استان البرز دارای قابلیت تبدیل شدن به صادرکننده بزرگ بین المللی

رئیس کانون کارآفرینان صنایع و معادن استان البرز گفت: این استان قابلیت تبدیل شدن به یکی از صادرکنندگان بزرگ در عرصه بین المللی را دارد. حمیدرضا فرشباف در جلسه کارگروه اقتصادی و تولیدی در استانداری البرز افزود: استان البرز پتانسیلهای صادراتی فراوانی دارد که باید از آنها استفاده مطلوب به عمل آید و هیچ پتانسیلی به شکل شکوفانشده باقی نماند.

وی ادامه داد: لازم است همه موانع موجود بر سر راه شکوفایی ظرفیتهای البرز در زمینه گسترش کمی و ارتقای کیفی از میان برداشته شود و همه دستگاه های ذیربط در این خصوص وارد عمل شوند. این مسئول اظهار داشت: همچنین باید شرایطی فراهم شود که البرز به یک صادرکننده بزرگ در عرصه بین المللی تبدیل شود و در این راستا همه شرایط مورد نیاز و زمینه های ضروری تامین شوند.

وی خاطرنشان کرد: البته در این راستا مشکلات و موانعی وجود دارد که همه آنها باید حل و رفع شوند و اجازه ندهیم که موانع موجود در این خصوص افزایش یابد و شدت پیدا کند.

تامین نقدینگی از مشکلات واحدهای صنعتی است

فرشباف افزود: یکی از مشکلات بخش صنعت و واحدها و شهرکهای صنعتی مربوط به مشکل نقدینگی است ضمن اینکه تامین نقدینگی مورد نیاز، شرایط را برای بخش صنعت بیش از قبل هموار خواهد کرد. وی یادآور شد: لازم است تسهیلات متناسب با فرصتهای شغلی تامین و در اختیار بخشهایی که به آن نیاز دارند، قرار داده شود تا بتوانیم به کمک این امر از مشکلات صنعتی بکاهیم. این مسئول اضافه کرد: در عین حال لازم است تبعات هدفمند سازی یارانه ها در ارتباط با واحدهای تولیدی به صورت مرتب رصد و مشکلات احتمالی پیش بینی شود تا بتوانیم آنها را از میان برداریم و نگذاریم که بر مشکلات موجود دامن بزنند. فرشباف گفت: لازم است مشکلات احتمالی در این زمینه به بهترین نحو بررسی شوند و مورد شناسایی قرار گیرند تا بتوانیم بهترین راهکارها را برای حل آنها ارائه دهیم و به این ترتیب از به وجود آمدن مشکلات جدید احتمالی جلوگیری به عمل آید.

یکی از تبعات احتمالی مربوط به افزایش قیمت انرژی است

وی یادآور شد: یکی از این تبعات احتمالی مربوط به افزایش قیمت انرژی است که در صورت عدم اتخاذ راهکارهای لازم، این امربه مشکلی برای واحدهای صنعتی تبدیل خواهد شد. فرشباف گفت: البرز جزو ۱۰ استان برتر صنعتی کشور است و کارآفرینان پیشکسوت خوبی در این استان طی سالها فعالیت کرده اند که این امر بر ظرفتیهای صنعتی البرز افزوده است. وی یادآور شد: تولید و ارتقای صنعتی نیازمند تامین زیرساختهای مورد نیاز است که بخشی از این زیرساختها به آب، برق و گاز بازمی گردد.

جلوگیری از قاچاق کالا ضرورت دارد

وی عنوان کرد: در عین حال، جلوگیری از قاچاق کالا اعم از ساخته و نیمه ساخته ضرورت دارد و تحقق این امر از به وجود بسیاری از مشکلات احتمالی جلوگیری خواهد کرزد. این مسئول افزود: توجه به ظرفیتهای صنعتی و تولیدی استان البرز و تلاش برای به فعلیت رساندن همه آنها از مهمترین ضرورتها است و که باید با همکاری همه دستگاه‌های ذیربط محقق شود.

در بخش دیگری از این جلسه نیز مدیرعامل آذین خودرو گفت: لازم است تامین مواد اولیه مورد نیاز صنعت به بهترین نحو عملی شود و برنامه ها در این خصوص به مرحله عملیاتی شدن برسند.

تامین مواد اولیه همواره از مهمترین ضرورتهای بخش صنعت است

رضا رضایی ادامه داد: تامین مواد اولیه همواره از مهمترین ضرورتهای بخش صنعت است که بدون آن نمی توانیم وارد فعالیتهای دیگر صنعتی شویم و طبق برنامه ها پیش برویم.

وی عنوان کرد: همه بخشهای صنعتی به تامین مطلوب مواد اولیه موردنیاز نیاز دارند و باید وعده های دستگاه های ذیربط در این خصوص همواره عملی شود. این مسئول افزود: لازم است خدمات دولت در استان تازه تاسیس البرز گسترش یابد که این امر در زمینه بخش صنعت از اهمیت فراوانی برخوردار است.