شهردار آسارا در استان البرز گفت: رفع موانع سرمایه گذاری در این منطقه از راهکارهای رفع محرومیت آسارا است و باید تلاشها در این خصوص تداوم داشته باشد. حسین قربانی سیرایی افزود: متاسفانه موانع سرمایه گذاری بخش خصوصی در آسارا به شکل کامل رفع نشده که این امر بر مشکلات موجود به شکل قابل توجهی افزوده است. وی ادامه داد: برخی از این موانع به دلیل عملکرد نامناسب برخی از دستگاه ها و ادارات استان تهران و شهرستان کرج ایجاد شده است و باید در اسرع وقت از میان برداشته شود.

این مسئول اظهار داشت: کمبود اعتبارات، فقر شدید سرانه های بهداشتی، درمانی، خدماتی، ورزشی و کمبود مراکز تفریحی از مهمترین مشکلات پیش روی شهر آسارا است ضمن اینکه مشکلات دیگری نیز در این زمینه وجود دارد.

وی خاطرنشان کرد: مشکل آب آشامیدنی، مشکل فاضلاب روستایی، عدم صدور اسناد مالکیت، محدودیت منابع کسب درآمد برای شهرداری، پایین بودن سطح درآمد شهروندان و غیرواقعی بودن حرایم آب از دیگر مشکلات آسارا و ساکنان آن است. این مسئول ادامه داد: وجود اراضی منابع طبیعی و کم بودن اراضی قابل اجرای طرح در شهر آسارا نیز به نوبه خود مشکلاتی را برای این منطقه به همراه داشته است. قربانی سیرایی اضافه کرد:‌ متاسفانه برغم تاشهای استانداری و نمایندگان کرج در مجلس و سایر دستگاه های ذیربط استان البرز، عدم همکاری برخی از دستگاه ها ادامه دارد و این امر بر مشکلات آسارا افزوده است.

وی یادآور شد: همچنین وجود قوانین دست و پاگیر و تفسیر غلط قوانین از سوی برخی از مسئولان نیز مشکلات آسارا را به شدت افزایش داده و بر موانع کاری موجود افزوده است. این مسئول خاطرنشان کرد:این امر باید در اسرع وقت با گسترش کمی و کیفی تعاملها و همکاری ها از میان برداشته شود و نظارتهای لازم در این خصوص تداوم داشته باشد.