ماشاء اله حسینی، رئیس هیئت مدیره شرکت تولیدی ایران نارا در همایش تجلیل از صنعتگران که همزمان با روز صنعت و معدن برگزار شد مورد تقدیر قرار گرفت و به عنوان صنعتگر برتر و نمونه استان البرز معرفی شد.

شرکت ایران نارا به عنوان یکی از قدیمی ترین تولیدکنندگان ماشین های اداری و بانکی که فعالیت خود را از حدود ۳ دهه قبل آغاز کرده وطی این مدت نقشی بسزا در تامین نیاز کشور به ماشین های اداری، بانکی ایفا کرده در سال ۱۳۷۵ با تقبل هزینه‌ای سنگین در شهرک صنعتی هشتگرد استقرار یافت و اقدام به احداث کارخانه و اخذ پروانه بهره برداری نمود.
تاسیسات تولیدی این شرکت در زمینی به مساحت 3 هکتار زمینه ساز ایجاد اشتغال برای 400 نفر بوده است . این شرکت از حدود 10 سال قبل و با توجه به نیاز فراگیر کشور به دستگاههای خودپرداز ( ATM ) وارد عرصه مونتاژ این محصولات شد و گام به گام با افزایش سهم تولید داخلی در مسیر بومی سازی تولید این دستگاهها حرکت کرد.
حسینی که چندین بار موفق به کسب عنوان صنعتگر و کارآفرین برتر شده است، از اخذ مجوزهای لازم برای تولید ATM در سال ۱۳۸۵ و شتاب گرفتن روند بومی سازی این دستگاهها از همان سال می گوید.
هرچند دغدغه اصلی تولیدکنندگان واقعی ATM واردات گسترده این دستگاهها از خارج و عرضه آنها به سیستم بانکی به اسم تولید داخلی است، شرکت ایران نارا طی یک دهه گذشته با توجه به کیفیت مطلوب و قیمت رقابتی محصولات خود موفق به تولید و عرضه حدود 10 هزار دستگاه ATM به شبکه بانکی کشور شده است.
ایران نارا در این سال‌ها با کسب سهم مناسبی از بازار داخلی توانسته است خدمات خود را به بخش وسیعی از شبکه بانکی کشور ارائه دهد.
به گفته حسینی، با توجه به این که ظرفیت تولید دستگاه‌های خودپرداز، مازاد بر نیاز کشور است، ایران نارا طرحی فراگیر برای بازاریابی و فروش محصولات و صادرات خود در بازارهای منطقه‌ای تدوین کرده که مراحل نهایی امکان سنجی را پشت سر می گذارد و به زودی وارد مرحله اجرایی خواهد شد.
یکی از نقاط قوت ایران نارا، ایجاد شبکه فراگیر خدمات پس از فروش است که با دارا بودن بیش از ۵۲۰ نفر کارشناس و متخصص سخت‌افزار و نرم‌افزار، در اقصا نقاط کشور ، قابلیت ارائه خدمات سریع و با کیفیت به استفاده‌کنندگان دستگاه‌ها را فراهم نموده است.
حسینی با تاکید بر ضرورت اجرای دقیق قانون منع واردات کالاهای دارای نمونه تولید داخل از خارج از کشور و یادآوری دستیابی ایران نارا به توان بومی‌سازی دستگاه‌های ATM ابراز امیدواری کرد که ATM های ایرانی به زودی روانه بازارهای خارجی شوند.