سه پروژه زیربنایی و مهم از سوی اداره کل آموزش فنی وحرفه ای استان کرمانشاه، به منظور تصویب و تامین اعتبار توسط رییس جمهورمحترم در سفر سوم هیات دولت به استان، ارائه شد.

فناوریهای نوین، مسابقات ویژه مهارتی بین شاغلان و طرح حمایتی نخبگان، سه طرح عمده و پیشنهادی براساس کارشناسی های صورت گرفته اداره کل آموزش فنی وحرفه ای کرمانشاه است.
فرشید امیری مدیرکل آموزش فنی وحرفه ای استان کرمانشاه با تاکید بر اهمیت طرح های فوق، در مورد آنها توضیحاتی ارایه کرد:

مرکز فنی و حرفه ای هایتک؛ گام بلندی به سوی تحقق اهداف سند چشم انداز کشوردر افق 1404


احداث و راه اندازی نخستین مرکز آموزش مهارت های نوین فنی وحرفه ای؛ هایتک کشور در استان کرمانشاه، شاخص ترین طرح های مذکور است. اولویت نخست مرکز فنی وحرفه ای کرمانشاه، حرکت در مسیر دستیابی به تکنولوژی های نوین و برتر و تربیت متخصصان هایتک برای ارتقاء سطح اطلاعات فنی و کم کردن فاصله با دنیای غرب و مبارزه با انحصار علمی و تکنولوژیک قدرت های بزرگ است. براین اساس؛ ایجاد مرکز هایتک درکرمانشاه نقطه عطفی در راستای تحقق سیاست های سازمان آموزش فنی وحرفه ای مبتنی برنظام جامع ملی مهارت است.

مسابقات ویژه مهارتی، آغازی بر ارزش گذاری های مهارتی و ایجاد اعتماد به نفس در نیروهای شاغل


توجه به نیرهای ماهر وبرجسته سازی مهارت ها و تخصص های آنان و نیز کمک به ارتقاء کیفی این مهارت ها، درحقیقت تزریق اعتماد به نفس، تعیین جایگاه و ارزش گذاری فنی و مهارت های نیروهای شاغلی است که می‌توانند ضمن پذیرش نقش برتر، به عنوان الگوهای رفتاری و مهارتی برای سایر افراد شاغل در بخش های مختلف مطرح شوند.
این طرح، شروع یک حرکت هماهنگ و کلی است که می تواند در سطح ملی مطرح و جایگاهی ویژه بیابد. مسابقاتی که توسط اداره کل فنی وحرفه ای کرمانشاه در زمینه «نان برتر» بین شاغلان صنف خباز برگزارشده و تداوم خواهدیافت، نمونه ی موفق و بارز آغاز طرح مسابقات ویژه مهارتی است.
ایجاد فضای رقابت، ارتقاء شخصیت و شناسایی شاغلان برتر از نقطه نظر مهارت و کیفیت درکار، ازجمله مهمترین اهداف این طرح، مطمح نظراست. بی گمان مسابقات ویژه مهارتی را می توان به عنوان یک حرکت سازنده و ارزشمند اجتماعی، محسوب نمود که در تغییر دیدگاه ها، فرایندها و توسعه ی منابع انسانی در سطح کشور تاثیری انکارناپذیر خواهدگذاشت.
وزارت کار و امور اجتماعی، برای اجرای طرح مذکور، یک میلیارد تومان اعتبار اختصاص داده است. طرح «اجرای مسابقات ویژه مهارتی» در مسیر تحقق شعار «کرمانشاه ۱۴۰۴ شهری ماهر با بیشترین بهره وری منابع انسانی» است.

فنی وحرفه ای کرمانشاه، فرشته نجات نخبگان
تردیدی نیست که حمایت همه جانبه از نخبگان، کشور را در قله های رفیع رشدو ترقی براساس چشم انداز 20 ساله نظام قرار می دهد. اعطای یک میلیارد تومان تسهیلات ریسک پذیر به منظور اشتغال دانشگاهیان در قالب کارگاههای پژوهش و فناوری در مراکز آموزش فنی وحرفه ای سطح استان درنظرگرفته شده است.
این طرح که با هدف حمایت از نخبگان به عنوان سرمایه های انسانی کشور و بهره مندی از توان آنان درجهت تولید علم وارتقاء سطح مهارت کشور ارائه گردیده است، انقلابی در جهت نهادینه نمودن فرهنگ توسعه و ترویج کارآفرینی در استان محسوب می شود.

تجلی همت وکار مضاعف در فنی وحرفه ای کرمانشاه راه اندازی و تجهیز ۴۲ کارگاه آموزشی جدید
اداره کل آموزش فنی وحرفه ای استان کرمانشاه در سال همت و کار مضاعف در سایه توسعه فعالیتهای خود در سالجاری توانست 42 کارگاه جدید در سطح استان برای اولین بار تجهیز و راه اندازی نماید.
این درحالی است که مجموع کارگاههای آموزشی در سنوات گذشته تنها ۱۵۲ کارگاه بوده است و از ابتدای امسال ۴۲ کارگاه جدید به مراکزآموزش فنی وحرفه ای در سطح استان اضافه گردیده که از این تعداد ۴ کارگاه LSF، UPVC، هواپیمای مدل و گیوه بافی برای نخستین بار در سطح کشور ایجاد شده است.
علاوه براین ده کارگاه شامل موتورسیکلت، هنرهای تجسمی، هتلداری، نرم افزارمکانیک، قالبسازی، اتوماسیون صنعتی، الکترونیک، کامپیوتر، AVR و آشپزی نیز ازجمله آموزش هایی است که برای اولین بار در سطح استان ارائه شده است این درحالی است که 28 کارگاه آموزشی دیگر نیز هریک برای نخستین بار در سطح شهرستان مربوط برگزار شده است.

رشد 70درصدی آموزشهای فنی وحرفه ای کرمانشاه در سال همت و کار مضاعف
در سالی که به نام همت وکارمضاعف مزین بود تعهدات آموزشی اداره کل فنی وحرفه ای استان ۷۰ درصد رشد یافت. امسال اداره کل آموزش فنی وحرفه ای استان با افزایش تعهدات آموزشی در سطح مراکز، ۷۰ درصد بیش از سالهای گذشته آموزشهای رایگان به جوانان ارائه نموده است.

افزایش ۸/۴ درصدی اعتبارات تملک ودارایی فنی وحرفه ای کرمانشاه
اعتبار تملک و دارایی اداره کل آموزش فنی حرفه ای استان کرمانشاه در مقایسه با سال گذشته 8/4 درصد افزایش یافته است. مجموع اعتبار تملک ودارایی سرمایه ای این اداره کل در سال گذشته 16میلیارد و 250 میلیون ریال بوده که این رقم امسال به 21میلیارد و 580 میلیون ریال افزایش یافته است علاوه براین اعتبارات جاری نیز 2/1 رشد داشته است.