مهم ترین مانع برای توسعه و تجهیز شرکت تک دانه سمنگان کمبود نقدینگی است
کارخانه دانه بندی شن و ماسه بختیاری‌زاده از سال 1381 در زمینه تولید شن و ماسه و فروش بتن در زمینی به مساحت 5/2 هکتاربه عنوان اولین کارخانه شن و ماسه در شهرستان صحنه احداث شد.

این کارخانه در ابتدا کار خود را در سه شیفت کاری آغاز کرد که در هر شیفت ۱۲ نفر اشتغالزایی داشت، تاسیسات این شرکت شامل خط تولید کامل هدروکن، سنگ شکن، نوارنقاله ، سرند، فیدر، سیلوو باسکول است که بیل، لودر و ۳ کامیون کمپرس آن به صورت اجاره‌ای می باشد.
این کارخانه، ظرفیت تولید سالیانه 200 هزار تن انواع مصالح استاندارد شده رودخانه ای از جمله ماسه شسته، ماسه شکسته، شن نخودی و شن بادامی را دارد که مواد اولیه آن از رودخانه گاماسیاب تامین می شود و با دارا بودن پروانه استاندارد، همواره افتخار عرضه محصول با بالاترین کیفیت و پایین ترین قیمت بازاررا داشته است.
تامین مصالح نیروگاه حرارتی بیستون، تامین ۳۰تا۴۰ درصد مصالح شرکت پتروشیمی و تامین مصالح راه های فرعی جوانرود و کوزران تا حد زیرسازی از جمله پروژه هایی هستند که توسط این کارخانه صورت گرفته است، همچنین این واحد تولیدی با پروژه های مسکن مهر به ویژه شرکت های پایاهور و کیسون مشارکت مطلوبی داشته و همواره مصالح مورد نیاز آنها را تامین کرده است.
جعفر بختیاری زاده مدیرعامل این واحد صنعتی از25 سال پیش فعالیت خود را در این زمینه آغاز کرده است‌.وی در گذشته و به مدت10 سال مدیریت یک شرکت تولید شن و ماسه در استان خوزستان را با ظرفیت تولید سالیانه 200 هزار تن بر عهده داشته که تولیدات آن جهت احداث سد گتوند، سد شهید عباس پور و... به مصرف رسیده است.
بختیاری زاده سال گذشته شرکت تک‌دانه سمنگان را در زمینه تولید بتن آماده تاسیس کرد که هدف از احداث این شرکت خدمت رسانی و تامین نیاز پروژه مهر ستارگان ماندگار و کمک به انجام سایر پروژه های ملی و مسکن مهر بوده است تا با بالاترین کیفیت و نازل ترین قیمت خدمت رسانی کند.
تک دانه سمنگان در زمینی به مساحت10 هزار متر مربع و در سه شیفت کاری آغاز به کار کرد که در هر شیفت کاری25 نفر مشغول به کار هستند و این طرح جمعا حدود75 نفر اشتغالزایی داشته است.
شرکت تک دانه سمنگان دارای آزمایشگاه کنترل کیفیت و نیروهای فنی متخصص و مجرب است. اهم فعالیت های این شرکت بتن آماده، بتن ریزی، آرماتوربندی، قالب بندی، خاک برداری و خاک ریزی می باشد.
این مجتمع 4 سیلو به ظرفیت ذخیره سازی بیش از هزار تن سیمان دارد و با تجهیزاتی شامل بچینگ نیم متری اولین دستگاه بچینگ لیبهر یک متری که مزیت آن ساخت بتن با سرعتی نصف زمان مورد نیاز سایر بچینگ ها است و ظرفیت تولید 300 تن بتن در هر ساعت را داراست و چنین تولید بالایی در سطح استان بی نظیر است.
این مجموعه اکنون به دلیل کمبود مصالح رودخانه ای، مشکلات مالی و تاسیسات رو به فرسودگی با مشکلات عدیده ای روبرو است که سبب شده کارخانه شن و ماسه بختیاری زاده تولید خود را از دو شیفت کاری به یک شیفت کاهش دهد و اگر وضع به همین منوال پیش رود، کارخانه تک دانه سمنگان هم متاسفانه با کاهش تولید و تعدیل نیرو مواجه می شود و حدود ۸۰ نفر پرسنلی که اکنون در این کارخانه مشغول به فعالیت هستند، بیکار می شوند.
جعفر بختیاری زاده مدیر عامل این کارخانه ها در خصوص مشکلات موجود گفت: خط تولید ما رودخانه ای بوده که برای تهیه مواد اولیه از رودخانه گاماسیاب با مشکلاتی مواجهیم و برای ادامه حیات نیازمند انتقال خط تولید از رودخانه ای به کوهی هستیم که در این صورت باید سیستم به طور کامل تغییر پیدا کند و این نیازمند سرمایه ای بالغ بر 600 میلیون تومان جهت خرید ماشین آلات و انتقال خط تولید است. وی ادامه داد: نبود نقدینگی بزرگترین مشکل این مجموعه تولیدی است و این در حالی است که بانک ها برای اعطای تسهیلات، وثیقه ملکی می خواهند و تهیه آن برای ما مقدور نیست.
مدیرعامل کارخانه شن و ماسه بختیاری‌زاده ضمن خیر مقدم به هیات محترم دولت به استان کرمانشاه گفت: امیدوارم قدوم مبارک ایشان برای استان کرمانشاه مایه خیرو برکت باشد و ضمن قدردانی از حمایت های بی‌دریغ استاندار،ریاست سازمان صنایع و معادن، ریاست سازمان مسکن و شهر سازی و روسای بانک های عامل، خواستار مساعدت و همکاری دولت کریمه و همچنین مسوولین پرتلاش استان با این مجموعه شد که با دقت‌نظر خود همانگونه که همواره یاور بی ادعای صنعت استان بوده اند، به کارخانجات و واحد های صنعتی کمک کنند تا علاوه بر ادامه فعالیت تولیدی، اشتغالزایی خوبی را هم در سطح استان شاهد باشیم.
آدرس : کرمانشاه، جاده کمربندی اسلام آباد ، پشت بیمارستان سینا ، مجتمع ستارگان ماندگار تلفکس:7287636 همراه:09188314017-09181320396