اجرای قانون هدفمندی یارانه ها به معنای حاکمیت استاندارد در تولید است
در مراسم روز ملی کیفیت که با حضور استاندارکرمانشاه،رییس انجمن علوم و صنایع غذایی ایران و سایر مدیران ارشد استان برگزار شد، استاندار کرمانشاه با اشاره به لزوم تسریع در اجرای قانون هدفمند کردن یارانه ها و جلوگیری از هدر رفت منابع ملی و امانتداری برای انتقال این منابع به نسل های آینده، گفت: 100 درصد منابع حاصله از هدفمندی یارانه ها در خدمت توسعه کشور بکار گرفته می شود.

مهندس سید دادوش هاشمی افزود: کالبد اقتصادی کشور به جراحی نیاز دارد و این جراحی در سایه اجرای قانون هدفمندی یارانه ها محقق خواهد شد.
وی در خصوص کیفیت کالاها و تولیدات استان و لزوم انطباق آنها با استانداردهای جهانی، گفت: اگر دنبال صادرات پایدار و حفظ بازارهای جهانی هستیم لازم است تولیداتی با کیفیت بالا و بر اساس استانداردهای روز دنیا داشته باشیم.
استاندار کرمانشاه، اداره استاندارد استان و مدیریت آن را از جمله دستگاهها و مدیران موفق و پرتلاش استان عنوان کرد و از آنها تقدیر و تشکر به عمل آورد.
مدیر کل اداره استاندارد و تحقیقات صنعتی کرمانشاه در مراسم تجلیل از برترین های استاندارد استان گفت: در گذشته حمایتهای کاذبی از برخی صنایع تولیدی که اغلب با سفارش هایی نیز توام بود، انجام می شد اما با اجرای قانون هدفمندی یارانه ها این حمایتهای کاذب از میان برداشته می شود.
بهزاد فرسادفر افزود: آنچه سبب توسعه صادرات و کنترل بازارهای جهانی برای تولیدکنندگان ما می‌شود، در واقع تولید با کیفیت و منطبق با موازین استانداردهای روز دنیاست که امید می رود با اجرای این قانون تحقق یابد.
وی خاطرنشان کرد: براساس قانون ارتقای کیفیت خودروها و صنایع که از سوی مجلس شورای اسلامی مصوب شده است، از این پس خودروسازان و صنایع تولیدی ملزم به رعایت استانداردهای روز دنیا در تولیدات خود می باشند.
فرسادفر تصریح کرد: البته از اجرای قانون فوق هم اینک حدود سه ماه می گذرد اما قطعا اجرای هدفمندی یارانه ها، جدیت در اجرای این مصوبه را در پی خواهد داشت.
در پایان گردهمایی روز ملی کیفیت ، از برترین های حوزه استاندارد استان تجلیل به عمل آمد.
محمد حسینی معاونت صنایع غذایی وزارت صنایع و رییس انجمن صنایع غذایی ایران نیز در این مراسم با تشکر از کارآفرینان برتر گفت: تلاش این عزیزان در عرصه ی تولید با کیفیت قابل ستایش است چرا که باعث خدمت به بهداشت و سلامت جامعه و مانع از مرگ و میر مردم می شود.
وی سیاست های اداره استاندارد استان را در جلوگیری از صدور کالاهای بدون کیفیت به کشور عراق قابل تقدیر دانست و گفت: با این کار شما با تمام توان از عزت و هویت تولیدات ایرانی دفاع کردید. حسینی در ادامه خطاب به تولیدکنندگان استان افزود: اگر می‌خواهید در کارتان موفق شوید سعی کنید کالای با کیفیت تولید کنید زیرا کیفیت با فروش محصول ارتباط مستقیم دارد و کیفیت خوب مشتریان زیادی را جذب می کند. وی لیاقت و شایستگی یک شرکت برای ورود به بازار را در معرفی کیفیت محصولات آن دانست و خاطرنشان کرد :مهمترین نیاز یک شرکت ،مشتری مداری است که این امر با معرفی کلیه خصوصیات و مشخصات یک محصول، کالا یا خدماتی است که توانایی بر آوردن نیازهای داخلی را داشته باشد.
رییس خانه صنعت و معدن استان کرمانشاه در ادامه با تبریک روز ملی کیفیت افزود: کارآفرینان با همت و تلاش شبانه روزی سعی دارند با رعایت استاندارد، سلامت و بهروزی را برای جامعه تامین کنند و این موضوع قابل تقدیر است. محرابی با اشاره به اینکه اداره استاندارد در سلامت جامعه و تاثیراتی که بر محیط اجتماعی دارد بسیار موثر است گفت: اداره استاندارد به لحاظ جایگاه سازمانی، از حساسیت فوق العاده ای برخوردار است و نقش یک مرجع نظارتی را دارد زیرا با رعایت استاندارد و شاخص هایی که دارد سلامتی را به جامعه هدیه می کند. وی تصریح کرد: یکی از کارهای بزرگی که سازمان استاندارد کرمانشاه انجام داده طرح مبحث استاندارد در دوران کودکی و کودکستان ها بوده است. رییس خانه صنعت و معدن افزود: اگر ما می توانستیم در تمام سطوح زندگی، قوانین و مقررات جامعه را از کودکی و مدرسه شروع کنیم به طور قطع شکوفایی جامعه ما بهتر از زمان بود. وی با اشاره به اهمیت استاندارد در کیفیت کالا و سلامت مصرف کنندگان گفت: از این بابت باید قدردان کارشناسان اداره استاندارد باشیم که با تلاش شبانه روزی این امنیت را به جامعه هدیه می دهند و سعی می کنند در توسعه اقتصادی سهیم و نقش مفیدی داشته باشند.
محرابی در خاتمه با تشکر از مهندس هاشمی به عنوان یکی از فعالان عرصه برنامه ریزی در استان و همچنین آقای فرسادفر و همکارانشان در اداره استاندارد ابراز امیدواری کرد با تلاش سازمان بازرگانی و صنایع و معادن وهمکاری آنها با اداره استاندارد شاهد افزایش تولید و صادرات در استان باشیم.


