بهره‌برداری از سیستم خرید و فروش اینترنتی سهام در کارگزاری بانک کشاورزی آغاز می‌شود

شرکت کارگزاری بانک کشاورزی همزمان با فرارسیدن ایام مبارک دهه فجر انقلاب اسلامی بهره‌برداری از سیستم خرید و فروش اینترنتی سهام را آغاز می‌کند. حسین خزلی خرازی مدیرعامل شرکت کارگزاری بانک کشاورزی با اعلام این خبر خاطرنشان کرد: ارائه خدمات جدید به مشتریان از جمله اهداف کارگزاری بانک کشاورزی به عنوان بزرگترین شرکت کارگزاری بورس اوراق بهادار است که در این راستا طبق برنامه‌ریزی صورت گرفته، شرکت کارگزاری بانک کشاورزی توسعه فیزیکی و کیفی فعالیت‌های خود را در دستور کار داشته است. وی خاطرنشان کرد: شرکت کارگزاری بانک کشاورزی در حال حاضر با توجه به سیاست بانک کشاورزی در جهت فراهم آوردن زمینه دسترسی به احاد هموطنان به خدمات بازار سرمایه، دارای بزرگترین شبکه کارگزاری در بورس اوراق بهادار، مرکب از ۱۷ ایستگاه معاملاتی شامل دو ایستگاه در تهران در تالار حافظ و تالار اختصاصی خیابان وصال شیرازی و ۱۵ ایستگاه در تالارهای منطقه‌ای در سراسر کشور است که این شبکه در دو سال جاری موجب شده این شرکت کارگزاری به لحاظ تعداد معاملات انجام شده به‌عنوان شاخص خدمات‌دهی به مشتریان حقیقی و جزء بازار سرمایه همواره در بالاترین رده‌های بورس اوراق بهادار قرار داشته باشد این امر همچنین نقش موثری در افزایش حجم دادوستد سهام در بورس داشته است، به گونه‌ای که براساس آمار منتشره از ابتدای سال جاری تا پایان دی‌ ماه شرکت کارگزاری بانک کشاورزی دارای رده پنجم به لحاظ حجم معاملات در میان کارگزاران بورس اوراق بهادار بوده است.

مدیرعامل کارگزاری بانک کشاورزی تصریح کرد: با توجه به اینکه به‌رغم گسترش کنونی شبکه خدماتی کارگزاری بانک کشاورزی هنوز محدودیت‌های برای دسترسی سهل‌الوصول به خدمات کارگزاری بانک کشاورزی به ویژه در شهرستان‌های کوچک و همچنین در مورد افرادی که به دلیل گرفتاری‌های کاری نمی‌توانند مراجعه حضوری به شرکت کارگزاری بانک کشاورزی داشته باشند وجود دارد، تصمیم گرفته شد با ایجاد سیستم متمرکز جمع‌آوری و توزیع دستورات مشتریان (سیستم اقدام) و همچنین سیستم خرید و فروش اینترنتی ضمن توسعه افقی شرکت (افزایش سطح خدمات عمومی)، توسعه عمودی یا کیفی فعالیت‌ها نیز صورت گیرد.

مدیرعامل شرکت کارگزاری بانک کشاورزی تاکید کرد: سیستم جمع‌آوری و توزیع متمرکز دستورات (اقدام) زمینه‌ساز بهبود و جبران کاستی‌های فعلی در خدمات شرکت‌های کارگزاری بانک کشاورزی است در این سیستم در فازهای تعریف شده دستورات مشتریان از ایستگاه‌های کاری مختلف شرکت در مدیریت «اقدام» جمع‌آوری شده و با توزیع موثر دستورات این فرصت به مشتریان داده می‌شود که به ویژه در شرایطی که دستورات به سوی سهام دارای صف خرید و فروش متمایل است مشتریان بتوانند از فرصت عادلانه در خرید یا فروش برخوردار شوند.

