بانک سامان با پشتوانه اولین موسسه مالی اعتباری ایران که از شهریور ماه 1378 شروع به فعالیت کرده بود در شهریور ماه سال 1381 به عنوان سومین بانک خصوصی به نظام بانکی کشور پیوست.

برای آغاز این راه پرفراز و نشیب و در دوره‌ای که اقتصاد ایران دوران گذار خود را به سمت توسعه‌یافتگی طی می‌کرد، بانک سامان با سرمایه اولیه ۲۰۰‌میلیارد ریال و با مجوز بانک مرکزی ج.ا.ا از موسسه مالی - اعتباری به بانک سامان تغییر یافت و این آغازی برای شکل‌گیری گروه مالی سامان شد تا با ارائه خدمات مدرن و پیشرفته گامی‌نو در جهت اعتلای اقتصاد کشور و تقویت بخش خصوصی برداشته شود.
سرمایه ثبتی بانک سامان پس از مجمع فوق‌العاده مورخ 31/2/1381 به 220‌میلیارد ریال رسید و در تاریخ 31/2/1383 به 300‌میلیارد ریال افزایش سرمایه داد و با مصوبه مجمع فوق‌العاده 31/2/1383 سرمایه خود را به 600‌میلیارد ریال و پس از برگزاری مجمع در تاریخ 31/2/1384 سرمایه خود را از محل سود به 750‌میلیارد ریال رساند و بالاخره در تاریخ 31/2/1385 در مجمع سرمایه خود را از محل سود تا 900‌میلیارد ریال افزایش داد.


هم اکنون بانک سامان، بیمه سامان، کارگزاری بانک سامان، صرافی سامان، سرمایه‌گذاری سامان، پرداخت الکترونیک سامان، کیش ویر، ارتباطات ماهواره‌ای سامان، خدمات کارت ایران خودرو، موبایل پارک ایران، توسعه تجارت الکترونیک سامانه کیش و سامان آریا پرداخت، اعضای گروه مالی سامان را تشکیل می‌دهند. بانک سامان با پشتوانه سایر اعضای گروه مالی سامان قصد دارد با استفاده از خدمات بانکداری الکترونیک، دغدغه‌های مالی را برای هموطنان خود کاهش دهد.
از آنجا که بانک سامان نگاه ویژه‌ای به رشد و اعتلای فرهنگ جامعه داشته و همگامی‌با تکنولوژی روز صنعت بانکداری را هدف فعالیت‌های خود قرار داده، توانست برای اولین بار در کشور نسبت به ارائه خدمات بانکداری مدرن چون اینترنت بانک، تلفن‌بانک، مرکز خدمات مشتریان و ارائه انواع کارت‌های بانکی اقدام نماید. خدمات پرداخت الکترونیک سامان که برای اولین بار در کشور ارائه شد، توانست در مدتی نه چندان طولانی، سرویس‌های مختلفی را از طریق شبکه اینترنت در اختیار شهروندان قرار دهد.خرید و فروش سهام از طریق اینترنت، خرید بلیت قطار، هواپیما، اتوبوس و پرداخت قبوض آب، برق و موبایل و عوارض شهرداری گوشه‌ای از این خدمات است.
هم اکنون بانک سامان با بهره‌مندی از مدیران بنام و باتجربه توانسته دانش جهانی را به خدمت گرفته و آخرین دستاوردهای صنعت بانکداری را در اختیار ایرانیان قرار دهد.
بانکداری الکترونیک، مشاوران پرحوصله، امین و مورد اعتماد را جایگزین صف‌های طولانی و روزهای پرمشغله بانکی شما نموده است و با ارائه خدمات آنلاین و ۲۴ ساعته، تکنولوژی فراگیر بانکداری الکترونیک را برای ایرانی امروز به ارمغان آورده است. در نظام بانکی امروز، شما می‌توانید مستقل تصمیم بگیرید و بدون هیچ گونه محدودیت زمانی و مکانی، عملیات بانکی خود را انجام دهید.
سبد تقاضای خود را از خدمات بانکداری مدرن پر کنید. پیشنهاد ما همراهی شما با تمامی‌خدمات مدرن بانکی سامان است.
