شرکت صنایع پتروشیمی کرمانشاه، استاندارد ملی ایران را کسب کرد
شرکت صنایع پتروشیمی کرمانشاه با توجه به کیفیت بالای محصولات تولیدی و دارابودن آزمایشگاه مجهز جهت کنترل کیفیت این محصولات، موفق به کسب استاندارد ملی ایران از سازمان استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران جهت محصولات تولیدی خود، آمونیاک و اوره گرانول گردید .

این شرکت با تولید سالانه ۶۶۰ هزار تن اوره گرانول و ۴۰۰ هزار تن آمونیاک که بخش اعظم آن جهت تولید اوره صرف می شود، یکی از واحد‌های تولیدی بزرگ اوره - آمونیاک در سطح کشور به شمار می رود .
به این مناسبت به مطالعه گزارش تحلیلی درباره وضعیت کنونی این شرکت می پردازیم :
تولید وفروش :
این واحد تولیدی تا پایان آذرماه سال 89 موفق به تولید بیش از 273 هزار تن آمونیاک و نیز بیش از477 هزار تن اوره گرانول گردیده است که این رقم در مقایسه با سال های گذشته به صورت جدول شماره یک می باشد :
این واحد تولیدی نیز تا پایان آذرماه سال ۸۹ موفق به فروش بیش از ۲۷۸ هزار تن اوره گرانول در داخل کشور وصادرات بیش از ۲۸۰ هزار تن اوره گرانول به کشور های ویتنام، تایلند، هند، موزامبیک، تانزانیا، فیلیپین، ترکیه، عراق، عمان، آرژانتین ، ایرلند و... شده است که در مقایسه با سال های گذشته به صورت جدول شماره دو می باشد :
لیسانس ها واستاندارد :
این شرکت دارای لیسانس جهت محصولات تولیدی خود از شرکت های : M.W.Kellogg (ام.دبلیو.کلاگ)انگلستان جهت آمونیاک و Stamicarbon (استامی کربن) هلند جهت اوره می باشد ونیزاستاندارد ملی ایران را جهت هردو محصول تولیدی آمونیاک واوره گرانول داراست .
سودآوری و توزیع سود :
ترازنامه این شرکت در سال مالی منتهی به ۲۹/۱۲/۱۳۸۸ مثبت و در مجمع عمومی که در خرداد ماه سال ۸۹ برگزار گردید مبلغ ۲۰۰۰ ریال بابت هرسهم که معادل کل سود سال مالی ۱۳۸۸ بود، تصویب شد و تا کنون بیش از ۲۵ هزار نفر از سهامداران حقیقی موفق به دریافت سود خود شده‌اند .
محیط زیست :
تا کنون مجموعاً ۱۱۴ هکتار فضای سبز در مجتمع صنایع پتروشیمی کرمانشاه ایجاد گردیده است که شامل ۷۵ هکتار درختان مثمر(گردو، هلو، بادام، انواع سیب، آلبالو، زردآلو، آلو)، ۳۲ هکتار درختان غیر مثمر(سوزنی برگ، سرونقره ای، کاج تهرانی) و ۷ هکتار چمن کاری در محدوده سایت صنعتی وغیرصنعتی می باشد .
طرح های توسعه :
شرکت صنایع پتروشیمی کرمانشاه پیش نویس سه طرح خط اوره وآمونیاک جدید،کریستال ملامین واوره با پوشش گوگردی را جهت توسعه مجتمع با هدف ارائه محصولات جدید به بازار فروش در دست بررسی دارد که در صورت کسب توجیه اقتصادی جهت مراحل مختلف : تامین بودجه، طراحی، ساخت، پیش راه‌اندازی و راه اندازی به بخش مرتبط سپرده می شود .
تحلیل :
با توجه به اجرایی شدن طرح هدفمندسازی یارانه‌ها وافزایش قیمت انرژی در آینده نزدیک در بخش صنعت، از دولت انتظار می رود توجه ویژه ای به این بخش بزرگ تولیدی در کشور که باعث افتخار نظام مقدس جمهوری اسلامی می باشد داشته باشد .
نتیجه گیری :
با توجه به روند تولیدی و فروش این شرکت در طی سه سال گذشته ونیز کسب افتخارات گوناگون در زمینه‌های مختلف وهمچنین سود آوری این شرکت در سال ۸۸، امید به سودآوری در سال ۸۹ نیز می رود و امید است با توجه به طرح های توسعه این شرکت در صورت افزایش سرمایه وفروش سهام مجدد استقبال خوبی از سوی اشخاص حقوقی وحقیقی صورت گیرد .