برگزاری اولین اجلاس استانداران مرزی ایران و عراق در کرمانشاه - ۱۰ اسفند ۸۹

استاندار کرمانشاه در دیدار با نخست وزیر اقلیم کردستان عراق، برگزاری اولین اجلاس استانداران مرزی ایران و عراق را در کرمانشاه پیشنهاد کرد. مهندس سید دادوش هاشمی در سفر به استان اربیل عراق و دیدار با استاندار اربیل و نخست وزیر اقلیم کردستان افزود: استراتژی ایران بنا به دستور مقام معظم رهبری و رییس جمهوری این است که ارتباطات جمهوری اسلامی ایران با کشورهای همسایه مستحکم تر و قوی تر شود.وی گفت: هرچه روابط دیپلماسی بین دو کشور بیشتر باشد بالطبع استان های مرزی و همجوار دو کشور نیز به راحتی می توانند روابط خود را مستحکم کنند.

استاندار کرمانشاه با اشاره به پیگیری های لازم برای برقراری پرواز سلیمانیه به کرمانشاه تصریح کرد: پروازهای متعدد از فرودگاه کرمانشاه به سایر استان های کشور از جمله شیراز، تهران، اصفهان، عسلویه و... برقرار شده است و مردم اقلیم کردستان می توانند از طریق کرمانشاه به تمام نقاط ایران سفر کنند.مهندس هاشمی همچنین در خصوص توسعه باغات و کشاورزی در خاک عراق خاطرنشان کرد: آمادگی خود را برای توسعه باغات و کشاورزی در عراق اعلام می داریم چرا که سرمایه گذاری در بخش کشاورزی می تواند بخش اعظمی از مایحتاج زندگی مردم یک کشور را تامین کند.

دکتر برهم احمد صالح، نخست وزیر اقلیم کردستان عراق نیز در این دیدار گفت: در سفر اخیر به تهران با رییس جمهوری و رییس مجلس شورای اسلامی ایران توافقات خوبی را در ارتباط با استان های مرزی کشور داشتیم که این توافقات می تواند به نفع هر دو ملت ایران و عراق باشد.