پروژه 5000 واحدی مسکن مهر پردیس ،هر لحظه قابل رصد است
امیر سرتیپ احمدرضا پوردستان فرمانده نیروی زمینی ارتش به همراه امیر شعبانی رییس بازرسی نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران و هیات همراه به اتفاق امیر منوچهر کاظمی فرمانده قرارگاه عملیاتی ارتش در غرب کشور و امیر علی حاجیلو فرمانده لشگر 81 زرهی از پروژه مسکن مهر پردیس بازدید کردند.

امیر سرتیپ پوردستان ،گفت: ارتش جمهوری اسلامی ایران تحت فرماندهی فرمانده معظم کل قوا از حریم زمینی، هوایی و دریایی کشور پاسداری می کند. وی افزود: امروز به لطف خدا، هدایت و رهبری مدبرانه فرمانده کل قوا، پشتیبانی ملت و وحدت و همدلی بین نیروهای مسلح، به نقطه ای از توانمندی و بازدارندگی رسیده ایم که دشمنان اجازه تعدی و تجاوز به میهن اسلامی مان را به خود نمی دهند.
وی تامین مسکن را در بهبود و افزایش روحیه کارکنان موثر دانست و افزود: از مولفه های توان رزمی بالا روحیه کارکنان است که با ایجاد رفاه هرچه بیشتر و رفع مشکل مسکن و تقویت روحیه آنان، قدرت دژ مستحکمی که نیروهای نظامی برای ملت ایجاد کرده اند را ارتقاء داده و پایداری ها را رقم می زنیم.
وی با اشاره به کیفیت و استحکام ساخت و ساز در این پروژه عنوان کرد: از شرکت پایاهور و مجموعه دست اندرکاران پروژه های مسکن مهر نیروهای مسلح به ویژه لشگر 81 زرهی با وجود توانمندی های لازم و در اختیار داشتن فن آوری روز دنیا همین انتظار را داشتیم.
امیر منوچهر کاظمی نیز در این مراسم با طرح مسئله مسکن پرسنل ارتش تاکید کرد: این پروژه باید هرچه سریعتر با بکارگیری بهترین امکانات و عملیات اجرایی به اتمام برسد تا مشکل مسکن نیروهای ارتش مرتفع شود. وی با ابراز خرسندی از ارتقای سطح رفاه و آرامش ذهنی نیروهای مسلح گفت: به یاری خدا و همت مردم عزیز با توان بیشتر و آرامش خاطر به پاسداری از کیان میهن اسلامیمان خواهیم پرداخت. وی از عنایت و حساسیت مسوولان، مدیران و کارکنان سخت کوش در پروژه های مسکن مهر به ویژه پروژه مسکن لشگر ۸۱ زرهی تقدیر و تشکر کرد و به آنان خدا قوت گفت.
امیر حاجیلو، در این مراسم ضمن تشکر و قدردانی از توجه ویژه مسوولان به ساخت پروژه های مسکن مهر به خصوص پروژه 5000 واحدی پردیس گفت: این پروژه با سرعت و دقت و مطابق با پیشرفته ترین تکنولوژی روز دنیا در حال اجرا است. وی همچنین تصریح کرد: پروژه مسکن مهر پردیس هر لحظه قابل رصد است و هرکس می تواند از نزدیک این طرح عظیم را که نمادی از یک شهر مدرن است، مشاهده کرده و در جریان روند اجرای کارها قرار گیرد.
وی عنوان کرد: در بدو ورود به کرمانشاه قبل از آنکه از یگان های تحت امر دیدار داشته باشم، به محض استقرار در ستاد فرماندهی به بازدید جامع از پروژه مسکن مهر پردیس پرداختم. وی با اشاره به اهمیت ساخت و ساز مسکن در ارتقای روحیه نیروهای مسلح افزود: پروژه پردیس در اصل تلفیق توانمندی های وزارت مسکن، مسوولان استانی و پرسنل ارتش است و برآیند این نیروها افق بسیار روشنی را در اذهان بوجود آورده و امیدوارم در آینده نزدیک عمده کارکنان، صاحب خانه شوند.
وی در ادامه اظهار داشت: مدیر اجرایی تعاونی مسکن 81 زرهی، پروژه را مجهز به دوربین های مداربسته نموده تا در هر زمان قادر به رؤیت روند اجرا و فعالیت های ساخت و ساز باشیم. امیر حاجیلو خاطر نشان کرد: سرهنگ رحیمی و همکاران پرتلاش وی بصورت شبانه روزی و با انجام سه شیفت کاری مشغول فعالیت هستند و بنده از نزدیک در جریان کار و تلاش آنها که همواره در تکاپو جهت رفع موانع و پیشبرد پروژه هستند، بوده ام.
فرماندهی لشگر ۸۱ زرهی کرمانشاه در خاتمه از تمامی مسوولان کشوری و استانی که در ساخت این پروژه عظیم سهیم هستند و نیز از مجموعه پرسنل و کارکنان فعال مسکن مهر لشگر ۸۱ زرهی و همدلی و اتحاد آنان تشکر و قدردانی کرد.
سرهنگ رحیمی مدیر اجرایی پروژه پردیس در این مراسم اعلام کرد:روند ساخت وساز مسکن مهر در استان کرمانشاه با حضور مهندس هاشمی استاندار کرمانشاه، مهندس نرگس نژاد معاون امور عمرانی استانداری و مهندس چاغروندی رییس سازمان مسکن و شهرسازی، از پیشرفت بسیار خوبی برخوردار است. وی خاطرنشان کرد: در پروژه پردیس نیز حمایت و همکاری فرماندهان و سلسله مراتب ارتش و مسوولان استانی از مهمترین عوامل رشد و پیشرفت این پروژه می باشد. وی ابراز امیدواری کرد: قطعا با این تشریک مساعی به یاری خداوند پروژه با دقت و سرعت به اتمام برسد و پرسنل متعهد به نظام مقدس جمهوری اسلامی هر چه زودتر صاحب خانه شوند .وی افزود: ساختمان های این پروژه به گونه ای ساخته می شوند که در شان خانواده های محترم ارتش باشند.
رحیمی در ادامه با بیان مشخصات این پروژه گفت: طرح آپارتمانی ۵۰۰۰ واحدی مسکن لشگر ۸۱ زرهی کرمانشاه در سوم خردادماه ۱۳۸۸ همزمان با سالروز پیروزی خرمشهر شروع و عملیات معابر خاکی آن در زمینی به مساحت تقریبی ۵۰ هکتار و با توجه به وضعیت جغرافیایی محل پروژه که به صورت کوهستانی و تپه ماهوری می باشد، با به کارگیری حجم وسیعی از تجهیزات و وسایل سنگین راهسازی آغاز شد.
مدیر پروژه پردیس اظهار داشت: بلوک های مسقف، قالب های تکنیکی جدید، ماشین آلات مدرن، کیفیت کاربرد مصالح، نقشه های توپوگرافی، مهندسی شهرسازی، حجم بالای خاکبرداری، آزمایشگاه آب و خاک، مدیریت کنترل کیفیت و انواع مهارت های فنی از جمله امکاناتی است که در اختیار داشته و از آن بهره گرفته ایم. وی افزود: 15 دستگاه تاورکرین، 10 دستگاه میکسر، 4 عدد بچینگ، 12 عدد سیلوی 240 تنی، 2 دستگاه پمپ هوایی، 2 دستگاه پمپ زمینی، 4 دستگاه بیل مکانیکی، 2 دستگاه لودر، یک دستگاه بولدوزر، یک دستگاه غلطک و یک دستگاه گریدر از دیگر امکانات پروژه است. وی همچنین تصریح کرد: از همه مهمتر اتحاد و همدلی مهندسان، کارکنان و کارگران است که باعث پیشرفت کار پروژه شده است.
وی اظهار داشت: تمامی سازه های موجود در پروژه آپارتمانی شهرک پردیس، در ۱۵ طبقه دارای فونداسیون های گسترده و عظیمی می باشند که در آنها بیش از ۱۵۰ تن میلگرد و ۱۳۰۰ متر مکعب بتن با مقاومت بسیار بالا به کار برده شده است.
مدیر اجرایی پروژه پردیس ابراز کرد: نوع ساخت پروژه با استفاده از روش EPC و ساختمان های بتن آرمه با دیوارهای برشی باربر و بدون ستون با بهره گیری از قالب های پیوسته و مقاوم در برابر زلزله بالای 8 ریشتر و افزایش پایایی و ماندگاری ساختمان با ضمانت 100 ساله می باشد. وی افزود: از سیستم سقف دال یک طرفه به گونه ای کاملا منحصربه فرد استفاده می شود که این سقف ها از بهترین سیستم های عایق صوت و حرارت بین طبقات هستند. وی تصریح کرد: در هر متر مربع سازه اجرا شده در پروژه حدود 55 کیلوگرم آرماتور مصرف شده است.


