شعبه ممتاز بانک ملی کرمانشاه رسما افتتاح شد
شعبه ممتاز بانک ملی کرمانشاه (مرکزی) با حضور استاندار، رییس شعب بانک ملی، رییس شعب بانک تجارت، رفاه کارگران و جمعی از مدیران و مسوولین و کارکنان شبکه بانکی استان کرمانشاه رسما افتتاح و مورد بهره برداری قرار گرفت.

نصرت اله شهبازی، رییس شعب بانک ملی استان در مراسم افتتاحیه به پیشینه تاسیس بانک ملی شعبه ممتاز کرمانشاه اشاره کرد و گفت: این بانک در سال ۱۳۰۸ تاسیس گردید. رییس این شعبه فردی آلمانی بود و در خانه اجاره‌ای متعلق به حاجی آقا صاحب سکونت داشت. بنای ساختمان فعلی شعبه بین سال‌های ۱۳۳۸ تا ۱۳۴۲ رسما افتتاح و مورد بهره برداری قرار گرفت.
شهبازی افزود: زمین این شعبه سابقا میدان بزرگی بود که به سبزه میدان شهرت داشت. به دلیل این که در مقابل ساختمان شهربانی قرار داشت برای اجرای احکام کیفری مورد استفاده قرار می‌گرفت.
در محوطه بانک دو اصله درخت کاج نقره‌ای بسیار زیبا قرار داشت که چشم انداز ساختمان را صد چندان زیباتر می‌نمود. اما متاسفانه بعدها به علت مسایل امنیتی آن‌ها را قطع نمودند. چند سال بعد نیز حمام خرابه پشت بانک خریداری و به ساختمان اولیه الحاق گردید.
رییس شعب بانک ملی استان در ادامه سخنان خود به نقش ارزنده‌این بانک در طرح تعریض خیابان مدرس اشاره و عنوان کرد: بانک ملی استان در سال 1387 به عنوان اولین سازمان و پیشگام در اجرای طرح مذکور با 7 متر عقب نشینی، تخریب قسمتی از ساختمان شعبه مرکزی را آغاز و نسبت به بازسازی، نوسازی و زیباسازی آن اقدام نمود، که به حمداله امروز شاهد افتتاح و بهره برداری آن هستیم.
نصرت اله شهبازی اظهار داشت: تمام کوشش و تلاش ما به عنوان نماینده بزرگترین بانک جهان اسلام در استان، بر آن است که فضایی دلنشین و آرامش بخش در جهت تکریم ارباب رجوع ایجاد کنیم و این شعبه نمونه‌ای بارز از پایبندی و ایفای تعهدات ما را نشان می‌دهد.
وی افزود: ساختمان این شعبه متناسب با مسایل فرهنگی و با سبک و سیاق ویژه‌ای جهت آسایش و آرامش خاطر مشتریان گرامی‌ساخته شده است. همچنین از نظر درجه بندی یک شعبه مستقل زیر نظر بانک ملی استان است که نسبت به سایر شعب حدود و اختیارات بیشتری دارد.
رییس شعبه بانک ملی استان در ادامه سخنان خود به وجه تمایز سایت سوم در شعبه ممتاز کرمانشاه اشاره و اعلام کرد: وجود دستگاه‌های خود دریافت علاوه بر خود پرداز در این سایت موجب تمایز آن با سایر سایت‌ها شده است. که دومین دستگاه آن در این سایت نصب شد. سایت‌های دیگر بانک‌ها دارای چنین ویژگی نیستند که‌این مهم یک خدمت جدید در حوزه بانکداری الکترونیک بانک ملی ایران محسوب می‌شود.
نصرت اله شهبازی اضافه کرد: تا کنون 25 دستگاه خود دریافت در کل کشور نصب و راه اندازی شده است. که امروز بیست و ششمین دستگاه آن در این شعبه رسما افتتاح و آغاز به کار کرد.
وی گفت: مشتریان با ارائه ملی کارت خود می‌توانند در هر ساعت از شبانه روز مراجعه نموده و پس از وارد شدن به سایت از امکانات و خدمات ارائه شده استفاده نمایند.
