شرکت ایران غلتک تولید کننده انواع غلتک‌های نورد و قطعات سنگین
همانطور که می‌دانیم یکی از نیازهای اصلی صنایع فولادی کشور انواع مختلف غلتک‌ها و رنگ‌های خطوط نورد است که سالانه این صنایع هزینه‌های سنگینی را جهت خرید این قطعات از کشورهای سازنده خارجی متحمل می‌گردند، تفکر ساخت غلتک‌های نورد به منظورعدم وابستگی صنایع به خارج از کشور و نیز صرفه‌جویی ارزی صورت گرفت که در نهایت تصمیم به ایجاد شرکت ایران غلتک در دهه 70گرفته شد.

تولید غلتک‌های پرگرم برای برترین کیفیت در تولیدات نوردی فقط با شیوه ریخته‌گری گریز از مرکز میسر می‌شود. لذا از همان ابتدا تولید این غلتک‌ها به روش گریز از مرکز در دستور کار قرار گرفت.
با عنایت به برنامه‌ریزی کلی جمهوری اسلامی ایران در راستای افزایش تولید فولاد در کشور و همچنین اتکاء به محصولات داخلی و نیز گسترش صادرات غیرنفتی، شرکت ایران غلتک با توجه به واقع شدن در مرکز ایران و دستیابی مطمئن به خط ترانزیت بین‌الملل و خط آهن بستر مناسبی جهت توسعه است. این شرکت از اوایل سال 1371 تاسیس و در جهت ساخت کارگاه تولیدی مقرر شد پروژه تولید غلتک به روش گریز از مرکز با به کارگیری تخصص‌های داخلی مورد توجه قرار گیرد. لذا با طراحی و ساخت دستگاه‌های ریخته‌گری ذوب‌اهن اصفهان فعالیت جدی تحقیق و تولید قوام یافت و سپس با توجه به موفقیت‌های چشمگیر در راستای ساخت یک کارخانه جهت تولید انبوه و متنوع در شهرستان کاشان اقدام به عمل آمد که فاز اول آن در سال 1375 با حضور معاونت اول ریاست جمهوری افتتاح شد.
شرکت ایران غلتک در ابتدا با ساخت انواع غلتک، رینگ و قطعات مختلف چدنی استاتیک تا وزن ۱۰تن کار خود را آغاز نمود و سپس با دستیابی به دانش فنی ریخته‌گری با اتکا به نیروهای متخصص داخلی به روش گریز از مرکز در زمینه ساخت غلتک‌ها و رنگ‌های فولادی و چدنی در آلیاژهای مختلف تا وزن‌های ۳۰ تن فعالیت داشته است.
امروز این شرکت با بهره‌گیری از نیروهای متخصص، تجهیزات و امکانات مدرن و تکنولوژی روز به جمع سازندگان غلتک‌های نورد فولادی سنگین جهان پیوسته است به طوری که با تولید انواع غلتک و رینگ‌های فولادی سنگین و فوق سنگین نه تنها مصارف کارخانه‌های داخلی از قبیل ذوب‌آهن اصفهان، فولاد مبارکه، نورد و لوله اهواز و گروه ملی صنعتی فولاد ایران را تامین نموده است بلکه در زمینه صادرات بخشی از محصولات خود به کشور اسپانیا و تایید این محصولات برگ زرین دیگری در کارنامه موفق خویش ثبت کرده است.
شرکت ایران غلتک در سایه حمایت‌های دولت و مسوولین با نگرش به بخش صادرات غلتک به رغم تحریم‌های اقتصادی با حسن روابط با شرکت‌های داخلی و خارجی مصرف‌کننده غلتک و رینگ می‌تواند جوابگوی نیاز بخش اعظمی از مصرف‌کنندگان باشد و یا تامین حمایت صنعت فولاد کشور رونق مضاعفی جهت تداوم مسیررو‌به رشد کارخانجات داخلی ایجاد کند.
شرکت ایران غلتک با بهره‌گیری از نیروهای متخصص، تجهیزات و امکانات مدرن و با داشتن دانش و تکنولوژی روز به جمع سازندگان غلتک‌های نورد فولادی سنگین جهان پیوست.
شرکت ایران غلتک پس از موفقیت در امر گشایش بازارهای خارجی و صادرات غلتک‌های خود به کشور اسپانیا گام‌های مطمئن‌تری را در اخذ سفارشات داخلی برداشت است از این رو در سال ۱۳۸۵ توانسته است حجم سفارشات خود را از ۲۷میلیارد ریال به رقم ۸۵میلیارد ریال برساند.
شرکت ایران غلتک با ریخته‌گری و تولید مهم‌ترین و با ارزش‌ترین نوع غلتک فوق سنگین فولادی با قطر 1300میلی‌متر جهت قفسه 800نورد گرم ذوب آهن و دیگر صنایع کشور در زمره 10کشور برتر تولیدکننده به نام جهان قرار گرفت.
شرکت ایران غلتک به منظور ایجاد مدیریت تضمین کیفیت و استقرار استانداردهای کیفیت محصول و جلب رضایت مشتری در بهمن ماه سال ۱۳۸۴موفق به دریافت گواهی‌نامه ISO۹۰۰۱:۲۰۰۰ از شرکت URS انگلستان شد.
آدرس کارخانه و دفتر مرکزی: کاشان، میدان ولیعصر، جاده نصرآباد، صندوق‌پستی 1734
تلفن: ۵۵۵۵۴۸۱- ۵۵۵۵۴۸۰(۰۳۶۱)
دورنویس: 5551400(0361)
دفتر اصفهان: چهارباغ بالا، مجتمع پارسیان، طبقه پنجم، شماره ۷۱۳
تلفکس: 6229262-0311