شرکت مروارید غرب، تولید کننده مرغوبترین آبمیوه در غرب کشور
معرفی شرکت مروارید غرب کرمانشاه
شرکت مروارید غرب کرمانشاه دربهمن ماه سال ۱۳۸۳ در کرمانشاه تأسیس گردید.

این شرکت وابسته به گروه صنعتی مدلل است که در زمره موفقترین سرمایه گذاران در عرصه صنعت، تولید و تجارت می‌باشد و از وارد کنندگان عمده و بنام کشور در عرصه مواد غذایی به شمار می رود. گروه صنعتی مدلل لزوم تأسیس شرکت بسته بندی را که بتواند محصولاتی همچون چای، قند و شکر، حبوبات و ... را به نحوی شایسته روانه بازار مصرف نماید احساس نمود، لذا با این قصد و همچنین با نیت اشتغالزایی در کرمانشاه و استفاده از پتانسیلهای موجود استان که همواره از اهداف اصلی این گروه می باشد تأسیس تنها شرکت بسته بندی چای در غرب کشور تحقق یافت.
در حال حاضر این شرکت با سرمایه‌ای بالغ بر یکصد و بیست میلیارد ریال و با در دست داشتن ماشین آلات مدرن و پیشرفته از جمله پتانسیل‌های قوی در عرصه بسته بندی مواد غذایی در کشور می باشد. پس از گذشت پنج سال از شروع فعالیت مروارید غرب کرمانشاه، این شرکت نه تنها به بزرگترین شرکت بسته بندی چای و قند و شکر غرب کشور تبدیل شده است بلکه در زمینه تولید یکی از مرغوبترین آبمیوه های کشور نیز به موفقیت دست یافته است.
خط مشی اصلی شرکت مروارید غرب رعایت اصل مشتری مداری و احترام به نظرات آنان است. این شرکت با پشتوانه قوی و پتانسیلهای موجود، ارتقاء کیفیت و تنوع بخشیدن به محصولات را سرلوحه فعالیت خود قرار داده که در این راه همیشه برای پیشنهادات و توصیه‌های مشتریان محترم که به عنوان شریک مجموعه محسوب می‌شوند جایگاه ویژه ای در نظر گرفته است.
شرکت مروارید غرب با دارا بودن مجهز ترین آزمایشگاه و تجهیزات آزمایشگاهی در بخش تولید آبمیوه و چای (که بعنوان آزمایشگاه همکار اداره کل استاندارد استان فعالیت می نماید) و با بهره گیری از کادر مجرب، نقش اساسی را در تضمین کیفیت محصولات خود و همچنین همکاری با ارگانهای ذیربط استان ایفا می کند.
شرکت مروارید غرب تنها شرکت بسته بندی چای در منطقه غرب کشور می‌باشد و همواره بر این مهم تاکید داشته که با تولید محصول کاملاً بهداشتی و سالم گام مؤثری را جهت آگاه نمودن مردم و عدم مصرف چای های خارجی که با جعل مارک های معروف عمدتاً از منطقه غرب کشور، از طریق قاچاق وارد می شوند بردارد و با این پشتوانه و همت در بازار مصرف چای ایران نقطه اتکایی برای مصرف کننده این محصول آرامش بخش باشد.
تعریف آبمیوه
آبمیوه که به انگلیسی juice گفته می‌شود مایعی است که بطور طبیعی از میوه یا سبزیجات تهیه می شود. آبمیوه هایی که در بازار عرضه می شوند و معمولا فیبر و یا تفاله ی میوه آن را از آب جدا می کنند، یا به صورت غلیظ موجود هستند (که با مواد کمکی به غلظت طبیعی می رسند) یا به صورت رقیق و طبیعی مصرف می شوند.
در زمان های قبل، آبمیوه جزء نوشیدنی‌هایی بود که بر خلاف چای در بین خانوارهای ایرانی خیلی مرسوم نبود، و بود و نبود آن چندان در سبد کالای مصرفی خانواده اهمیت نداشت و نوشیدن آن بیشتر به مراسم‌ها و پذیرایی های تشریفاتی و مجلل محدود شده بود. ولی امروزه به دلیل توصیه‌های فراوان برای مصرف آبمیوه و نیاز بدن به املاح و ویتامینهایی که در میوه ها وجود دارد، مصرف آبمیوه اهمیت زیادی پیدا کرده است.
