طرح عظیم توسعه زر ماکارون

مرتضی سلطانی:با راه اندازی این طرح در سال ۱۳۹۲ تولیدات گروه صنعتی زر ماکارون روزانه به ۵۰۰۰تن افزایش خواهد یافت با موافقت و دستور صریح وزیر صنایع و معادن طرح توسعه بزرگ گروه صنعتی زرماکارون که پس از راه اندازی این شرکت را در جهان به یکی از چند شرکت برتر صنعت غذا تبدیل خواهد کرد کلید خورد.

به گزارش خبرنگار ما، یک روز قبل از این دستور در بازدید علی اکبر محرابیان از کارخانه گروه صنعتی زر ماکارون در شهرستان ساوجبلاغ، مرتضی سلطانی رئیس هیات مدیره این گروه طی گزارشی با اشاره به عملکرد برجسته این گروه و توانمندیهای صادراتی آن اعلام کرد: در حال حاضر ظرفیت تولید گروه صنعتی زر روزانه حدود ۶۰۰ تن است که با طرح ها و برنامه های در دست اجرا انشاء الله تا اردیبهشت ماه آینده این رقم به ۱۲۰۰ تن افزایش می یابد.

این فعال صنعت غذا که طی ۳۰ سال گذشته تعداد ۱۰ واحد صنعتی را راه اندازی کرده و طی این مدت تمامی درآمدهای تولیدات خود را صرف اجرای طرح ها و کارخانجات جدید نموده است همچنین گفت: هم اکنون تولیدات زر ماکارون به بیش از ۸۰ کشور جهان صادر می شود که عمده ترین این بازارها را در کشورهای افریقایی داریم.

براساس این گزارش ، سلطانی در ادامه گزارش خود از طرح توسعه بزرگ این گروه برای رسیدن به ظرفیت تولید ۵ هزار تن در روز خبر داد و خواستار حمایت وزارت صنایع و معادن از این طرح شد.

همین گزارش حاکیست: دقیقا درست ۲۴ ساعت بعد از این درخواست، علی اکبر محرابیان وزیر صنایع و معادن با ارسال نامه ای برای ۲ تن از مقامات ارشداین وزارتخانه و استان البرزصراحتا دستور داد این طرح تا سال ۱۳۹۲ حتما باید به بهره برداری برسد.

قابل ذکر است که با وصول این نامه، بنیانگذار گروه صنعتی زر با تشکیل یک جلسه فوری با همکارانش آغاز اجرای این طرح را اعلام کرد.