جدار ایستا یکی از بزرگترین و مدرنترین کارخانه‌های تولید پنجره‌های دو جداره در غرب کشور
با توجه به ترویج سبک سازی، صنعتی سازی و مقاوم سازی ساختمان در برابر زلزله، رعایت بندهای مبحث 19 ساختمان، از اهمیت بالایی برخوردار است، لذا مهندسین، طراحان و ناظرین ابنیه توجه خاصی به این مطلب نموده اند.

به همین سبب طراحی پنجره های دو جداره مدرن به جای استفاده از پنجره های تک جداره سنتی بسیار مرسوم شد و با اجرای طرح هدفمند شدن یارانه ها، به یک نیاز اجباری در ساختمان تبدیل گردیده، استفاده از پنجره های دوجداره از طرفی موجب بهینه سازی در مصرف سوخت و عدم اتلاف انرژی می گردد و از سوی دیگر با توجه به عایق بودن در برابر نفوذ گرد و غبار و به خصوص صدا، آرامش و آسایش بیشتری در زندگی روزمره به ارمغان می آورد.
مدیرعامل کارخانه جدار ایستا در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار روزنامه دنیای اقتصاد به ارائه گزارشی از مشخصات و تولیدات کارخانه پرداخت و گفت: کارخانه جدار ایستا یکی از بزرگترین و مجهزترین کارخانجات غرب کشور است که با استعانت از الطاف الهی در سال 88 افتتاح شد و در سال همت مضاعف و کار مضاعف با همت و تلاش دو چندان جوانان کرمانشاهی پا به عرصه تولید نهاد و با هدف خدمت به صنعت استان محصولات خود را با بالاترین کیفیت و استاندارد، تولید و به بازار عرضه می کند.
مهندس احسان محمدپور ضمن قدردانی از تلاش های همه جانبه و دلسوزانه مدیران و اعضای هیات مدیره آقایان مهندس محمد مهدی جلوسی، مهندس محی الدین خادمی، مهندس سامان رشیدی و مهندس شهاب صفری، افزود: به یاری خدا تاکنون توانسته ایم با استخدام بیش از ۳۵ نفر از جوانان خوب کرمانشاهی در امر اشتغالزایی و در ارائه کیفیت مطلوب و استاندارد، موفق عمل کنیم که ثمره آن انتخاب این واحد تولیدی به عنوان عضو طلایی تعاونی UPVC کاران کشور است.
به گفته محمدپور؛ کارخانه جدارایستا با سرمایه گذاری شخصی و بدون بهره گیری از وام های دولتی راه اندازی شده است و مدیران آن جوانان غیوری هستند که فعل خواستن را صرف کرده اند.
محمدپور خاطرنشان کرد: در حال حاضر جدارایستا یکی از بزرگترین و مدرنترین کارخانه های تولید درب و پنجره های دو جداره UPVC در غرب کشور است و تولیدات آن در بالاترین حد استاندارد به بازار عرضه می شود.
احسان محمدپور در خصوص بیان رزومه کاری و پروژه های انجام شده توسط کارخانه جدارایستا گفت: خرسندیم اولین کار ما به نام مبارک امام علی (ع) مزین گردید و مفتخر شدیم فاز دوم بیمارستان امام علی (ع) را اجرا کنیم.
وی به دیگر کارهای اجرایی کارخانه جدارایستا اشاره کرد و گفت: مجتمع ۱۸۶ واحدی پرسنل بیمارستان بیستون در زیباشهر، مجتمع ۶۴ واحدی پرسنل پتروشیمی کرمانشاه در میدان امام خمینی، مجتمع ۲۰۰ واحدی شکوه سرپل ذهاب از مسکن مهر، سالن تکواندوی استادیوم آزادی، سالن ورزشی در شهرستان پاوه، سالن ورزشی بخش ازگله، و نیز اجرای دهها مدرسه با تاییدیه از سوی اداره کل بازسازی و نوسازی مدارس استان و ساختمان حج و زیارت استان کرمانشاه، برج ساعت خیابان برق، برج پرسپولیس خیابان سیمتری دوم همگی جزء پروژه های موفق اجرایی، توسط کارخانه جدارایستا می باشد.
وی در خصوص نمایندگی های کارخانه جدارایستا گفت: ما در استان های تهران، خوزستان، یزد، ایلام و شهرستان صحنه نمایندگی های بسیار فعالی داریم.
اخیرا استاندار کرمانشاه به همراه مدیران استان از کارخانه جدارایستا بازدید و ضمن آشنایی با عملکرد این کارخانه، فعالان این واحد صنعتی را مهندسین جوان و افرادی موجه و پویا دانست که به دنبال توسعه و گسترش کار هستند.
مهندس هاشمی ابراز امیدواری کرد: وزارت صنایع و مسوولان استانی کمک کنند که این طرح به تولید واقعی خود برسد . وی در خصوص احداث واحد تولید شیشه، مشکل نقدینگی، بازار مصرف و زمین مورد نیاز جهت توسعه کارخانه جدار ایستا از معاونت عمرانی استانداری، ریاست سازمان صنایع و معادن، مدیر عامل شرکت شهرکهای صنعتی و همچنین ریاست بانک های استان خواست مساعدت های لازم را در این زمینه مبذول دارند.
