معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به برگزاری هفتمین جشنواره ملی امتنان از کارآفرینان برتر همزمان با روز ملی کارآفرینی و آموزش های فنی و حرفه ای اظهار داشت: به این مناسبت از 30 نفر از کارآفرینان برتر ملی در سه بخش صنعت، کشاورزی و خدمات تجلیل و تقدیر بعمل آمد.

کاوه اشتهاردی افزود : نام گذاری سال تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی ، افق جدیدی را در برابر ملت بزرگ ایران گشوده است که منجر به نوآوری و پویایی در بخش های مختلف اقتصادی خواهد شد که دراین میان کارآفرینان، نقش بسزایی در تحقق و اجرای فرمان مقام معظم رهبری (مدظله العالی) خواهند داشت.

رئیس شورای سیاستگذاری هفتمین جشنواره ملی امتنان از کارآفرینان با اشاره به شعار مهم سال ۱۳۹۱ از کارآفرینان به عنوان جهادگران عرصه کسب و کار نام بُرد و افزود: وزارت تعاون، کار ورفاه اجتماعی در دولت دهم، با اتخاذ سیاست های راهبردی در عرصه آموزش کارآفرینی ، توسعه فرهنگ و روح کارآفرینی، هفتمین جشنواره ملی امتنان از کارآفرینان برتر را تجربه می کند و این مهم را بعنوان یکی از راهبردهای مندرج در منشور کاری این وزارتخانه و برنامه های عملیاتی سال ۱۳۹۱ مورد توجه قرار داده است.
معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ضمن بر شمردن اهداف این جشنواره اضافه کرد: ترویج و توسعه فرهنگ کارآفرینی ، شناسایی و معرفی الگوهای متعالی کارآفرینی وتقویت وجدان کاری، نوآوری و خلاقیت در بین اقشار جامعه و نیز بهبود نگرش جامعه نسبت به کار و تلاش از جمله هدف های این جشنواره بود.
اشتهاردی همچنین نوآوری ، خطرپذیری ، آینده نگری، اشتغال، محدودیت‌های جغرافیایی و خصوصاً توجه به اقتصاد مقاومتی را از جمله شاخص های انتخاب کارآفرینان برتر در جشنواره امسال برشمرد.


وی از رشد ۷۸ درصدی تعداد ثبت نام کنندگان در فرایند انتخاب کارآفرینان برتر جشنواره امسال خبر داد و اضافه کرد: ۵/۴۳ درصد ثبت نام کنندگان زیر ۳۵سال سن داشتند و از مجموع افراد ثبت نام کننده ۶۸درصد مردان و ۳۲درصد را زنان تشکیل دادند. وی تعداد جانبازان و معلولین شرکت کننده در این جشنواره را ۳۶۱ نفر ذکر کرد.
رئیس شورای سیاستگذاری جشنواره ملی امتنان گفت: داوری ملی این جشنواره با همکاری سازمان آموزش فنی و حرفه ای وابسته به این وزارتخانه انجام گرفت و تمامی 217 داور منتخب دارای اطلاعات فنی و علمی در زمینه کارآفرینی، اقتصاد، صنعت و کشاورزی بودند. همچنین از تجارب مفید اساتید دانشگاهی و کارشناسان بخش خصوصی نیز استفاده لازم بعمل آمد.


این مقام مسئول، بازدید میدانی و راستی آزمایی محل بنگاه های کسب و کار را جزو الزامات داوری ملی ذکر نمود و خاطر نشان ساخت: با توجه به اجرای مرحله داوری استانی و انتخاب 9 کارآفرین برتر از هر استان، تمامی طرح های کارآفرینان استانی مورد بررسی و مداقه قرار گرفت.
اشتهاردی از برگزاری ۳۱ جشنواره امتنان از کارآفرینان برتر استانی با حضور مقامات بلند پایه استانی و ملی نیز خبر داد و گفت: خوشبختانه با همکاری استانداران محترم و مسئولان ذیربط استانی، در تمامی استان ها از کارآفرینان استانی تجلیل بعمل آمد.
وی افزود: کارآفرینان در صف مقدم پیشرفت های ایران اسلامی هستند و در این مسیر تاکنون تحولات بزرگی در زمینه های صنعتی، تولیدی وخدماتی در سطح کشور به دست ایشان رقم خورده است.