تامین فضاهای شهری و گردشگری از محوری ترین برنامه های شهرداری هشتگرد است

به دلیل ساختار شهر جدید هشتگرد شهروندان نقش کمرنگی در شکل گیری شهر و محلات خود داشته اند به همین سبب لازم است در ساخت فضاهای شهری از نظر و مشارکت شهروندان استفاده شود. عظیم زاده شهردار شهر جدید هشتگرد با بیان این مطلب افزود : با گذشت چندین سال از ساخت شهر جدید هشتگرد هنوز تامین فضاهای شهری مورد توجه شرکت سازنده و مدیران شهری قرار نگرفته است. وی افزود : اگرچه تامین زیر ساخت ها و فضای مورد نیاز خدمات شهری بر عهده شرکت سازنده ی شهر می باشد اما با این حال شهرداری به منظور تامین رفاه و آسایش شهروندان آماده همکاری و سرمایه گذاری برای ساخت فضاهای شهری جدید می باشد. شهردار شهر جدید هشتگرد افزایش جمعیت این شهر را اجتناب پذیر خواند و خاطر نشان کرد : ساخت ۶۰ هزار واحد مسکونی مسکن مهر در شهر جدید هشتگرد جمعیت این شهر را به ۷۰۰ هزار نفر خواهد رساند به همین دلیل پیش بینی تامین فضاهای شهری و خدماتی برای این جمعیت انبوه بسیار ضروری و حیاتی است.

وی افزود : هم اکنون برای بیش از ۴۰ هزار واحد مسکن مهر پروانه ساختمانی صادر شده است قرار است ۴۰۰۰ واحد در دهه فجر به بهره برداری برسد و ۱۰۰۰۲ واحد نیز به تازگی به متقاضیان واگذار شده است. عظیم زاده بر همزمانی ساخت فضاهای شهری با احداث پروژه های مسکن مهر تاکید کرد و افزود : شورای شهر جدید هشتگرد چندین طرح برای ساخت فضاهای فرهنگی ، ورزشی و گردشگری را به تصویب رسانده که هم اکنون ساخت شهر بازی ، سالن آمفی تاتر ، بوستان‌های محله ای ، فروشگاه های بزرگ و سالن های در دستور کار شهرداری قرار گرفته است.

شهردار شهر جدید هشتگرد فراوانی زمین را یکی از ویژگی های این منطقه عنوان کرد و گفت : در شهر جدید هشتگرد به دلیل وجود زمین های بزرگ امکان ساخت فضاهای ورزشی وجود دارد ، به همین دلیل شهرداری آمادگی خود را در راستای تبدیل هشتگرد به یک قطب بزرگ ورزشی و ساخت پایگاههای قهرمانی مسوولان ورزشی استان رسانده است. عظیم زاده در پایان اظهار امیدواری کرد: همزمان با ساخت پروژه های مسکن مهر با همکاری مسوولان اداره عمران و مشارکت شهروندان و بخش خصوصی فضاهای آموزشی ، ورزشی ، گردشگری شهر جدید هشتگرد تامین و راه اندازی شود.