رموز موفقیت شرکت انهار حیات کرمان از زبان مدیر عامل

ابوالفضل صادقی زاده

مدیر عامل شرکت انهار حیات کرمان

از بین بیش از ۶۷ هزار ثبت نام کننده به عنوان کارآفرین تنها ۳۱ شرکت به عنوان کارآفرین برتر انتخاب شدند که در این بین شرکت انهار حیات کرمان ،بزرگترین تولید کننده لوله های پلی اتیلن و اتصالات اکلتروفیوژن به عنوان کارآفرین برتر سال ۹۱ از سوی وزارت تعاون ، کار و رفاه اجتماعی برگزیده شد با ابوالفضل صادقی زاده مدیر عامل این شرکت به گفت و گو نشستیم تا برایمان از رموز موفقیتش بگوید: لطفا در ابتدا مختصری به معرفی شرکت انهار حیات کرمان پردازید؟

شرکت انهار حیات کرمان با هدف تولید انواع لوله و اتصالات پلی اتیلن در خرداد ماه سال ۱۳۸۳ در شهرک صنعتی شماره دو کرمان (( شهرک صنعتی خضراء )) با بهره برداری از پنج خط تولید انواع لوله‌های پلی اتیلن جهت مصارف آبرسانی، گازرسانی، کشاورزی و فاضلابی ، پای در عرصه تولید گذاشته ‌است.

میزان تولید محصول شرکت چقدر است و چه برتری هایی نسبت به سایر تولید کننده ها دارد ؟

این شرکت با تجهیز زیر ساختهای لازم ظرف مدت کوتاهی به یکی از تولید کنندگان و تامین‌کنندگان مطرح در صنعت لوله های پلی اتیلن، تبدیل‌گردیده است. بنحویکه تا پایان سال ۱۳۹۰ اقدام به تولید و تحویل حدود ۱۸۰ هزارتن انواع لوله و اتصالات پلی‌اتیلن کرده است. این در حالیست که این شرکت با بهره برداری از ۱۴ خط تولید لوله های پلی اتیلن منطبق با استانداردهای روز اروپا و با ظرفیت واقعی سالیانه حدود ۵۰ هزار تن انواع لوله‌های پلی اتیلن از سایز ۱۶ میلیمتر الی ۱۰۰۰ میلیمتر و رده‌های فشاری ۲.۵ بار الی ۳۲ بار آمادگی دارد براساس مشخصات فنی مورد تقاضای مشتریان، نسبت به تولید انواع ‌لوله‌های پلی اتیلن در محدوده مذکور اقدام کند . در این بین با توجه ‌‌‌به‌آینده ‌نگری ‌انجام ‌شده واحد تولید اتصالات الکتروفیوژن این شرکت با بهره گیری از ۱۸ خط تولید به ظرفیت ۵ میلیون قطعه در سال از سایز ۲۰ تا ۲۲۵ میلیمتر رسیده است.

از سیستم های کنترل کیفیت شرکت انهار برایمان یگویید .

کلیه خطوط تولیدشرکت مجهزبه سیستمهای پیشرفته کنترل کیفیت فرآیند (process quality control ) شامل سیستمهای کنترل وزن واحد متر لوله (Gravimetric ) و سیستمهای کنترل قطر و ضخامت لوله (Ultrasonic) می باشند. سیستمهای مذکورساخت شرکتهای Inoex آلمان و Campero اتریش بوده و این امکان را به پرسنل تولید و عملیات و همچنین‌پرسنل‌کنترل‌کیفیت‌شرکت داده‌اند که ‌با کنترل ‌و نظارت‌کامل ‌و دقیق بر وزن واحد متر لوله‌های تولیدی و همچنین قطر و ضخامت تعریف‌شده در محدوده استاندارد هر نوع و هر سایز لوله ، میزان خطا در وزن واحد متر لوله‌ها، قطر و همچنین ضخامت دیواره لوله‌ها را به حداقل ممکن رسانند. همچنین سیستمهای مذکور امکان گزارش‌گیری در مورد وزن، ضخامت‌و قطر لوله‌های تولیدی توسط هر خط تولید را برای شرکت و مشتریان فراهم نموده است.سیستمهای مذکور بعنوان جدیدترین سیستمهای کنترلی در کنار سیستم adjustable calibration قابل تنظیم ساخت شرکتReval دانمارک، اطمینان بخشی بسیار بالایی به لحاظ‌کنترل وزن،ابعاد، شرایط و شکل ظاهری لوله‌ های تولیدی فراهم می‌نمایند.

اشتغال زایی در واحد انهار حیات به چه میزان بوده است؟

شرکت ها دارای ۲۲۷ نفر نیروی کار ثابت بوده که از این تعداد ، ۱۱۵ نفر نیروی متخصص و ماهر می باشند.در این بین از شاغلین شرکت ۲ نفر زیر دیپلم ،۷۰ نفر دیپلم ، ۱۱۰نفر فوق دیپلم فنی ، ۳۵ کارشناس فنی و ۱۰ نفر دارای کارشناسی ارشد و بالاتر هستند.

کلیه پرسنل شرکت با توجه به جایگاه سازمانی و همچنین براساس برنامه آموزشی مصوب شرکت، آموزشهای عمومی و اختصاصی مرتبط با جایگاه فعالیت و مسئولیت‌خود را گذرانده و میانگین ساعات آموزشی جهت هر یک از پرسنل شرکت در دو سال گذشته بالغ بر ۲۲۰ ساعت بوده است که این رقم جهت کل پرسنل شرکت درحدود ۵۰۰۰۰ ساعت ثبت گردیده‌است ‌که‌ از نظر مدیران شرکت، آموزش‌های فوق الذکر یکی از رموز موفقیت شرکت در مدت زمان محدود بوده است.