واحدهای ارزی بانک کشاورزی به منظور تسهیل امور مربوط به صادرات و واردات، آمادگی دارند به بازرگانان محترم خدمات ارزی ارائه دهند. عمده‌ترین فعالیت‌های ارزی این بانک به‌قرار زیر است: ۱. افتتاح حساب‌های قرض‌الحسنه‌ پس‌انداز، جاری و سپرده‌های سرمایه‌گذاری :

افتتاح حساب قرض الحسنه‌پس انداز ارزی براساس درخواست متقاضی با حداقل موجودی ۱۰۰ دلار یا معادل آن به سایر ارزها.

افتتاح حساب قرض‌الحسنه ‌جاری ارزی

برای اشخاص حقیقی فاقد کارت بازرگانی ۱۰۰۰۰ دلار و یا معادل آن به سایر ارزها

برای اشخاص حقیقی دارای کارت بازرگانی ۱۰۰۰ دلار و یا معادل آن به سایر ارزها

برای اشخاص حقوقی دارای کارت بازرگانی ۱۰۰۰ دلار و یا معادل آن به سایر ارزها

برای اشخاص حقوقی فاقد کارت بازرگانی ۵۰۰۰ دلار و یا معادل آن به سایر ارزها

افتتاح حساب سپرده‌ کوتاه مدت ارزی براساس درخواست متقاضی با حداقل موجودی ۱۰۰۰ دلار و یا معادل آن به سایر ارزها

۲. عملیات خریدوفروش ارز (اسکناس و نقود بیگانه)

انجام معاملات خرید و فروش ارز به نرخ تعیین شده از سوی اداره بین‌الملل: در بانک کشاورزی ارزهای معتبر دنیا، برای بازرگانان، مسافران و افراد عادی طبق بخشنامه‌ها و مقررات بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران خرید و فروش می‌شود

۳. حوالجات

عملیات نقل و انتقال وجوه (ارزی) با استفاده از سیستم شبکه جهانی سوئیفت و رعایت ضوابط و مقررات بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران و رعایت مقررات پولشویی انجام می‌شود.

۴. عملیات اعتبارات اسنادی

افتتاح اعتبارات اسنادی وارداتی و انجام خدمات ذی‌ربط :

واحد‌های ارزی این بانک آمادگی دارند به منظور انجام واردات موردنیاز بازرگانان از طریق افتتاح اعتبار اسنادی وارداتی اقدام کنند. قبول و انجام عملیات اعتبارات اسنادی صادراتی و انجام خدمات ذی‌ربط:درصورت دریافت اعتبارات اسنادی صادراتی به نفع صادرکنندگان ایرانی از کارگزاران خارجی، کلیه خدمات موردنیاز در این ارتباط توسط واحد‌های ارزی این بانک قابل ارائه است.

۵. ثبت بروات اسنادی

واحدهای ارزی این بانک آمادگی دارند به منظور انجام واردات مورد نیاز بازرگانان از طریق ثبت بروات اسنادی اقدام کنند.

۶. ضمانتنامه‌های ارزی

این بانک آماده است ضمن اخذ ضمانت نامه‌های ارزی به نفع مشتریان خود، در زمینه‌ صدور ضمانتنامه‌های حسن انجام کار، پیش‌پرداخت، استرداد کسور وجه‌الضمان، شرکت در مناقصه و ضمانتنامه متقابل و همچنین ضمانت‌نامه‌های ارزی به نفع خریداران کالا و خدمات در خارج از کشور صادرکنند.

۷ . تسهیلات ارزی به منظور واردات و صادرات کالا و خدمت

اعطای تسهیلات از محل منابع ارزی بانک به صادرکنندگان و تولیدکنندگان

به منظور تسهیل در امر تولید و صادرات این بانک آمادگی دارد از محل منابع ارزی خود تسهیلات مورد نیاز متقاضیان را در اختیار آنان قراردهد.

اعطای تسهیلات ارزی به تولیدکنندگان از محل صندوق ذخیره‌ ارزی موضوع ماده‌ ۶۰ قانون برنامه سوم توسعه

طبق درخواست متقاضیان ذی ربط، تسهیلات موردنیاز تولیدکنندگان ایرانی در جهت انجام واردات کالاهای زیربنایی و اساسی، از محل صندوق ذخیره‌ ارزی موضوع ماده ۶۰ قانون برنامه سوم توسعه در اختیار متقاضیان قرار خواهد گرفت.

اعطای تسهیلات ارزی به خریداران خارجی کالاهای ایرانی:

برای تشویق صادرات و تامین مالی وجوه موردنیاز خریداران خارجی کالاهای ایرانی، این بانک تسهیلات ارزی لازم را در صورت خرید کالاهای ایرانی توسط کشورهای دیگر در اختیار خریداران خارجی قرار می‌دهد.

اعطای تسهیلات ارزی از محل خطوط اعتباری بین بانکی (ریفاینانس)

تسهیلات مورد نیاز واردکنندگان کالا از خارج کشور در قالب گشایش اعتبار اسنادی ریفاینانس تامین می‌شود.

اعطای تسهیلات ارزی میان مدت و بلند مدت با استفاده از تسهیلات اعتباری بانک‌های خارجی (فاینانس)

تسهیلات مورد نیاز مجریان طرح‌های اقتصادی جهت خرید ماشین‌آلات و تجهیزات از خارج کشور در قالب گشایش اعتبار اسنادی فاینانس تامین می‌گردد.

اعطای تسهیلات ارزی کوتاه مدت و میان مدت از محل منابع بانک توسعه اسلامی (IDB)

۸. ارائه انواع خدمات ارزی در مناطق آزاد تجاری - صنعتی

بانک کشاورزی با کسب موافقت اصولی و اخذ مجوز از بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران موفق به انجام کلیه عملیات ارزی بر طبق قوانین و مقررات بین‌المللی و قوانین مناطق آزادتجاری - صنعتی درسه شعبه «جزایر کیش، قشم و بندرچابهار» شده است. از مهمترین فعالیت‌ها و خدمات این شعب می‌توان به خرید و فروش ارز، حواله‌جات ارزی، گشایش اعتبارات و بروات اسنادی با استفاده از سیستم سوئیفت(SWIFT) اشاره کرد.

۹. معاملات تبدیل ارز (Foreign Exchange / FX Deals)

این‌گونه معاملات که غالبا با هدف پوشش تعهدات ارزی و بعضا تنها با هدف سود آوری (Speculation) صورت می‌گیرند عبارتند از خرید و فروش یک ارز در مقابل ارز دیگر در بازارهای تبدیل بین‌المللی که سود حاصل از انجام این‌گونه مبادلات غالبا رقم در خور توجهی را شامل می‌شود.