الهام اکبری

نقش رسانه به ویژه مطبوعات در انعکاس بی طرفانه اخبار و اطلاعات بسیار پر اهمیت است و جهت گیری های سیاسی و حزبی تنها مانعی در روند اطلاع رسانی صحیح است و اگر رسانه ها به طور تخصصی به فعالیت بپردازند می توانند از یک سو اخبار و اطلاعات را در اختیار مردم بگذارند و از سوی دیگر بر اتخاذ تصمیمات کلان تاثیرگذار باشند. رسانه های جمعی علاوه بر ایجاد ارتباط با مسوولان دولتی باید با بخش خصوصی، کارشناسان و صاحب نظران نیز تعامل برقرار کنند. با توجه به اینکه روزنامه دنیای اقتصاد رسالت دارد که در جهت حل مسایل و مشکلات این حوزه گام بردارد از این رو فعالیت سرپرستی روزنامه دنیای اقتصاد استان کرمانشاه گشایش و فرصتی جهت معرفی فعالان عرصه اقتصاد چه در بخش دولتی و چه در بخش خصوصی است. بدیهی است این امر همکاری همه جانبه مدیران ارشد و صاحبان صنایع،تجار و بازرگانان را جهت پیشبرد و توسعه همه جانبه استان می طلبد. کرمانشاه به دلیل مرکزیت غرب کشور و همچنین همجواری با کشور عراق از یک سو و داشتن زیرساخت های مناسب از سوی دیگر واجد پتانسیل های خوب و ارزشمندی برای توسعه اقتصادی و صنعتی است و پرداختن به این مهم سبب می شود استان نه تنها در سطح منطقه بلکه در کل کشور به جایگاه واقعی خود دست یابد.

شرکت در نمایشگاه های برون مرزی از جمله نمایشگاه های اقلیم کردستان عراق و چاپ ویژه نامه های مرتبط با بخش صنعت، اقتصاد و بازرگانی به چند زبان می تواند بستر مناسبی جهت دستیابی به توسعه همه جانبه استان را فراهم آورد.

در این راستا جمع آوری نظرات و دیدگاه های مختلف به صورت تخصصی در سطح استان می تواند اهرم کمکی در تصمیم گیری های دولت ونیز ایفاگر نقش مهمی در تحولات اقتصادی استان باشد.به همین منظور و به مناسبت دور سوم سفر ریاست محترم جمهوری و هیات دولت به استان دفتر اختصاصی سرپرستی روزنامه دنیای اقتصاد اقدام به تهیه و تدوین ویژه نامه ای وزین تحت عنوان ویژه دور سوم سفر به جهت معرفی توانمندیهای استان در بخش های اقتصادی و صنعتی ونیز گزارشی از روند پیشرفت مصوبات سفرهای پیشین ریاست محترم جمهوری نموده است. امید است در سایه پیگیری های مجدانه دولت خدمتگزار و مدیران ارشد استان و در راس آن استاندار محبوب و پر تلاش کرمانشاه شاهد شکوفایی ورونق همه جانبه استان باشیم.