معرفی خدمات بانکداری مدرن سامان
خدمات پیشرفته بانکداری الکترونیک، امتیاز داشتن پول و بانک شخصی را برای شما فراهم کرده‌است.
بانک سامان با بهره‌گیری از فن آوری‌های نوین ارتباطی و با حفظ استانداردهای بین‌المللی و قوانین بانک مرکزی ج.ا.ا، خدمات بانکداری الکترونیک خود را به شما ارائه نموده است. با بهره‌گیری از این خدمات شما قادر به انجام کلیه امور بانکی خود، در سراسر گیتی و در هر ساعت از شبانه روز هستید.
بانک سامان، اولین دارنده e-banking در ایران است که با پشتوانه محکم علمی ‌و مطابق با جدیدترین استانداردهای جهانی، فعالیت خود را آغاز نموده است.
خدمات مدرن بانکی ما را در سایت www.sb۲۴.com مشاهده فرمایید.
خدمات کارت بانک سامان
همه موجودی حساب شما به وسیله کارت‌های بانکی سامان به سادگی و با اطمینان در اختیار شماست. این کارت به عنوان ابزار هوشمند پرداخت الکترونیکی‌، امکانات منحصر به فرد یک همراه مدرن و قابل اعتماد را برای شما فراهم نموده است.
پول الکترونیکی شما‌، یک پول کاملا شخصی و خصوصی است‌،که برای شما و به اسم شخص شما صادر شده، هرگز از بین نمی‌رود، مخدوش و مفقود نمی‌شود و از دستبرد محفوظ می‌ماند.
مزایای سامان کارت
مدیریت زمان و مکان پول شما، همگام با آخرین پیشرفت‌های روز دنیا، به وسیله کارت مغناطیسی کوچکی فراهم شده است که دریافت وجه نقد از تمامی‌دستگاه‌های خودپرداز بانک‌های عضو شتاب در سراسر کشور را بدون محدودیت میسر نموده است.
•خرید سریع و آسان از کلیه فروشگاه‌های معتبر طرف قرارداد کلیه بانک‌ها در سراسر کشور.
•خرید کالا و خدمات از کلیه سایت‌های فعال و معتبر فروش اینترنتی طرف قرارداد بانک سامان، بدون محدودیت زمانی.
•پرداخت قبض آب، برق‌، تلفن ثابت و همراه و عوارض شهرداری‌.
•افزایش قدرت خرید و امکان بهره‌گیری از فرصت‌های مالی به لحاظ در اختیار داشتن تمامی‌موجودی حساب بانکی به طور هم زمان.
•‌ایجاد نظم مالی با تعیین سقف مشخص برای خرید یا برداشت وجه از حساب و امکان دسترسی به اطلاعات حساب از طریق دریافت صورتحساب‌های دوره‌ای‌.
•از بین رفتن امکان جعل‌، سرقت و دیگر خطرهای رایجی که پول فیزیکی را تهدید می‌کند، با استفاده از ابزارهای تشخیص هویت از قبیل رمز، امضاء و عکس.
•امکان ردیابی اشتباه و سوء استفاده از کارت‌های بانکی سامان.
•صرفه‌جویی در زمان و هزینه تردد به بانک.
امنیت سامان کارت
بانک سامان با بیمه کردن انواع کارت‌های بانکی راهکار مناسبی برای ارتقای امنیت ارائه خدمات پرداخت الکترونیکی خود برگزیده است.


•مسدودشدن کارت پس از سه بار خطا در وارد نمودن رمز کارت.
•امکان ارسال پیام کوتاه روی تلفن همراه، هنگام استفاده از کارت در صورت استفاده از خدمات موبایل بانک سامان
•قابلیت مسدود نمودن کارت از طریق اینترنت بانک و تلفن‌بانک.
•امکان تغییر رمز از طریق دستگاه خودپرداز، اینترنت بانک و تلفن‌بانک.
•تعیین سقف برداشت و انتقال وجه به صورت روزانه و ماهیانه طبق درخواست مشتری.