رحیمی با بیان این مطلب که در این سامانه ساخت استانداردهای جهانی و میهنی و بومی و آیین نامه های ساختمان رعایت شده است، گفت: پس از آماده شدن طرح جانمایی آپارتمان ها، عملیات ژئوتکنیک توسط آزمایشگاه آب و خاک کرمانشاه که وابسته به وزارت راه و ترابری می باشد به منظور مشخص نمودن وضعیت خاک انجام گردید. همچنین جهت ساخت پروژه به روش ساخت با بتن درجا، برای نخستین بار در کشور، از قالب های شرکت MEVA و PERI که توسط شرکت سازنده خریداری و به محل پروژه منتقل گردیده، استفاده شده است.


سرهنگ رحیمی در ادامه اعلام کرد: در این پروژه علاوه بر حجم بالای عملیات ساخت و ساز، عملیات خاکبرداری نیز دارای حجم بسیار بالایی است و تا کنون بالغ بر ۵۰۰ هزار متر مکعب خاکبرداری که عمدتا در سنگ بوده، انجام شده است.
مدیر پروژه در ادامه گفت: با توجه به وسعت و اهمیت پروژه پردیس که یکی از پروژه های سنگین از لحاظ عملیات ساختمانی در غرب کشور است، وزیر مسکن و شهرسازی، مقامات عالی رتبه لشگری و مشاوران مقام معظم رهبری در چندین مرحله، استاندار و مقامات ارشد استانی به صورت مداوم از پروژه بازدید و روند پیشرفت آن و مشکلات پیش روی پروژه را پیگیری و رصد کرده و در خصوص رفع مشکلات و موانع همکاری لازم را به عمل می آورند.


وی با اشاره به سهم این پروژه در ایجاد اشتغال گفت: تا کنون حدود 750 نفر مشغول به کار هستند که 70 درصد آنان از افراد بومی می باشند. وی خاطرنشان کرد: تا یک ماه آینده 30 درصد افزایش نیرو خواهیم داشت.
سرهنگ آیت رحیمی در خاتمه از امیر سرتیپ احمدرضا پوردستان فرماندهی نیروی زمینی، امیر شعبانی رییس بازرسی نیروی زمینی، امیر کاظمی فرمانده قرارگاه عملیاتی ارتش در غرب و امیر حاجیلو فرماندهی لشگر ۸۱ زرهی و مجموعه مدیران، مهندسان و کارکنان فعال در پروژه مسکونی ۵۰۰۰ واحدی پردیس تقدیر و تشکر کرد.