استاندار کرمانشاه تاکید کرد: تمامی دست اندرکاران صنعت ساختمان نسبت به استفاده از مصالح استاندارد و با کیفیت، حساسیت خاصی داشته باشند. همچنین مدیرعامل کارخانه جدارایستا را جهت رسیدگی به مشکلات این واحد صنعتی به جلسه شورای مسکن استان دعوت کرد تا از نزدیک مشکلات وی بررسی شود.
مدیرعامل جدارایستا در خصوص بازدید مهندس هاشمی از این کارخانه بیان داشت: استاندار کرمانشاه به همراه معاون امور عمرانی استانداری، معاون برنامه ریزی استانداری، رییس سازمان صنایع و معادن و هیات همراه، از واحد صنعتی جدارایستا بازدید کردند و از نزدیک در جریان روند تولیدات این کارخانه، همچنین مسایل و مشکلات پیش رو قرار گرفتند.
وی با تحسین تلاش ها و کوشش های استاندار محبوب و مردمی، در راس هرم مدیریتی استان گفت: براستی که حضور این عزیزان خستگی را از تن ما زدود، به خصوص هنگامی که مهندس هاشمی با یکایک کارگران دست می داد و به آنها خسته نباشید می گفت.
وی در ادامه به راهنمایی ها و مساعدت های مهندس هاشمی و هیات همراه در جهت رفع مشکلات و راه اندازی فاز دوم کارخانه اشاره کرد و افزود: ما در خصوص سرمایه در گردش، تهیه مواد اولیه و صادرات به کشور عراق نیز با مشکلاتی مواجه هستیم که امیدواریم حمایت ها از سوی مسوولین تا رفع مشکلات و اجرایی شدن برنامه های کارخانه همچنان تداوم یابد.
احسان محمدپور در ادامه با بیان عمده ترین مشکل این کارخانه که یک معضل فرهنگی در استان کرمانشاه محسوب می‌شود، گفت: با توجه به احداث واحدهای تولیدی بسیار خوب در استان و به ویژه در زمینه ساخت درب و پنجره های دوجداره که با بهترین تکنولوژی و کیفیت و کمترین هزینه حمل در اختیار استفاده کنندگان قرار می‌گیرد، متاسفانه همچنان پیمانکاران، نیازهای صنعتی خود را از استان ها و شهرهای دیگر تهیه می کنند.
این معضل را نه تنها در عامه مردم بلکه از سوی ادارات و شرکت ها هم شاهد هستیم. وی در ادامه گفت: علیرغم مصوبه استاندار محترم در مرداد ماه سال جاری مبنی بر استفاده از مصالح و صنایع تولیدی استان باز هم شاهد آن هستیم که مردم و به خصوص پیمانکاران مسکن مهر از تولیدات خارج از استان استفاده می کنند.
وی همچنین به وجود کارگاه های زیرزمینی که بدون هیچگونه کیفیت، استاندارد و امکاناتی، مشغول فعالیت هستند، اشاره کرد و گفت: کارگاه های فوق به دلیل عدم تاییدیه از سوی سازمان های ذیربط تنها به صنعت استان لطمه وارد می کنند، به همین جهت از سازمان صنایع و معادن انتظار می رود در این زمینه، از کارخانجاتی که در راستای بهبود کیفیت و با هدف خدمت به صنعت استان متحمل هزینه های بیشماری هستند، حمایت ویژه ای داشته باشند.
مهندس محمدپور در رابطه با اسپانسری کارخانه جدارایستا در رشته های ورزشی که از اقدامات فرهنگی این کارخانه به شمار می‌رود، گفت: کارخانه جدارایستا انجام امور فرهنگی و حمایت از ورزشکاران استان را از وظایف خود دانسته و تا به حال افتخار اسپانسری چندین تیم ورزشی را داشته است و اخیرأ نیز مفتخر است حامی ملی پوشان پیشکسوت در مسابقات دو میدانی مالزی باشد و در صدد هستیم در آینده نزدیک یک تیم ورزشی از پرسنل کارخانه تشکیل داده و در مسابقات ورزشی شرکت نماییم.
وی در خاتمه با ابراز خرسندی از حمایت های مسوولان استان و روند رو به رشد کارها در آینده نزدیک گفت: امیدوارم برای رفع مشکلات این واحد صنعتی سازمانهای دست اندر کار و بانک های عامل تلاش کنند و هرچه سریعتر فازهای بعدی کارخانه احداث شود. این امر موجب می شود خدمات بیشتری به همشهریان عزیز و همچنین سایر استان ها ارائه کرده و در راستای اعتلای صنعت استان گام موثری برداریم.
مهندس احسان محمدپور مدیرعامل کارخانه جدارایستا از مهندس هاشمی استاندار کرمانشاه، مهندس نرگس نژاد معاون امور عمرانی استانداری، مهندس واحدی معاون برنامه ریزی استانداری، مهندس رستمی رییس سازمان صنایع و معادن، خانم مهندس مهرجو و دیگر مسوولین استان و نیز کارکنان روزنامه دنیای اقتصاد صمیمانه تقدیر و تشکر کرد.