نقش سامانه کارآفرینان برتر در شناسایی و معرفی کارآفرینان

محمد رضا کاویانی

مشاور وزیر و رییس مرکز فناوری اطلاعات، ارتباطات و تحول اداری

وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در راستای تسریع و تسهیل تحقق امر وظایف واحدهای برنامه‌ریزی با هدف ایجاد زمینه کارآفرینی و اشتغال، همه ساله جشنواره امتنان از کارآفرینان برتر را در سراسر کشور برگزار می‌نماید. هدف از برگزاری این جشنواره، شناسایی کارآفرینان در حوزه‌های مختلف اقتصادی، خدمات، کشاورزی و صنعت بوده که ابتدا در سطح استان و سپس در سطح ملی به رقابت با یکدیگر و کسب عنوان کارآفرین برتر می‌پردازند.

در این راستا مرکز فناوری اطلاعات، ارتباطات و تحول اداری برای تحقق این امر، اقدام به طراحی و پیاده سازی سامانه اینترنتی، ثبت نام و داوری طرح‌های کارآفرینی و فرایند الکترونیکی انتخاب کارآفرینان برتر در دو سطح استانی و ملی نموده است.

از مزایای سامانه می‌توان امکان ثبت نام کارآفرینان از اقصی نقاط کشور، ارسال مشخصات طرح‌ها و کارگاه‌های مرتبط، امکان اعلام نظر چند داور برای هر طرح و محاسبه امتیاز میانگین آن‌ها و بسیاری موارد دیگر نام برد.

نکته حائز اهمیت آن است که داوری‌های سطح ملی پس از گزینش طرح‌های استانی مجددا با طی فرآیند داوری ملی انجام گرفته و در نهایت در جشنواره کارآفرینی ملی از آن‌ها تجلیل می‌گردد.‌