مراسم تجلیل از صادرکنندگان برگزیده سال ۸۵ استان اصفهان‌، در هتل آسمان اصفهان برگزار شد. در این مراسم با حضور استاندار‌، رییس سازمان بازرگانی و مدیران اتاق بازرگانی استان،از ۱۸صادرکننده برگزیده و ۱۵صادرکننده موفق استان اصفهان تجلیل شد.

استاندار استان‌اصفهان در این مراسم گفت: دولت نهم اهتمام خود را متوجه رفع‌مشکلات و موانع بخش تولید و صادرات کرده است.

سیدمرتضی بختیاری افزود: مشکلات و موانع صادرات شناسایی شده و دولت به برنامه‌ریزی به دنبال برطرف کردن این محدودیت‌های این بخش است. وی اضافه کرد: رفع موانع و مشکلات موجود در مسیر توسعه صادرات در کوتاه مدت امکان‌پذیر نیست اما این موانع با تعامل دولت و نهادهای غیردولتی رفع می شود. بختیاری تصریح کرد: صنعت و صادرات در جهان با سرعت در حال تحول است و تولیدکنندگان باید برای حضور در بازارهای جهانی خود را آماده کنند.

وی گفت: تمامی دستگاه‌های اجرایی با همکاری تولیدکنندگان باید برنامه‌ریزی مناسبی با محوریت دین و منافع ملی ارائه کنند.

استاندار اصفهان افزود: برخورداری ازمزیت‌های فراوان،ظرفیت حضور در عرصه رقابت بازار جهانی را برای کشور و استان فراهم آورده است.

رییس سازمان بازرگانی استان اصفهان در این مراسم گفت:در شرایط کنونی که بازار صادرات به صورت یک رقابت جدی درآمده، فعالیت در این عرصه به مثابه ایثارگری در یک جبهه جدید است.

دکتر مظفر انصاری افزود: هم‌اکنون در مرزهای غربی و شرقی، بازارهایی ایجاد شده است که کنترلی بر آنها نیست در حالی که کشور ترکیه نیز با توان فراوان‌وارد عرصه تولیدات صادراتی شده و کشورهای تازه‌استقلال یافته هم عرصه تاخت و تاز سرمایه‌گذاری کشورهای دیگر قرار گرفته‌اند.

وی تصریح کرد: مقوله صادرات نباید تحت تاثیر استدلال‌های غیر منطقی قرار گیرد، ما باید در ساختار تجارت جهانی حضور داشته باشیم و این مهم نیازمند بسترسازی است.

انصاری گفت: ایران سه هزار قلم کالا به ۱۷۷کشور صادر می‌کند که این امر چشم‌انداز روشنی پیش روی کشور قرار داده است و باید برای گسترش حجم صادرات و حفظ بازار تلاش کرد.

وی افزود: در نیمه اول امسال ۷/۴میلیارد دلار کالا از کشور به خارج صادر شده که این میزان تا پایان سال به ۱۶میلیارد دلار می‌رسد.

وی یادآور شد: این در حالی است که صادرات سال گذشته کشور ۱۲میلیارد دلار بوده است.

رییس اتاق بازرگانی صنایع و معادن استان اصفهان نیز گفت: ۱۲میلیارد دلار صادرات پارسال شامل ۱۰/۵میلیارد دلار کالا و ۱/۵میلیارد دلار خدمات فنی و مهندسی بوده است.

در ادامه این مراسم، تعدادی از صادرکنندگان به بیان مشکلات و محدودیت‌های موجود در مسیر صادرات پرداختند.