سالانه باید حداقل یک میلیون واحد مسکونی در ایران ساخته شود که اکثر متقاضیان آن، کسانی هستند که با قیمت‌های کنونی، امیدی به صاحب‌خانه شدن ندارند.

عمر مفید اکثر واحدهای مسکونی در کشور ما کمتر از مقدار متوسط جهانی است و بخش بزرگی از این واحدها، در برابر حوادث طبیعی، مقاومت کافی ندارند. لذا با توجه به سرمایه عظیمی که در بخش مسکن جاری است، از حجم زیادی از منابع کشور در این حوزه به خوبی استفاده نمی‌شود. در سایر کشورهای در حال توسعه نیز شرایط نسبتا مشابهی حاکم است. جمعیت جهان در سال ۲۰۵۰ به حدود ۹میلیارد نفر خواهد رسید و برای پاسخگویی به نیاز این جمعیت به مسکن، سالانه باید بیش از ۳۵میلیون واحد مسکونی ساخته شود. سیستم صنعتی انبوه‌سازی کیسون (بتن آرمه یکپارچه درجا) که ایده اولیه آن در سال‌های آغازین تاسیس شرکت کیسون و پس از صرف مدت‌ها مطالعه و تحقیق روی سیستم‌های مختلف خانه‌سازی صنعتی متداول جهان، شکل گرفت و سپس، طی سال‌های متمادی کار و تجربه، بیش از سیصد مورد از ظرایف فنی، مدیریتی و اجرایی آن حل شد، در سایه استقرار یک نظام مدیریتی کارآمد، ابزاری مناسب برای حل بحران مسکن در ایران و جهان ارائه می‌دهد. در پروژه ده هزار واحد مسکونی ونزوئلا، شرکت کیسون موفق شد در هر ساعت سازه بتنی یک واحد و در هر ماه ۶۰۰ واحد مسکونی را بسازد و تجارب کسب شده، سازمان و ظرفیتی را در کیسون ایجاد کرده است که می‌تواند در یک سال، ده هزار واحد مسکونی در یک پروژه بسازد.
این نکته جالب است که طبق اعلام مقامات ونزوئلایی، تعداد واحدهای مسکونی که شرکت کیسون در یک ماه می‌سازد، بیش از مجموع واحدهایی است که چهار شرکت خارجی دیگر فعال در ونزوئلا در یک سال می‌سازند. پروژه ده هزار واحد مسکونی ونزوئلا نه‌تنها سریع‌ترین سیستم خانه‌سازی با روش بتن مسلح در جهان است، بلکه یکی از باکیفیت‌ترین و کم‌هزینه‌ترین‌ها نیز هست و در جلسه‌ای که دکتر احمدی نژاد در ونزوئلا داشت، کاری سالس معاون رییس جمهور ونزوئلا گفت: بهترین کیفیت را ایرانی ها دارند و نیز قمیت ایران از رقبای چینی و برزیلی بسیار کمتر است.
سیستم صنعتی بتن آرمه یکپارچه درجا، تمام ویژگی‌های لازم برای پاسخ‌گویی به مساله مسکن (سرعت، کیفیت و هزینه مناسب) را دارد و لذا جا دارد دولت‌مردان، از آن به عنوان یک دستاورد بزرگ ملی در تامین نیازهای داخلی و توسعه صادرات خدمات فنی- مهندسی به‌طور همه‌جانبه پشتیبانی کنند.
این پروژه، بزرگ‌ترین صادرات خدمات فنی و مهندسی در نوع خود در تاریخ ایران و سریع‌ترین پروژه انبوه‌سازی با روش بتن مسلح در جهان است. کیسون در پروژه ونزوئلا مدیران و مهندسان بسیاری را تربیت کرده که قادرند در سطح بین‌المللی و در تراز جهانی کار و با شرکت‌های مطرح بین‌المللی رقابت کنند. شرکت کیسون بزرگ‌ترین پروژه انبوه‌سازی مسکن را در کشور ونزوئلا با یک روش صنعتی اجرا کرد.
در طی پروژه حدود ۶۰۰۰ تن کالای ساخته شده از ایران به کشور ونزوئلا صادر شد که علاوه بر کمک به اقتصاد ملی از طریق اشتغالزایی و افزایش درآمد ناشی از صادرات غیرنفتی، کالاهای ایرانی را نیز به کشور ونزوئلا معرفی کرد. پروژه ونزوئلا نشان داد که مهندسان و مدیران ما می‌توانند یک سیستم تماما صنعتی را طراحی، تدارک و اجرا کنند که به رفع یکی از مبرم‌ترین نیازهای حدود سه میلیارد از مردم جهان، با سرعت، کیفیت و هزینه مناسب پاسخ دهد؛ و این یک دستاورد بزرگ ملی است. پروژه ونزوئلا همچنین باعث شد دولت‌مردان، ارگان‌ها و مردم ونزوئلا، ایرانی‌ها را بهتر بشناسند و از ما به عنوان کشوری که دارای تکنولوژی‌های جدید در عرصه ساخت‌وساز است، یاد کنند.