راه اندازی خط تولید مبلمان شهر و مصالح  نوین ساختمانی در شرکت آپتوس

شاهین ظهوری مدیر عامل شرکت آپتوس ایران از راه اندازی خط تولید مبلمان شهر و مصالح ساختمانی در این شرکت خبر داد. به گفته ی شاهین ظهوری بزرگترین خط تولید قطعات مبلمان شهری هم اکنون در شرکت آپتوس ایران در حال فعالیت می باشد.

وی افزود: این خط مدرن و پیشرفته خط تولید با هزینه ای بالغ بر ۴۰ میلیارد ریال از کشور آلمان خریداری و وارد کشور شده است.

مدیر عامل شرکت آپتوس ایران گفت: این شرکت انواع کفپوش و پوشش پیاده روهای شهری در طرح و اندازه های مختلف، انواع بلوک های سبک و سیمانی با عایق بندی داخلی، انواع جدول دال و تیرچه استاندارد و تمام قطعات سیمانی که در مبلمان شهری مورد استفاده قرار می‌گیرد ر ا تولید می کند.

شاهین ظهوری با تاکید بر اینکه استفاده از مصالح نوین و قطعات پیش ساخته سرعت پروژه های عمرانی را افزای می دهد، خاطرنشان کرد: در پروژه های ۵۰۰ واحدی مسکن مهر البرز که توسط شرکت آپتوس اجرا می شود استفاده از مصالح ساختمانی صنعتی و قطعات پیشرفته در دستور کار قرار گرفته که منجر به ساخت واحد در سریع ترین زمان ممکن شده است.

وی افزود: طرح ۵۰۰ واحدی که توسط شرکت آپتوس ساخته می شود بصورت نمونه و پایلوت به حالت نیمه صنعتی اجرا شده که هم اکنون در مرحله اتمام سفت کاری می باشد.

مدیر عامل شرکت آپتوس ایران از افزایش تولید شرکت در سال آینده خبر داد و گفت: کارخانه تولید فرآورده های ساختمانی شرکت آپتوس ایران در سال آینده توان تولید خود را افزایش داده بطوریکه روزانه یکصد هزار بلوک و بیش از ده هزار متر مربع کفپوش در برنامه تولید شرکت تعریف شده است.

شاهین ظهوری بازار هدف کنونی شرکت را استان البرز عنوان کرد و افزود: تولیدات این شرکت در حال حاظر در استان البرز مصرف شده و بخشی از آن نیز به استانهای همجوار ارسال می شود اما هدف نهایی شرکت پوشش کامل بازار داخلی کشور و در نهایت صادرات می باشد. این فعال عرصه ساخت و ساز ورود پیمانکاران و سازنده های ساختمان به عرصه ی صنعتی سازی را اجتناب ناپذیر دانست و گفت: هم اکنون صنعت ساختمان در کشور در حال گذر از دوران سنتی سازی و ورود به مرحله صنعتی سازی است.

به گفته ظهوری عرصه ی بزرگ و گستره ی مسکن مهر که بزرگترین پروژه عمرانی تاریخ کشور می‌باشد موجب تغییر رویکرد ساخت و ساز در کشور شده و پیمانکارن را به سمت صنعتی سازی سوق داده است.

این انبوه ساز در ادامه با تاکید بر اینکه برای موفقیت سازنده ها در عرصه ساخت و ساز صنعتی لازم است بسترهای انحام کار فراهم شود خاطر نشان کرد: لازمه موفقیت سازنده ها و انبوه سازان در طرح صنعتی سازی استفاده از مصالح ساختمانی با کیفیت و استاندارد و مهارت دانش کافی اجرا کنندگان ساختمان می باشد.

وی افزود: در حال حاضر به دلیل اینکه کارخانه ها تولید قطعات پیش ساخته و صنعتی مصالح ساختمانی قادر به پوشش کامل بازار داخلی نیستند و از سوی دیگر مجری ساختمان با مهارت و دانش لازمه به اندازه کافی در کشور موجود نیست روند صنعتی سازی با کندی پیش می رود و به همین دلیل ضرورت دارد برای موفقیت در این طرح پیش نیازهای آن فراهم شود. شاهین ظهری خاطر نشان کرد: شرکت آپتوس ایران هم اکنون نیروهای کارآزموده و ماهر برای اجرای طرح های صنعتی سازی را در اختیار دارد و در کنار تولید مصالح ساختمانی نوین و صنعتی به افزایش سطح دانش نیروهای خود نیز مبادرت ورزیده است.

وی از مذاکره این شرکت با کارخانجات صاحب سبک در زمینه ی تولید خانه های پیش ساخته خبر داد و افزود: فراگیری بازار ساخت و ساز زمینه های حضور کارخانجات ساخت قطعاات و خانه های پیش ساخته را فراهم کرده است مشروط بر اینکه دولت نیز از طرح ساخت چنین کارخانجاتی پشتیبانی نماید.

مدیر عامل آپتوس ایران سرمایه گذاری در صنعت ساختمان را عامل شکوفایی اقتصادی و کاهش بیکری در کشور دانست و یادآور شد. طرح مسکن مهر البرز به تنهایی بیش از ۲۰ هزار فرصت شغلی را ایجاد کرده است که این مساله نشانگر نقش پررنگ صنعت ساختمان در اشتغالزایی می باشد.

به گفته ی مدیر عامل شرکت آپتوس ایران استان البرز به دلیل همجواری با استان تهران و نزدیکی با پایتخت کشور یکی از مناطق مناسب برای سرمایه گذاری می باشد و چناچه مسولان زمینه ها و بسترهای مناسب برای جذب مشارکت بخش خصوصی را فراهم نمایند حجم زیادی از سرمایه گذاری در استان البرز صور ت خواهد پذیرفت.

شاهین ظهوری در ادامه حجم گسترده ساخت و ساز در کرج را یکی از نشانه های جذابیت استان البرز برای شهرنشینی عنوان کرد و یادآور شد: بیشترین حجم ساخت و ساز پس از تهران در کرج انجام می‌شود و این مساله نشانگر جذابیت بارز کرج برای شهرنشینی می باشد.

وی افزود: برای اینکه تامین رفاه شهروندان کرجی ضرورت دارد مدیران شهری همزمان با صدور پی در پی پروانه های ساختمانی مسکونی نسبت به ساخت و راه اندازی فضاهای مدرن شهری مانند فروشگاه‌های و مراکز تجاری مدرن و بزرگ و همچنین اماکن تفریحی و گردشگری اقدام نمایند.

این فعال صنعتی حمایت و پشتیبانی دولت از فعالان صنعتی و تلاشگران عرصه ساخت و ساز را یک ضرورت ویژه دانست و افزود در صورت حمایت دولت و مشارکت بخش خصوصی امکان ساخت و راه‌اندازی مراکز تولیدی و کارخانجات تامین مصالح نوین ساختمانی با تولید انبوه و اشتغالزایی زیاد در استان البرز وجود دارد.

وی در پایان از مسوولان و مدیران شهری خواست به منظور افزایش کارایی و عمر مفید مبلمان شهری از فرآورده های نوین ساختمانی که برگرفته از فن‌آوری‌های روز دنیا می باشد استفاده کنند.