انواع سامان کارت
1.کارت پول سامان
۲.کارت اعتباری سامان
3. کارت خرید سامان
۴. بن کارت خرید سامان
5. کارت هدیه سامان
۶. کارت تبدیل ارز
کارت پول سامان
افتتاح هر نوع حساب دیداری (جاری، پس انداز و کوتاه مدت) در بانک سامان شما را قادر می‌سازد که تنها یک عدد کارت پول سامان در اختیار داشته باشید. موجودی این کارت، موجودی حساب شماست. این کارت قابلیت اتصال به همه حساب‌های متعلق به شما را دارا بوده و امکان خرید از تمام فروشگاه‌های پذیرنده کارت و سایت‌های ارائه دهنده کالا و خدمات اینترنتی را برای شما مهیا می‌سازد. همچنین برداشت وجه از تمامی ‌خودپردازهای فعال بانک‌های عضو شتاب در سراسر کشور به وسیله کارت پول سامان امکان‌پذیر است.
با کارت پول سامان، پول‌های شما هم زمان در دو محل امن نگهداری می‌شود:
•در بانک شما با قابلیت پرداخت سود روزشمار.
•در کیف پول شما با کم‌ترین حجم.
امکانات ویژه کارت پول سامان
قابلیت ارتباط با حساب‌های متعدد نزد کلیه شعب بانک سامان و دسترسی به اطلاعات حساب‌های مرتبط از طریق تلفن، اینترنت، موبایل، دستگاه‌های خودپرداز و دستگاه‌های پایانه فروش در تمامی‌ساعات شبانه روز از امکانات بارز کارت پول سامان می‌باشد.
انتقال وجه بین کلیه حساب‌های بانک سامان با امکان قراردادن سقف برروی هر کارت.
امکان استفاده از اعتبار در حساب‌های مرتبط‌.
خرید کالا و خدمات از کلیه فروشگاه‌های معتبر طرف قرارداد بانک‌های عضو شتاب
خرید اینترنتی از فروشگاه‌های مجازی طرف قرارداد بانک سامان.
برداشت وجه نقد از خودپرداز بانک سامان تا سقف دلخواه.
استفاده از تخفیف‌های ویژه و فصلی فروشگاه‌های طرف قرارداد بانک سامان.
طریقه‌ خرید با کارت از طریق دستگاه پایانه فروش (POS)
پس از کشیدن کارت بر روی دستگاه پایانه فروش (POS) عملیات مورد نظر خود را مشخص نمایید.در صورت انتخاب گزینه خرید کالا پس از وارد کردن مبلغ مربوطه و رمز کارت، ارتباط شما با مرکز برقرار گردیده و رسید خرید کالا صادر خواهد شد.البته لازم به ذکر است شما از طریق دستگاه‌های پایانه فروش (POS)، می‌توانید موجودی حساب خود را نیز چک کنید.
طریقه‌ استفاده از کارت در دستگاه خود پرداز (ATM)
با وارد نمودن کارت خود در دستگاه خودپرداز، انتخاب زبان مورد نظر و وارد کردن رمز کارت خود، شما می‌توانید بدون صرف زمان طولانی و انتظار در صف‌های داخل شعب، از حساب خود پول برداشت نمایید، از موجودی حساب خود آگاه شوید، انتقال وجه نمایید یا قبوض خود را بپردازید.
کارت اعتباری سامان
کارت اعتباری سامان با امکانات ویژه و سهولت کاربری، ابزاری نوین در ارائه خدمات بانکداری الکترونیک می‌باشد.
با دریافت «کارت اعتباری سامان»‌، شما می‌توانید با استفاده از اعتبار اعطایی توسط بانک سامان و بدون داشتن موجودی در سپرده خود نسبت به رزرو، سفارش یا خرید کالا و خدمات از فروشگاه‌ها و مراکز دارای پایانه فروش (p.o.s) و نیز سایت‌های اینترنتی طرف قرارداد بانک سامان اقدام نمایید.
