طرح مسکن مهر پردیس، نمادی از یک شهر مدرن است
وزیر مسکن و شهرسازی و هیات همراه در آذرماه سال جاری برای سومین بار از پروژه مسکن مهر پردیس بازدید کردند.

در این مراسم که استاندار کرمانشاه، فرماندهی لشگر ۸۱ زرهی، معاون امور عمرانی استانداری، رییس سازمان مسکن و شهرسازی، مدیرکل بانک مسکن، مدیرکل اداره تعاون و دیگر مدیران استان نیز حضور داشتند، مهندس علی نیکزاد ضمن قدردانی از زحمات مسوولان استانی که با همدلی و اتحاد، مسکن مهر کرمانشاه را راهبری می‌نمایند، از امیر حاجیلو فرماندهی لشگر ۸۱ زرهی، سرهنگ رحیمی و هیات مدیره شرکت تعاونی مسکن مهر این لشگر که به صورت شبانه روزی در تکاپو جهت پیشبرد پروژه و خانه دار کردن پرسنل پرتلاش ارتش هستند، تشکر و قدردانی نمود و افزود: پروژه ۵۰۰۰ واحدی پردیس بخشی از یک میلیون و ۷۰۰ هزار واحد مسکونی شهری، روستایی و بافت‌های فرسوده است و از فناوری بالای ساخت و ساز در سطح جهانی برخوردار است و در راستای فعالیت هایش مشکلی ندارد.
وی در ادامه از رشادت های رزمندگان اسلام و به ویژه نیروهای ارتش در طول سال های دفاع مقدس که در برابر نیروهای دشمن قاطعانه ایستادگی کرده و پیروز شدند، تمجید کرد و اجرای این پروژه را خدمت دولت و شکرگزاری از آنها دانست.
وزیر مسکن و شهرسازی تصریح کرد: در بازدیدهای مختلفی که از پروژه های مسکن مهر در سطح کشور و استان کرمانشاه داشته ام، این پروژه از پشتکار ، دقت و سرعت بیشتری برخوردار است و باعث رضایت همگان به خصوص مسوولان استان است. وی افزود: باید کلیه مصالح مورد نیاز پروژه با قیمت مناسب در اختیار پیمانکاران قرار گیرد تا روند رو به رشد کارها همچنان ادامه داشته و شاهد پیشرفت هر چه بیشتر پروژه باشیم.
وی در خاتمه از تخصیص بودجه ای برای ساختن 2 باب مدرسه همزمان با اجرای پروژه خبر داد و افزود: امکانات شهری از قبیل آب، برق و گاز باید به صورت رایگان تا ورودی آپارتمان ها آورده شود. وی با ابراز خرسندی از پروژه مسکن مهر پردیس که با استفاده از امکانات صنعتی سازی و بکارگیری مدرنترین تکنولوژی روز دنیا در حال اجرا می باشد گفت: پروژه پردیس می تواند به صورت نمادی از یک شهر مدرن برای همگان الگو باشد.
امیر حاجیلو فرمانده لشگر ۸۱ زرهی، در این مراسم از توجه ویژه مسوولان به ساخت و ساز مسکن مهر پرسنل این لشگر تجلیل و قدردانی نمود و اظهار امیدواری کرد. طبق خواسته وزیر مسکن و شهرسازی و استاندار سخت کوش و مصمم استان، پروژه مسکن مهر پردیس با دقت و سرعت به اتمام برسد و پرسنل متعهد به نظام مقدس جمهوری اسلامی هرچه زودتر صاحب خانه شوند.
وی افزود: مدیر اجرایی تعاونی مسکن لشگر 81 زرهی، پروژه را مجهز به دوربین های مداربسته نموده تا در هر فرصت بتوانیم در جریان اقدامات و فعالیت های ساخت و ساز قرار بگیریم.
وی در خاتمه با تقدیر از وزیر مسکن و شهرسازی، استاندار کرمانشاه، معاون امور عمرانی استانداری، رییس سازمان مسکن و شهرسازی و دیگر مسوولان استان، از سرهنگ رحیمی و همکاران سخت کوش وی به جهت فعالیت و تلاش شبانه روزی و اقدامات دلسوزانه آنها تشکر و قدردانی نمود و افزود: بنده از نزدیک در جریان کار و تلاش آنها که همواره در تکاپو جهت رفع موانع و پیشبرد پروژه هستند، بوده ام.
استاندار کرمانشاه نیز در این مراسم با اشاره به فعالیت عوامل اجرایی و روند پیشرفت کارها گفت: با توجه به کوهستانی بودن محل ساخت پروژه، در بازدیدهای پیشین روند اجرایی این پروژه نسبت به سایر پروژه های مسکن مهر در استان بسیار سخت به نظر می رسید که با تلاش ارزنده صورت گرفته، شاهد پیشرفت بسیار خوب این طرح هستیم.
مهندس شاهچراغی مدیر عامل شرکت پایاهور نیز در این بازدید آمادگی شرکت و مجموعه کارکنان خود را برای بررسی و ارزیابی روند اجرایی پروژه اعلام کرد و گفت: بلوک های مسقف، قالب های تکنیکی جدید، ماشین آلات مدرن، کیفیت کاربرد مصالح، نقشه های توپوگرافی، مهندسی شهرسازی، حجم بالای خاکبرداری، آزمایشگاه آب و خاک، مدیریت کنترل کیفیت و انواع مهارت‌های فنی از جمله امکاناتی است که در اختیار داشته و از آن استفاده کرده ایم و از همه مهمتر اتحاد و همدلی مهندسان، کارکنان و کارگران است که باعث پیشرفت کار پروژه بوده است.
در این مراسم سرهنگ آیت رحیمی مدیر اجرایی پروژه پردیس ضمن تشکر از مسوولان بدلیل نگاه و توجه خاصی که به ایجاد مسکن برای نیروهای مسلح و پرسنل تحت فرماندهی لشگر 81 زرهی دارند، گفت: پروژه عظیم 5000 واحدی لشگر 81 زرهی از حسن توجهات استاندار محترم، رییس سازمان مسکن و شهرسازی، امیر حاجیلو و بویژه از مساعدت معاونت امور عمرانی استانداری که هفته ای یکبار پروژه را ارزیابی می کنند، به نحو مطلوب برخوردار بوده است.
در ادامه سرهنگ رحیمی گزارشی از اطلاع رسانی میزان پیشرفت پروژه با استفاده از دوربین های مداربسته و سیستم رایانه ای کارآمد ارائه داد وگفت: حجم سنگین خاکبرداری، آزمایش های لایه لایه خاک جهت رسیدن به شرایط مستعد و مناسب و مقاوم سازی در برابر زلزله از جمله مشکلات اجرایی این پروژه بوده است.