وی گفت: در مورد سهام دارای صف خرید یا فروش هر کارگزار در آغاز زمان ورود دستورات تنها می‌تواند در چند دستور (حداکثر ۵ دستور) ورود موفقی به لحاظ قرارگیری دستور در صف‌های خرید یا فروش داشته باشد که با سیستم جمع‌آوری و توزیع متمرکز دستورات می‌توان از توان شمار بالای ایستگاه‌های کاری شرکت استفاده بهینه صورت داد.

وی تصریح کرد: سیستم جمع‌آوری و توزیع متمرکز دستورات در حال حاضر در سه ایستگاه شرکت به تحت بهره‌برداری آزمایشی قرار دارد و از دهه مبارک فجر فاز اول آن به صورت رسمی راه‌اندازی شده و در سه مرحله تمامی مراکز کاری شرکت به این سیستم اینترنتی متصل خواهند شد.

وی افزود: امید می‌رود با راه‌اندازی این سیستم سطح خدمات شرکت به لحاظ کیفی ارتقایی بیش از پیش یابد.

سیستم خرید و فروش اینترنتی، ورود به فضای جدید در خدمات کارگزاری

حسین خزلی خرازی در تشریح مزایایی راه‌اندازی سیستم خرید و فروش اینترنتی سهام در شرکت کارگزاری بانک کشاورزی گفت: این خدمات باعث افزایش وسعت و سرعت ارتباط مشتریان با کارگزاری، کاهش مشکلات شهری به ویژه ممانعت از مسافرت‌های درون شهری و افزایش میزان داد و ستد سهام در بازار خواهد شد، از سوی دیگر استاندارد شدن نحوه پذیرش دستورات مشتریان و بهره‌گیری از ظرفیت‌های خالی ایستگاه‌های کاری شرکت از جمله دیگر مزایای این سیستم است.

وی افزود: در حال حاضر به عنوان نمونه در استان کرمانشاه تنها کارگزاری موجود در استان که خدمات‌دهی به استان‌های دیگر منطقه را نیز بر عهده دارد کارگزاری بانک کشاورزی است در واقع تنها کارگزار تالار منطقه‌ای در این استان متعلق به ما است و عبارت دیگر اگر ما این شعبه را ببندیم عملا دسترسی مردم این استان‌ها به بورس قطع خواهد شد، از سویی ما می‌بینیم که سطح مراجعه به بازار سرمایه در این منطقه به لحاظ مسائل اقتصادی و فرهنگی در حال حاضر پایین است ولی به لحاظ سیاست‌گذاری کلان مدیریت بانک کشاورزی در جهت ایجاد دسترسی عمومی به بازار سرمایه و به رغم همه هزینه‌های بالای آن، ما این هزینه را تقبل کرده‌ایم این وضع در سیستان و بلوچستان هم وجود دارد، اما امیدواریم این ظرفیت‌های خالی با راه‌اندازی سیستم خرید و فروش اینترنتی به کار گرفته می‌شود.

وی تاکید کرد: در حال حاضر سامانه خرید و فروش اینترنتی سهام در صفحه اول سایت کارگزاری بانک کشاورزی به آدرس WWW.AGRIBOURSE.COM قرار داده شده است و این خدمات از دهه مبارک فجر در چند مرحله به مشتریان داده می‌شود.

وی گفت: با ارائه خدمات خرید و فروش اینترنتی مشتریان شرکت مجموع کاملی از خدمات را در سایت کارگزاری در اختیار خواهند داشت که این امکان به خدمات گذشته سایت شامل ارائه صورتحساب خرید و فروش‌های هر مشتری، نگهداری پرتفوی مشتریان و اطلاع از میزان مانده حساب مشتریان از طریق سایت افزوده می‌شود.