وی همچنین به انجام خدمات توسط دستگاه خود دریافت اشاره کرد و گفت: دریافت وجه نقد و واریز آنی به حساب مشتری، دریافت ایران چک و واریز آنی به حساب مشتری، دریافت چک‌های عادی و وصول آن از طریق کلرینگ، پرداخت قبوض آب، برق، گاز، تلفن و. . . انتقال وجه، اعلام مانده حساب و صورت حساب از جمله خدماتی است که توسط دستگاه به مشتریان عزیز ارائه می‌شود.
شهبازی اعلام کرد: انشاءاله در آینده‌ای نزدیک با نصب نرم افزار بر روی دستگاه، دریافت اقساط تسهیلات و درخواست صدور دسته چک نیز به دیگر خدمات ارائه شده آن افزوده خواهد شد.
وی در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص دیگر قابلیت‌های دستگاه خود دریافت خاطرنشان کرد: مبلغ دریافتی توسط دستگاه 50 میلیون ریال در شبانه روز برای هر حساب می‌باشد. همچنین این دستگاه قادر به شناسایی اسکناس‌ها و ایران چک‌های تقلبی می‌باشد.
رییس شعبه بانک ملی استان کرمانشاه با بیان این مطلب که ارائه خدمات توسط دستگاه‌های خود دریافت از جمله اقدامات نوین است که در جهت تکریم بیشتر و احترام به مشتریان عرضه شده است، اعلام کرد: این سومین سایت پس از سایت‌های شعبه میدان آزادی و کرمانشاه است. سایت چهارم بانک ملی استان در شهرستان اسلام آبادغرب با همین سبک و با نصب سه دستگاه خودپرداز و خوددریافت در آینده‌ای نزدیک به مرحله بهره برداری خواهد رسید.
نصرت اله شهبازی گفت: در حال حاضر مشتریان با صرف زمان گاه طولانی در صف بانک‌ها عملیات بانکی خود را به انجام می‌رسانند. اما با افتتاح این سایت مشتریان می‌توانند در هر ساعتی از شبانه روز مراجعه نموده و امور بانکی خود را انجام داده و رسید دریافت نمایند. که‌این امر قطعا موجب کاهش مراجعات مشتریان به بانک خواهد بود.
رییس شعب بانک ملی استان در ادامه سخنان خود به ارائه توضیحاتی در خصوص بانکداری اسلامی‌پرداخت و گفت: باجه بانکداری اسلامی‌در راستای تکریم بیشتر به مشتریان شکل گرفت.
از زمانی که دکتر خاوری به عنوان مدیرعامل بانک ملی ایران کار خود را آغاز کرد، بحث بانکداری اسلامی‌در دستور کار قرار گرفت که هدف از آن تشریح عقود اسلامی‌توسط همکاران و ارائه آن به مردم بوده است.
نصرت اله شهبازی ادامه داد: طی یک سال گذشته اولین شعبه بانکداری اسلامی‌را در شعبه میدان آزادی ایجاد کردیم که در این مدت خدمات مفید و ارزنده‌ای به مشتریان خود ارائه داده است.
در ادامه ساختمان شعبه ممتاز کرمانشاه (مرکزی) توسط مهندس‌هاشمی‌استاندار کرمانشاه رسما افتتاح و مورد بهره برداری قرار گرفت و برگ زرین دیگری در کارنامه پر افتخار بانک ملی استان رقم زده شد.
لیست انجام خدمات توسط دستگاه خود دریافت بانک ملی به شرح ذیل می‌باشد:
1-دریافت وجه نقد و واریز آنی به حساب مشتری
۲-دریافت ایران چک و واریز آنی به حساب مشتری
3-دریافت چک‌های عادی و وصول آن از طریق کلرینگ
۴-پرداخت قبوض آب، برق، تلفن، گاز و. . .
5-انتقال وجه
۶-اعلام مانده حساب و صورت حساب
7-شارژ سیم کارت


برنامه‌های آینده:
8- دریافت اقساط تسهیلات
۹- درخواست صدور دسته چک
نکته قابل توجه‌اینکه مبلغ دریافتی توسط دستگاه در شبانه روز 50 میلیون ریال برای هر حساب می‌باشد و همچنین این دستگاه قادر به شناسایی اسکناس تقلبی و ایران چک تقلبی می‌باشد.