«دینا پلاست» برند برتر در بسته بندی صنایع پتروشیمی
شرکت دینا پلاست یکی از واحد های صنعتی نمونه استان است که با بهره‌گیری از توان بالای مدیریتی و استفاده از تکنولوژی روز دنیا، با وجود عمر کوتاه فعالیتش، توانست از دیگر رقبا پیشی گیرد و با کیفیت بالا و قیمت مناسب تولیدات خود جایگاه ویژه ای را در سطح منطقه به خود اختصاص دهد.

مهندس علی حجتی مدیر عامل شرکت دینا پلاست در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار روزنامه دنیای اقتصاد گفت: مجوز تاسیس این کارخانه در سال ۱۳۸۳ اخذ شد و با اعتباری بالغ بر۱۰ میلیارد تومان، در زمینی به مساحت ۷ هزار متر مربع و زیر بنای ۴‌هزار و۵۰۰ متر مربع در مهر ماه سال ۱۳۸۶ به بهره برداری رسید.
مهندس حجتی با بیان اینکه ایجاد اشتغال برای 40 نفر و تولید سالانه 14 هزار و 700‌تن محصول مطابق استاندارد A.S.T.M آمریکا از جمله ویژگی های این واحد صنعتی است، افزود: تولیدات کارخانه دینا پلاست فیلم های چند لایه پلی اتیلن، کیسه های پتروشیمی و شیرینگ پالت است.
وی گفت: در حال حاضر ۷۰ درصد مواد اولیه این شرکت از طریق واردات و ۳۰ درصد از داخل کشور تامین می شود.
وی با اشاره به اینکه تجهیزات و ماشین‌آلات این واحد تولیدی از مدرن ترین و با کیفیت‌ترین تکنولوژی روز آلمان تهیه شده است، تصریح کرد: این کارخانه در حال حاضر قادر است نیاز مجتمع پتروشیمی و پلیمر به ملزومات بسته بندی را که در گذشته از خارج کشور و از آلمان و عربستان سعودی وارد می‌شد، تامین نماید.
مدیر عامل شرکت دینا پلاست اظهار داشت: بکارگیری نیرو های متخصص و کارآمد و استفاده از قابلیت ها و مهارت های بالای کارکنان این واحد تولیدی زمینه ای را فراهم کرده که صنایع پتروشیمی دسترسی سهل‌تری به محصول با کیفیت تر و ارزان‌تر از مشابه خارجی داشته باشند و از واردات کیسه‌های یک لایه فروشگاهی و فیلم سه لایه و خروج ۲۰ میلیون دلار ارز از کشور جلوگیری به عمل آورد و همین امر سبب شد دینا پلاست به عنوان برند برتر در بسته‌بندی صنایع پتروشیمی ایران شناسانده شود.
مدیرعامل کارخانه دیناپلاست ضمن قدردانی از تلاش های ارزنده و حمایت ها و پیگیری‌های دلسوزانه استاندار و مدیران ارشد استان که همواره یار و یاور صنعت استان بوده و هستند، در خصوص طرح توسعه شرکت گفت: به یاری خداوند و عنایات ویژه دست‌اندرکاران صنعت و پشتیبانی بانک های عامل در آینده و با افزایش شمار مشتریان، در جهت افزایش تولیدات این کارخانه، درصدد اجرای طرح توسعه هستیم و در فاز اول افزایش دو برابری ظرفیت را در نظر داریم که سالن تولید پاسخگو بوده و از نظر اجرای طرح آمادگی لازم را داریم.
وی تاکید کرد: این امر مستلزم مساعدت‌های بانک عامل و حمایت مسوولان است تا با کاهش نرخ بهره و تک رقمی شدن آن به صنایع استان از جمله دینا پلاست کمک نمایند.
گفتنی است در آذر ماه سال جاری استاندار کرمانشاه و جمعی از مدیران ارشد صنعتی استان از کارخانه دینا پلاست بازدید کردند و از نزدیک با نحوه عملکرد پرسنل و تولیدات این کارخانه آشنا شدند.
مدیرعامل کارخانه دیناپلاست به هنگام بازدید استاندار از قسمت های مختلف کارخانه توضیحاتی پیرامون چرخه تولید، محصولات کارخانه و بازار فروش این محصولات ارائه کرد.
مهندس علی حجتی با بیان اینکه برخی بانک‌ها بخشودگی را اعمال کرده، برخی دیگر توجه نمی کنند، گفت: کلیه صنعت‌گران خواهان آن هستند که همه بانک ها هماهنگ عمل کنند.
در حاشیه این بازدید مهندس هاشمی استاندار کرمانشاه با اشاره به اینکه: دینا پلاست نیاز صنایع پتروشیمی را در بخش بسته بندی تامین می کند، گفت: فرآورده‌های دینا پلاست جایگاه ویژه ای در کشور و استان دارد و چنین صنایعی باید توسعه پیدا کنند.
آدرس: کرمانشاه- کیلومتر 5 جاده سنندج- شهرک صنعتی- خیابان پروفسور حسابی- شرکت دینا پلاست
تلفن: ۴-۴۲۷۹۳۳۳ فاکس : ۴۲۸۱۱۸۰ E-mail: Dina_plast@yahoo.com