به سوی پروژه های مهم، سرعتی و عظیم گام برمی داریم

اجرای موفقیت آمیز پروژه بازسازی ساختمان اجلاس سران از افتخارات شرکت تابان شهر است

سید محمد ذوالفقاری مدیرعامل شرکت تابان شهر در گفتگو با خبرنگار دنیای اقتصاد به تشریح فعالیت ها و عملکرد شرکت متبوع خود پرداخت و با اشاره به تاسیس شرکت تابان شهر در سال ۱۳۵۳ گفت: در ابتدای فعالیت و آغاز به کار، به مدت پنج سال عملیات تاسیساتی را اجرا نموده و از سال ۱۳۵۸ و از ابتدای ۱۳۵۹ عملیات کلی ساختمان ها را از مرحله گودبرداری تا تحویل در زمینه پروژه های بیمارستانی، دانشگاهی، کارخانجات صنعتی و... را به انجام می رساندیم. وی درباره پروژه های انجام شده شرکت افزود: شرکت تابان شهر تاکنون موفق به ساخت و تحویل ۲۲ پروژه بیمارستانی با ظرفیت ۶۴۰۰ تخت شده است. همچنین بیش از ۱۰ ساختمان دانشکده برای وزارت علوم و دانشگاه علوم پزشکی ساخته و به موازات آن حدود ۵۰ پروژه مخابراتی در سطح کشور از جمله ماهواره بومهن و ترمیم و بازسازی ماهواره اسد آباد همدان را در زمان جنگ تحمیلی به اتمام رسانیده. در زمینه ساخت واحدهای مسکونی نیز بیش از ده هزار واحد مسکونی توسط شرکت ساخته و تحویل شده است.

علاوه بر موارد فوق وزارتخانه های دفاع، بهداشت و درمان و ساختمان ستاد دیوان محاسبات کشور و برج های شاهد جزو پروژه های ساخته شده توسط شرکت تابان شهراست.

وی به آخرین طرح های انجام شده اشاره کرد و گفت: اخیرا پروژه های ساختمان تشریفات، پشتیبانی، پارکینگ سرپوشیده و بازسازی ۲۲ هزار متر مربع از ساختمان اجلاس سران به همراه یکصد هزار محوطه سازی تا پایان مردادماه به منظور برگزاری اجلاس سران کشورهای غیرمتعهد خاتمه یافت و تقدیم نهاد ریاست جمهوری گردید.

مهندس ذوالفقاری در ادامه افزود: باتوجه به توانایی های بالقوه و بالفعل شرکت تابان شهر و کارنامه موفق آن که سابقه و تجربه ۳۷ ساله به همراه دارد، همواره در نظر داشته ایم گامی به سوی پروژه های مهم، سرعتی و عظیم برداریم. شرکت تابان شهر قادر است حداقل ۱۰ پروژه را به موازات هم در سراسرکشور پیش ببرد.

مدیرعامل تابان شهر در پاسخ به سوال خبرنگار دنیای اقتصاد در رابطه با دانش فنی - مهندسی شرکت های ایرانی و توان رقابت آنان با شرکت های خارجی گفت: از قبل از انقلاب اسلامی تا کنون شرکت های بسیاری با توان اجرایی بسیار بالا در زمینه ارائه خدمات فنی- مهندسی و ساخت و ساز پروژه های بسیار مهم و سنگین در کشور تاسیس شده اند که همگی آنها توان رقابت با کشورهای خارجی را به طور قطع دارند. افزایش بیش از حد قیمت ها که اوج آنها از آذرماه سال ۹۰ تاکنون چهل تا پنجاه درصد رشد داشته، باعث بروز مشکلاتی برای این عزیزان زحمتکش شده و تقاضای همه این سازندگان محترم از دولتمردان محترم این است که حداقل با ابلاغ شاخص های تعدیل شش دوره که متوسط آنها حدود چهل درصد است اقدام نمایند تا این سازندگان محترم بتوانند وظایف محوله خود را آن طور که شایسته کشور عزیز ایران است به انجام برسانند. به طور کلی سازندگان حاضر در سطح کشور انصافا دارای بضاعت علمی و تجارب ارزنده ای هستند که می توانند صنعت ساخت و ساز کشور را با حمایت و رهنمود دولت رونق بخشند.

وی ادامه داد: به طور نمونه انواع آهن آلات با پروفیل های سبک با افزایش قیمت ۵ میلیون ریال در کیلوگرم نسبت به آذرماه روبرو شده که سازندگان تا ابلاغ تعدیل حتی یک ریال آن را هم نمی توانند دریافت نمایند و در پروژه ای که به حداقل۱۵ تا ۲۰ هزار تن انواع فولاد نیازمند است،رقمی بالغ بر یکصد میلیارد ریال بار مالی به هر سازنده تحمیل می کند.

ذوالفقاری با اشاره به ابلاغ شاخص های تعدیل گفت: بنده به عنوان یکی از سازندگان بسیار کوچک که حدود ۳۷ سال است در ساخت و ساز انواع پروژه های کشور تجربه دارم، از همه دولتمردان علی الخصوص معاونت محترم برنامه ریزی ، تقاضا و تمنا دارم دستور فرمایند به هر طریق ممکن نسبت به ابلاغ شاخص های تعدیل صحیح و فهرست بهای سال ۱۳۹۱ اقدام لازم صورت پذیرد. بدیهی است عدم ابلاغ تعدیل عمده سازندگان را که نمی توانند پرداختی ها را با دریافتی ها انطباق نمایند، از حوزه ساخت و ساز خارج شده و خارج شدن این عزیزان برای کشور آسیب کوچکی نخواهد بود.

مدیرعامل تابان شهر ضمن بیان اشتغالزایی قابل قبول این شرکت برای جوانان عنوان کرد: در بحث اشتغالزایی هم اکنون حداقل پنج هزار نفر پرسنل متشکل از کارگران، استادکاران،تکنسین ها و مهندسان در شرکت تابان شهر و در پروژه های در دست انجام آن فعالیت دارند.