سید داداش هاشمی - استاندار کرمانشاه


جناب آقای محرابی
رئیس خانه صنعت و معدن استان کرمانشاه





تجلیل از واحدهای تولیدی نمونه
در همایش بزرگ اداره کل استاندارد و تحقیقات صنعتی استان، از واحدهای نمونه تولیدی در سال ۸۹ به این شرح با تندیس ویژه و لوح افتخار تجلیل و قدردانی شد.
1 - روح انگیز حیدرپناه مدیرعامل محصولات بهداشتی غرب- تولیدکننده محصولات بهداشتی و سلولزی، واحد نمونه و احیا کننده یک واحد تولیدی در منطقه محروم سرپل ذهاب
۲ -حاج جواد مدلل مدیرعامل مجتمع کشت و صنعت و روغن نباتی ماهیدشت، تولیدکننده انواع روغن های خوراکی و آب آشامیدنی بسته بندی شده
3 -صفری مدیرعامل فرآورده های لبنی بهار دالاهو (( مانیزان )) تولیدکننده انواع فرآورده های لبنی و واحد نمونه کشور در سال 1389
۴ -حاج غلام گل محمدی مدیر کارخانه آرد خوشه گندم به عنوان واحد نمونه و پیشکسوت صنعت.
5 -مومیوند مدیر شرکت مارپیچ باختر تولیدکننده سیبک و مفصل، جعبه فرمان پراید.
۶ -امیدی مدیر پالایش البرز آبادان، تولیدکننده انواع روغن موتور که در سال گذشته موفق به دریافت ۱۰ فقره پروانه استاندارد گردیده است.
7 -سلیمی فر مدیرعامل تعاونی 237 کاوه بالاست تولیدکننده بالاست لامپ فلورسنت
در این مراسم از سه نفر از مسوولین کنترل کیفیت واحدهای تولیدی به این شرح با اهداء لوح افتخار تجلیل شد:
1 -پریسا حیات غیبی از واحد بابک صنعت غرب تولیدکننده لوله پلی اتیلن
۲ -سعید ملکیان از شرکت مارپیچ باختر تولیدکننده سیبک و مفصل جعبه فرمان پراید
3 -بهزاد فرخی از مجتمع کشت و صنعت و روغن نباتی ماهیدشت.


مهندس بهزاد فرساد فر - مدیر کل اداره استاندارد و تحقیقات صنعتی استان کرمانشاه

محمد حسینی
معاونت صنایع غذایی وزارت صنایع