تسهیلات اعتباری که از طریق کارت‌های اعتباری به شما اعطا می‌شود، به دو صورت تجدید شونده‌ یا گردان (Revolving) و یکبار مصرف است. در نوع اول با تسویه هر بخش بدهی توسط شما، به میزان اصل تسهیلات بازپرداختی به مانده اعتبارتان اضافه می‌شود. ولی در نوع دوم با بازپرداخت بدهی سقف اعتبار تخصیصی ترمیم نمی‌شود و تخصیص اعتبار جدید به شما منوط به بررسی عملکرد و صدور مجوز جدید می‌باشد.
لازم به ذکر است کارت اعتباری سامان برای اشخاص حقیقی و با رعایت شرایط و مقررات مندرج در بانک صادر می‌شود.
امکانات ویژه کارت اعتباری سامان
افزایش قدرت خرید با توجه به سقف اعتبار تخصیص یافته از امتیازات در اختیار داشتن کارت اعتباری است تا شما بتوانید با خرید کالا و خدمات از کلیه فروشگاه‌ها و مراکز دارای پایانه فروش (p.o.s) لذت اعتبار خوش حسابی خود در بانک سامان را تجربه کنید. همچنین بانک سامان جهت بالابردن انگیزه دارندگان کارت و تشویق به خرید از طریق دستگاه‌های پایانه فروش‌، با برگزاری سپاسه‌های ماهیانه به کسانی که تنها از طریق دستگاه‌های پایانه فروش بانک سامان خرید نمایند‌، بدون قرعه‌کشی و براساس امتیازات کسب شده، جوایز نفیسی اهدا می‌نماید.
خرید و پرداخت وجه کالا و خدمات از طریق سایت‌های اینترنتی طرف قرارداد با بانک سامان نیز از مزایایی است که برای دارندگان کارت اعتباری سامان فراهم شده است.
همچنین دریافت صورتحساب و پرداخت وجه صورتحساب کارت اعتباری از طریق «اینترنت بانک سامان»، سهولت در بازپرداخت وجه خرید را برای شما امکان‌پذیر کرده است.
از دیگر ویژگی‌های امنیتی این کارت امکان انسداد «کارت اعتباری سامان» در صورت مفقودی یا سرقت، از طریق «اینترنت بانک و تلفن‌بانک سامان» می‌باشد.
عدم پرداخت سود و جریمه تا ۳۰ روز نیز از مزایای ویژه کارت اعتباری سامان است.
انواع کارت اعتباری سامان
کارت اعتباری سامان در ۳ گروه عمده طلایی‌، نقره ای و سایر رنگ‌ها صادر و سقف اعتبار هر یک با مبالغ ذیل مشخص می‌گردد‌.سقف‌های اعتباری فوق حداکثر اعتبار قابل تخصیص به انواع کارت می‌باشد لیکن امکان صدور کارت اعتباری با سایر مبالغ نیز وجود دارد.
مراحل و شرایط دریافت کارت اعتباری سامان
پذیرش مشتریان در شعب طی مراحل زیر انجام می‌شود:
الف) احراز هویت متقاضی مطابق با مقررات عمومی‌افتتاح حساب بانک (در مورد مشتریان جدید)‌.
ب) افتتاح حساب سپرده و یا فعال نمودن آن.
مشتریان جدید بانک می‌بایست قبل از درخواست کارت اعتباری، نسبت به افتتاح سپرده‌ای به نام خود اقدام نمایند. افتتاح سپرده برای مشتریانی که از قبل دارای حساب سپرده باز و فعال میباشند ضرورتی ندارد‌.
تکمیل و امضای فرم درخواست صدور کارت اعتباری توسط متقاضی، اعتبار سنجی مشتری شامل اخذ مدارک و جمع‌آوری اطلاعات در مورد مشتری و امتیازدهی به وی و در نهایت تخصیص اعتبار تا سقف مشخص بر اساس امتیاز وی، صدور کارت اعتباری مستلزم قبول شرایط و مقررات مربوطه توسط متقاضی بوده و متقاضی باید شرایط و مقررات استفاده از کارت اعتباری را به دقت مطالعه و در حضور متصدی بانک امضاء نماید‌. ضمنا تکمیل و امضای قرارداد و سایر مدارک مربوط به تسهیلات اعطائی و تامین وثائق و تضمین‌های مقرر توسط متقاضی در این مرحله انجام می‌شود‌.
