات درمانی و... هستند، می‌توانند با پرداخت حق‌بیمه نازل براساس گزینه‌های انتخابی از مزایای این طرح برخوردار شوند.

غرامت مازاد بر هزینه‌های قابل پرداخت

کریمی با بیان این نکته که این پوشش بیمه‌ای علاوه‌بر تامین هزینه‌های مازاد بستری در بیمارستان، مبلغی معادل ۱۰ درصد هزینه‌های قابل پرداخت را به عنوان غرامت بستری به بیمه‌ شده پرداخت می‌کند، گفت: به این ترتیب، بخشی از هزینه‌های بیمارستانی که خارج از تعرفه‌های متداول است، جبران خواهد شد.

وی تصریح کرد: متقاضیانی که فقط بیمه‌نامه پایه دارند، می‌توانند با تهیه پوشش ناشی از حادثه علاوه‌بر تامین هزینه مازاد بستری، ما‌به‌التفاوت هزینه‌های بیمه پایه تا سقف مازاد را نیز از طریق این پوشش در صورت بستری در بیمارستان دریافت کنند؛ به‌عنوان مثال بیمه شده‌ای که ۱۰۰ میلیون ریال هزینه درمانی بیش از۵۰ میلیون ریال سهم بیمه شده، از این شرکت تهیه کرده و فاقد بیمه‌نامه تکمیلی است، می‌تواند با تهیه پوشش درمان ناشی از حادثه، تمامی هزینه‌های بستری ناشی از حادثه خود را منهای سقف بیمه‌نامه پایه، تا ۱۵۰ میلیون ریال بدون پرداخت فرانشیز از طریق بیمه آسماری جبران کند.

کریمی خاطرنشان کرد: متقاضیان خرید بیمه‌نامه مازاد درمان در صورت تمایل می‌توانند پوشش غرامت فوت و نقص عضو ناشی از حادثه را با سرمایه دلخواه از این شرکت بیمه خریداری کنند.