ساخت و ساز غیرمجاز در کرج افزایش یافته است

یک عضو شورای شهر کرج گفت: طولانی شدن زمان صدور پروانه ساختمان باعث روی آوردن مردم به ساخت و ساز غیرمجاز در کرج شده است. عزیز صدرنژاد در جمع خبرنگاران گفت: مشکلات زیادی که شهرداری‌ها و شوراها دارند باعث شده است تا برخی مسؤولان خدمتگزار این دو دستگاه و فعال از برخی اصول اساسی غافل بمانند. وی افزود: در حال حاضر بافت‌های فرسوده شهری یکی از مشکلات اساسی موجود در استان البرز است که باید راه‌حل اساسی برای مرتفع کردن آن اندیشیده شود.

صدرنژاد خاطرنشان کرد: تا زمانی که صدور پروانه در کرج برای ساخت و ساز با صرف مدت زمان طولانی انجام شود مردم به سمت ساخت و سازهای غیراصولی و غیرمجاز گرایش خواهند داشت.

وی وحدت رویه و اتخاذ روش اصولی را که در تمام کشور قابل اجرا باشد بهترین راه برای حل مشکل بافت فرسوده دانست و افزود: برای تخریب بافت‌های فرسوده باید تسهیلات مناسبی در اختیار مردم قرار گیرد.

جلوگیری از ساخت و ساز غیرمجاز در استان البرز لازم است

در همین ارتباط استاندار البرزگفت: باید قبل از شروع ساخت و ساز غیرمجاز در استان از آن جلوگیری شود و تخریب بعد از ساخت بنا کار درستی نیست.

عیسی فرهادی اظهارداشت: یکی از مشکلات عمده شهرداری‌ها در برخورد با متخلفان ساخت و ساز نداشتن مشاور حقوقی با تجربه در این مراکز است به همین دلیل انتخاب مشاوران حقوقی باتجربه در حل مسائل و پیگیری مطلوب آنها بسیار موثر می‌تواند باشد. وی افزود: در زمان بستن قراردادها از سوی شهرداری‌ها آوردن مشخصه‌های محکمه پسند در قراردادها ضروری است تا مشکلات حقوقی کمتری پیش آید. وی تصریح کرد: در بسیاری از اختلافاتی که به دستگاه قضایی کشانده می‌شود، شهرداری‌ها ضرر می‌کنند که یکی از دلایل این امر به نبودن مشاوران حقوقی باتجربه در شهرداری‌ها بازمی گردد. استاندار البرز گفت: در خصوص جلوگیری از ساخت و ساز غیرمجاز در استان البرز لازم است شهرداری‌ها با جدیت وارد عمل شوند و همه دستگاه‌های ذیربط نیز به شکل جدی و با اراده کامل برای همکاری با شهرداری وارد عمل شوند. فرهادی خاطرنشان کرد: شوراها و شهرداری در خصوص جلوگیری از ساخت و ساز غیرمجاز وظیفه بسیار جدی بر عهده دارند و باید با همکاری قوه قضائیه و نیروی انتظامی به این وظیفه به بهترین نحو عمل کنند. این مسئول با اشاره به اینکه از امروز به بعد، دیگر در خصوص ساخت و ساز غیرمجاز هیچ بهانه‌ای پذیرفتنی نیست یادآور شد: باید به گونه‌ای عمل شود تا قبل از آغاز هر ساخت و ساز غیرمجازی از آن جلوگیری شود نه اینکه اجازه بدهیم که این ساخت و ساز انجام شود و بعد از آن بخواهیم آن را تخریب کنیم.

مقابله با ساخت و ساز غیر مجار به برنامه مدون نیاز دارد

معاون عمرانی و مدیر کل دفتر فنی استانداری البرز تصریح کرد: مقابله با ساخت و ساز غیر مجار به برنامه مدون نیاز دارد.‌ احمد افضلی اظهار داشت: ضروری است شوراهای اسلامی و شهرداری های استان البرز برای مقابله با پدیده زشت ساخت و ساز غیر مجاز ستادهای ویژه ای را تشکیل دهند و در قالب برنامه ای مدون میزان ساخت و سازهای خارج از دایره قوانین و ظوابط را به صفر برسانند.

وی با بیان اینکه نیروی انتظامی در این مسیر با شوراهای اسلامی همراه باشد، خاطر نشان کرد: برخی سودجویان با ساخت و سازهای غیر مجاز و تفکیک غیر قانونی زمین ها شهرداری ها را به مشکلات اساسی دچار می کنند که باید مورد رسیدگی قرار گیرد. این مسئول بیان داشت: گاهی اوقات مقابله با ساخت و سازهای غیرمجاز به درگیری و حتی ضرب و شتم پرسنل شهرداری ها ختم می شود که نیاز به تدوین قوانین حمایتی در این باره ضروری می نماید.