شرکت مروارید غرب تولید کننده آبمیوه بنیتا
شرکت مروارید غرب یکی از تولید کنندگان آبمیوه در کشور است که خط تولید و بسته‌بندی و فراوری انواع آبمیوه، نکتار و نوشیدنی میوه ای بدون گاز از کنسانتره را از سال ۸۵ آغاز نموده است که در فاز اول خود نوشیدنی میوه ای بدون گاز تولید می کرده و در خط جدید خود، تولید نکتار و آبمیوه از کنسانتره را مورد بهره برداری قرار داده است. این محصول با نام تجاری بنیتا وارد بازار می شود.
نکتار، فرآورده ای است تخمیر نشده ولی قابل تخمیر که از اختلاط آب میوه و یا قسمت‌های قابل خوراک میوه سالم رسیده که با آب و شکر مخلوط می گردد، بدست می آید و می تواند تا 50 درصد دارای آبمیوه طبیعی باشد. ظرفیت تولید شرکت در حال حاضر در حدود 25 هزار لیتر می باشد که در فصول پر مصرف این مقدار افزایش می یابد.
آبمیوه بنیتا
از مشخصات قابل ذکر آبمیوه بنیتا این است که کلیه مواد اولیه تولید آن دارای کیفیت بالایی است و از شرکت‌های بسیار معروف خارجی و داخلی تهیه می گردد.
آبمیوه های بنیتا در حال حاضر شامل آب پرتقال، آب انگور، سیب، انبه، آناناس، هلو، هویج، پرتقال و چند میوه می باشد.
برنامه افزودن چند طعم جدید و بسیار متنوع در آینده نزدیک، در حال بررسی است و مراحل تکمیلی آن در حال پیگیری می باشد.


در ترکیب آبمیوه بنیتا از هیچ گونه نگهدارنده ای استفاده نمی شود و تنها عمل پاستوریزاسیون بر روی این آبمیوه ها صورت می گیرد. ترکیبات مورد استفاده در این آبمیوه شامل کنسانتره، شکر، اسید سیتریک و ویتامین C می باشد.
از مشخصه های کیفی این آبمیوه فقدان هرگونه مواد نگهدارنده است و مشخصه بارز آن نگهداری کوتاه مدت پس از باز شدن درب بطری می باشد، مصرف کننده پس از باز کردن درب آب میوه می تواند آنرا فقط به مدت ۴ روز در یخچال نگهداری کند.
پارامترهای شیمیایی و میکروبی آبمیوه های بنیتا کاملا بر طبق استاندارد ایران و حتی در بعضی موارد بهتر از محدوده تعریفی استاندارد می باشد.
مشخصات بسته بندی آبمیوه بنیتا
آبمیوه بنیتا کاملا پاستوریزه است و خصوصیت دیگر آن بسته بندی در ظروف شفاف PET (پلی اتیلن ترفتالات) می باشد که خریدار می تواند رنگ و ترکیبات محتوای داخل ظروف را کاملا مشاهده نماید.
ظروف مورد اشاره قابلیت پر شدن به روش HOTFILL (پر شدن در دمای بالا) را دارد و آبمیوه تولیدی این شرکت تا دمای ۹۰ درجه سانتیگراد پاستوریزه می شود و با همان دما وارد ظروف می شود و درب بندی صورت می گیرد.
ظروف PET مورد مصرف در خود شرکت با دستگاه بسیار پیشرفته ای تولید می شود که همانطور که اشاره شد خاصیت HOTFILL داشته و تا دمای 90 درجه سانتیگراد را تحمل می کند و دفرمه نمی شود و کاملا سعی شده که این ظروف پس از تولید سریعا به خط تولید آبمیوه آورده شود تا از بالا رفتن بار میکروبی به علت انبارش جلوگیری به عمل آید.
آدرس: شهرک صنعتی فرامان، انتهای بلوار امیرکبیر، نبش میدان استقلال، شرکت مروارید غرب
تلفن: 4- 2333570-0831
فکس: ۲۳۳۳۲۴۳ -۰۸۳۱