صدور کارت اعتباری برای مشتریانی که طی قراردادهای گروهی به بانک معرفی می‌شوند تابع شرایط قرارداد منعقده بابت صدور گروهی کارت اعتباری سامان بوده و به وسیله شعب پذیرنده صورت می‌پذیرد.
همچنین تحویل کارت‌های اعتباری صادره براساس درخواست و انتخاب مشتری با مراجعه حضوری آنها در شعب بانک و یا از طریق پست صورت می‌پذیرد‌.


مدت اعتبار کارت
اعتبار کارت‌های صادره به طور سالانه در صورت موافقت بانک و پرداخت آبونمان سالانه تمدید می‌گردد‌. دارنده کارت قبل از سررسید با ارسال تقاضای کتبی خود مبنی بر تمدید قرارداد‌، اخذ موافقت بانک و پرداخت آبونمان سالانه می‌تواند از کارت خود برای یک دوره‌یک‌ساله دیگر، بدون صدور کارت جدید، استفاده نماید‌. شعب با اعلام کتبی دارندگان کارت می‌توانند از طریق شعبه بانکداری الکترونیک نسبت به انسداد دائم کارت متقاضیان اقدام کنند‌. در ضمن صدور کارت جدید برای متقاضیان با اخذ هزینه‌های صدور مجدد امکان‌پذیر است‌. در صورت اعلام تلفنی دارنده کارت (به شرط احراز هویت وی)، کارت به طور موقت تا 48 ساعت مسدود و انسداد قطعی آن منوط به ارائه درخواست کتبی دارنده کارت است‌.
نحوه استفاده از کارت اعتباری
شما می‌توانید با مراجعه به کلیه مراکز دارای پایانه‌های فروشگاهی (POS) متعلق به هر یک از بانک‌های کشور (شبکه شتاب) و یا از طریق سایت‌های فروش اینترنتی طرف قرارداد با بانک سامان، نسبت به خرید کالا یا خدمات تا سقف اعتباری تعیین شده توسط بانک‌، بدون پرداخت وجه نقد اقدام نمایید‌.
صورتحساب کارت اعتباری
صورتحساب معاملات و بدهی کارت اعتباری‌، در فواصل زمانی یکسان و منظم و حداقل یکبار در ماه از تاریخ صدور به آدرس اعلامی‌شما ارسال می‌گردد. مهلت پرداخت مبلغ بدهی صورتحساب حداکثر 10 روز پس از تاریخ صدور صورتحساب می‌باشد.
صورتحساب کارت اعتباری شامل اطلاعات مربوط به بدهی شما و تفکیک آن به اصل بدهی‌، کارمزد و بدهی‌های تسویه نشده و دوره‌های قبل از تاریخ سررسید صورتحساب، وجه التزام متعلقه‌، حساب واریز صورتحساب و سایر اطلاعات مورد نیاز می‌باشد‌. دارندگان کارت اعتباری سامان می‌توانند با مراجعه به هر یک از شعب بانک و یا از طریق وب سایت بانک سامان در صورت انعقاد قرارداد خدمات اینترنت بانک، صورتحساب کارت اعتباری خود را پرداخت نمایند. بدیهی است تا زمانی که دارنده کارت از اعتبار کارت خود استفاده ننماید‌، صورتحسابی برای وی ارسال نخواهد شد.
کارمزد برداشت نقدی
در صورتی که وفق مقررات عملیات بانکی، دارنده کارت به منظور برداشت نقدی مجاز به استفاده از کارت خود در دستگاه‌های خودپرداز باشد، کارمزدی تحت عنوان کارمزد برداشت نقدی و با نرخ ماهانه ۵/۲‌درصد محاسبه و در صورت حساب همان دوره اعلام می‌گردد.
