«اروند» روی صندلی اول!
*صادق اصلان بیگی مدیرعامل گروه صنعتی اروند : در مکان جدید که یک سایت مدرن و پیشرفته است اهداف صادراتی را سرلوحه کار قرار داده ایم

اولین واحد استقرار یافته در شهرک صنعتی بهسازی صنایع چوب ایران در سالروز ورود حضرت امام (ره) به ایران اسلامی پروانه بهره‌برداری خود را دریافت کرد.
صادق اصلان بیگی مدیرعامل گروه صنعتی اروند که از پیشکسوتان صنعت مبلمان اداری است و بیش از نیم قرن در زمینه تولید انواع صندلی فعالیت دارد اولین صنعتگری است که واحد تولیدی خود را در زمینی به مساحت 1 هکتار در شهرک صنعتی بهسازی صنایع چوب ایران مستقر کرده تا از خدمات ویژه این شهرک برخوردار شود.
این واحد صنعتی از تاسیساتی به مساحت ۲۰۰۰ متر در محل قبلی به محل کنونی انتقال یافته و پس از انتقال در مهر ماه سال جاری در حال اجرای برنامه پیش تولید برای رسیدن به توان تولید نهایی و بهره برداری رسمی در دهه فجر امسال بوده است.
گروه صنعتی اروند 53 مدل انواع صندلی و مبلمان تولید می کند و کسب نشان برترین کیفیت از اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان مبلمان ایران برای 8 سال متوالی گواهی بر تلاش کارکنان این واحد و تولید محصولاتی با کیفیت مطلوب است. تجهیز ساختمان اجلاس سران کشورهای اسلامی ( ولنجک- سعدآباد) ، ساختمان جدید مجلس شورای اسلامی( میدان بهارستان) ، سالن محل برگزاری جلسات اپک، برج میلاد، کتابخانه ملی جمهوری اسلامی ایران ، اتاق بازرگانی، صنایع و معادن استان تهران، مجموعه فرهنگستانها و دهها پروژه دیگر نمادی از توانمندیهای فنی و صنعتی این واحد می‌باشد.
آنچنان که مدیر این گروه صنعتی می گوید مجموعه تحت مدیریت او همیشه به دنبال تولید محصولی بوده تا نمونه های خارجی در کشور پیشتاز نباشند. دوام بالا، کیفیت مطلوب از جمله مشخصه‌های اصلی محصولات اروند است، اگرچه این مشخصه‌ها هم نتوانسته از خیل واردات جلوگیری و اشتیاق غیرعادی شرکت‌های ایرانی به خرید صندلی های اداری خارجی را کاهش دهد. به تصریح اصلان بیگی آنچه در خرید صندلی های خارجی مد نظر قرار نمی گیرد این است که این صندلی ها با توجه به فیزیک جسمی خارجی ها طراحی شده اند و الزاما با وضعیت جسمی ایرانی‌ها هماهنگی ندارند. بدتر آنکه براساس ارزیابی های صورت گرفته بخش اعظم صندلی های اداری موجود در کشور غیراستاندارد است و مشکلات زیادی برای نیروی کار اداری به وجود می آورد.
تولیدات اروند در حال حاضر از طریق 70 نمایندگی که نیمی از آنها در تهران قرار دارند به خریداران عرضه می شود.
این شرکت با وجود بستر مناسب به دلیل کمبود فضای تولید و انبار در محل قبلی هیچگاه درصدد راهیابی به بازارهای خارجی بر نیامد که در مکان جدید بازاریابی خارجی را هم به فهرست فعالیت های خود افزوده است.
پیش بینی می شود استقرار در محل جدید با توجه به وجود زیرساخت های مناسب تولید و صادرات به توسعه فعالیت های اروند منجر شده و راه را برای افزایش حضور این شرکت در2 بازار داخلی و خارجی هموار سازد.
اروند هفته گذشته مورد بازدید محمدرضا مس فروش رئیس سازمان صنایع و معادن استان تهران و مهندس عبداللهی رئیس هیات مدیره شهرک صنعتی بهسازی صنایع چوب ایران قرار گرفت. مس فروش در این دیدار علاوه بر آشنایی با عملکرد اروند در جریان تولید محصول و نحوه عرضه آن به بازار قرار گرفت و از موفقیتهای مدیران این واحد موفق تجلیل به عمل آورد.