وی گفت: در کنار سایت کارگزاری البته ما به مشتریان خدمات ارسال پیام کوتاه و تلفن گویا را نیز ارائه می‌کنیم که در آینده نزدیک نیز برنامه‌هایی برای ارتقای سطح این نوع از خدمات را در دستور کاری خود خواهیم داشت.

خزلی خرازی در تشریح نحوه استفاده مشتریان شرکت از خدمات خرید و فروش اینترنتی شرکت کارگزاری بانک کشاورزی گفت: در مرحله نخست آن دسته از مشتریانی که تاکنون از خدمات سایت اینترنتی شرکت استفاده نموده و در سایت ثبت‌نام کرده‌اند از اولویت فعال‌سازی بخش خرید و فروش اینترنتی برخوردارند این گروه از مشتریان می‌توانند از دوازدهم بهمن‌ماه در ساعات اداری با تماس با مرکز اتوماسیون شرکت به شماره تلفن ۶۶۹۷۲۳۱۰ - ۰۲۱ در جریان مراحل کاری شامل امضای قرارداد میان مشتری و شرکت کارگزاری بر مبنای آیین‌نامه مصوب بورس اوراق بهادار در زمینه ارایه خدمات اینترنتی خرید و فروش سهام و مراحل اجرایی و آموزشی کار قرار گیرند و در مرحله بعدی مشتریان عادی شرکت که بعد از این در سایت ثبت‌نام خواهند کرد می‌توانند برای عقد قرارداد به شرکت مراجعه کنند که این مرحله از طریق سایت اینترنتی شرکت به اطلاع مشتریان گرامی خواهد رسید. وی تصریح کرد: کلیه علاقه‌مندان در‌حال‌حاضر می‌توانند با مراجعه به سایت شرکت COMا. WWW.AGRIBOURSE اطلاعات کافی را در مورد روند اجرایی طرح خرید و فروش اینترنتی سهام و دیگر خدمات سایت شرکت را به دست آورند. وی خاطرنشان کرد: در‌حال‌حاضر مشتریان ثبت‌نام در سایت شرکت همچنین در صورت برخورداری از حساب مهر بانک کشاورزی از خدمات دریافت مانده حساب خود از طریق شبکه بانکی نیز برخوردار شوند. از سوی دیگر در حال تلاش هستیم شعب شرکت را به دستگاه‌های کارت خوان و در مرحله بعدی سایت شرکت را به سامان دریافت اینترنتی حواله‌جات مشتریان به عنوان تکمیل حلقه خدمات خود به کار گیریم که امید است در برنامه‌های سال ۸۶ شرکت شاهد بهره‌گیری از این امکانات باشیم.

کارگزاران نیازمند حمایت سازمان و شرکت بورس هستند

حسین خزلی خرازی در پایان این گفت‌و‌گو با اشاره به اهمیت حمایت‌ سازمان و بورس اوراق بهادار از شرکت‌های کارگزاری خاطرنشان کرد: انتظار داریم در شرایط کنونی که برخی شرکت‌های کارگزاری نظیر کارگزاری بانک کشاورزی بدون هیچ گونه نفع مادی و با تحمل دشواری‌های زیاد و تنها با احساس مسوولیت در راستای سیاست‌های کلان بخش اقتصادی کشور در مناطق مختلف کشور حضور یافته‌اند و در ارایه خدات بستری‌های لازم را فراهم آوردند در بهره‌مندی از برخی از امکانات، مساعدت لازم را دریافت کنند. وی افزود: در شرایط حاضر به‌رغم بیش از دو سال درخواست مکرر شرکت کارگزاری بانک کشاورزی برای دریافت اجازه حضور مجدد در تالار فرعی و فعال‌سازی دومین تالار اختصاصی این شرکت در میدان آرژانتین که به‌رغم هزینه سنگین صورت گرفته تنها در انتظار صدور یک موافقت ساده است، هنوز پاسخ مساعدی در مورد آن دریافت نشده است که امیدواریم در این بخش شاهد گشایشی باشیم.