اینترنت بانک
داشتن یک شعبه خصوصی برای انجام امور بانکی شخصی در هر زمان و مکان حق شماست. بانک سامان در ۲۴ ساعت شبانه روز و در هر کجای گیتی با آدرس http://www.sb۲۴.com در اختیار شماست تا با استفاده از اینترنت بانک سامان ارتباطی سریع، مطمئن و به یاد‌ماندنی را تجربه کنید.بانک سامان با استفاده از روش‌ها و ابزارهای نوین در عملیات بانکداری، دسترسی به بانک و استفاده از خدمات بانکداری را به ساده‌ترین راه میسر ساخته است. شما با پیوستن به اینترنت بانک سامان علاوه بر کاهش هزینه، استفاده همیشگی از خدمات بانکی در وسعتی باورنکردنی و سهولت دسترسی، توانسته‌اید از خدمات بانکی روز دنیا بهره‌مند شوید.
این همه برای آن است که شما با اطمینان خاطر هر روز، هر ساعت و در هر کجای این دنیای پهناور و از طریق اینترنت، موبایل و تلفن از خدمات بانک استفاده نمایید.
نحوه دریافت خدمات اینترنت بانک
سایت اینترنتی بانک سامان بستری امن و مطمئن برای دریافت اطلاعات حساب و انجام عملیات بانکی فراهم نموده است. شما می‌توانید با مراجعه به هر یک از شعب و تکمیل فرم درخواست، نزد کارشناس بانکداری مدرن‌، رمز اختصاصی خود را دریافت کنید. تا بدون هیچ محدودیتی به بانک سامان دسترسی داشته باشید.
بد نیست بدانید که دسترسی به اطلاعات کلیه حسابهای شما (قرض‌الحسنه، جاری، سپرده و‌....) تنها با وارد کردن یک شماره عبور/رpassword میسر می‌باشد.
با ورود به سیستم اینترنت بانک سامان از طریق آدرس اینترنتی http://www.sb24.com می‌توانید از خدمات متنوع این سرویس استفاده نمایید.
خدمات اینترنت بانک سامان
الف - حساب‌ها در یک نگاه
-اعلام وضعیت تمامی‌حساب‌های شما
-اعلام آخرین ورود شما به اینترنت بانک
-چاپ موجودی کلیه حساب‌ها
-گزارش موجودی تا تاریخ اعلام شده
ب - انتقال وجه
- انجام عملیات انتقال وجه بین حساب‌های پرمراجعه مشتری (عدم نیاز به وارد نمودن شماره حساب)
- انجام عملیات انتقال وجه بین حساب‌های خود بدون سقف انتقال
- انتقال وجه از حساب شما به حساب سایر اشخاص
- انتقال وجه در دوره‌های زمانی مشخص شده توسط شما به حساب‌های خودتان یا سایر حساب‌های نزد بانک سامان (دستور مستمر عملیات پرداخت)
- گزارش انجام انتقال وجه خودکار
ج - خدمات چک
- کنترل حساب جاری از طریق اینترنت بانک سامان
- تقاضای صدور دسته چک جدید
- آگاهی از وضعیت چک‌های واگذار شده (نقد شده، برگشتی و یا بدون اقدام)
- ثبت مبلغ چک‌های صادر شده قبل از وصول
- مسدود نمودن برگه چک با در اختیار داشتن شماره چک مزبور
د- خدمات کارت
- مسدود نمودن کارت در صورت مفقودی، سرقت و یا آشکار شدن رمز آن
- تغییر رمز و مشخصات
ه- تسهیلات
- گزارش جزئیات تسهیلات اعطایی
- جزئیات اقساط پرداختی
خدمات پرداخت و خرید اینترنتی بانک سامان
همه افراد با داشتن یکی از کارت‌های بانکی سامان و با ورود به سایت فروشنده کالا و یا خدمات طرف قرارداد با بانک، به راحتی می‌توانند از مزایای این سرویس بهره‌مند شوند.
پس از انتخاب کالا و یا خدمات مورد نیاز خود از وب سایت فروشنده، گزینه خرید و یا پرداخت اینترنتی را انتخاب نمایید و به سیستم پرداخت اینترنتی بانک سامان متصل شوید. پس از وارد نمودن اطلاعات مورد نیاز و تکمیل فرآیند پرداخت اینترنتی، شما بدون اتلاف وقت با ارزش خود از خرید با کارت لذت بردید
تلفن‌بانک سامان
در دهه حاضر با ورود بانکها به عرصه‌های نوین تکنولوژی و ارائه خدمات پیشرفته بانکی، دسترسی اشخاص به حسابهای بانکی به راحتی گرفتن یک شماره تلفن از هر کجای جهان امکان‌پذیر گردیده است. برقراری سیستم تلفن‌بانک سامان برای مشتریان بانک این امکان را فراهم آورده است تا بدون محدودیت زمانی و مکانی اطلاعات مربوط به حساب خود را به سهولت در اختیار داشته باشند. این آگاهی سبب خواهد شد افراد با سرعت بیشتری به پردازش اطلاعات مالی خود پرداخته و در نتیجه چرخ‌های اقتصاد با سهولت بیشتری به جریان افتاده و به شکل غیرقابل‌تصوری سبب ایجاد اقتصادی پویا خواهدشد.
چگونه می‌توان از خدمات تلفن‌بانک استفاده نمود؟
۱.مراجعه به شعب، ارائه درخواست استفاده از خدمات تلفن‌بانک و یا مراجعه به سایت بانک سامان به آدرس
www.sb24.com و ثبت درخواست تلفن‌بانک از طریق اینترنت‌.
۲.تکمیل فرم‌های مربوط به تلفن‌بانک‌.
3.دریافت رمز اختصاصی از طریق متصدی بانکی مستقر در شعبه‌ای که مشتری تلفن‌بانک را درخواست داده است.
خدمات قابل ارائه توسط سیستم تلفن‌بانک سامان عبارتند از:
1.انجام عملیات بانکی شامل :
•دریافت موجودی
•دریافت گردش حساب
•پرداخت قبوض
•انتقال وجه شامل :
۱.انتقال وجه از یک حساب به حساب دیگر در بانک سامان.
2.تعیین سقف انتقال وجه به‌شکل روزانه و ماهانه توسط مشتری.
۳.تغییر وضعیت انتقال وجه‌.(مشتری بوسیله این گزینه قادر خواهد بود امکان استفاده از خدمات تلفن‌بانک خود در بانک سامان را فعال یا غیر فعال نماید.)
•درخواست ارسال گردش حساب توسط نمابر.
•درخواست ارسال گردش روزانه حساب توسط نمابر.
2.عملیات کارت شامل:
•مسدود نمودن انواع کارت شامل کارت‌های نقدی‌، کارت بدهی و کارت‌های اینترنت و خرید سامان در صورت مفقود شدن کارت.
•تائید درخواست گواهینامه دیجیتالی (مربوط به خریدهای کلان اینترنتی)
۳. عملیات چک شامل:
•آگاهی از وضعیت چک‌های صادره (مشتری می‌تواند با استفاده از این گزینه از وضعیت چک‌های صادره خود مانند نقد شده‌، برگشتی و یا بدون اقدام اطلاع حاصل نماید.)
•آگاهی از وضعیت چک‌های واگذار شده (مشتری با وارد نمودن شماره چک‌های دریافتی در سیستم قادر خواهد بود از وضعیت چک‌های مزبور مانند نقد شدن‌، برگشت چک‌، ارسال به اتاق پایاپای و یا در راه بودن آن اطلاع حاصل نماید.)
•ثبت مبلغ چک‌های صادر شده به منظور جلوگیری از جعل چک‌های ثبت شده.
•مسدود نمودن یک برگه چک با در اختیار داشتن شماره چک مزبور.
3.تنظیمات شامل:
•تغییر رمز.
•تغییر شماره فکس.
•تغییر وضعیت انتقال وجه.
اس ام اس بانک
خدمات پیام کوتاه بانکی جدیدترین سرویس از خدمات بانکداری الکترونیک بانک سامان است که بر پایه تبادل پیام کوتاه بین شما و بانک طراحی شده است. برای استفاده از این سرویس‌ها تنها نیاز به داشتن یک سپرده در بانک سامان و یک شماره تلفن همراه دارید. SMS بانک راهی امن و مناسب برای گرفتن اطلاعات سپرده در کمترین زمان ممکن است و شما را از رفتن به شعبه بی‌نیاز می‌کند‌. شما می‌توانید در هر ساعت از شبانه روز به اطلاعات سپرده خود دسترسی داشته باشید.