مدیر شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران منطقه غرب به همراه معاون عملیات، رئیس روابط عمومی و رئیس تأسیسات انتهایی سنندج به منظور بررسی وضعیت خط لوله ۱۰ اینچ فراورده کرمانشاه / سنندج و آشنا نمودن مسئولین با فعالیت های منطقه غرب، با استاندار کردستان دیدار کرد. مهندس محسن نوری مدیر منطقه غرب گفت: منطقه غرب از طریق سه خط ۸ اینچ نفت خام نفت شهر/کرمانشاه، ۱۰ اینچ فرآورده کرمانشاه/سنندج و ۱۶ اینچ نفت خام و فرآورده افرینه/کرمانشاه، نفت خام و فرآورده را از مبادی اصلی انتقال می دهد. وی عنوان کرد: یکی از خطوط لوله انتقال نفت منطقه غرب خط لوله ۱۰ اینچ فرآورده کرمانشاه/سنندج است، که در جوار انبار پخش سنندج واقع شده و به منظور دریافت فرآورده های نفتی در سال ۸۵ به بهره برداری رسیده است. مهندس نوری اظهار داشت: این خط ظرفیت دریافت و تحویل روزانه ۴۹ هزار بشکه فرآورده نفت سفید، نفت گاز و بنزین را به پخش سنندج دارد.

مدیر منطقه غرب تصریح کرد: عملیات انتقال فرآورده، قبل از سال ۸۵ از طریق ماشین های حمل سوخت انجام می گرفت. انجام این امر علاوه بر خطرات احتمالی در جاده، هزینه های نقل و انتقال بالایی نیز داشت. به همین منظور خط ۱۰ اینچ با عبور از مسیر تاسیسات انتهایی کرمانشاه تا تاسیسات سنندج و عبور از مسیرهای صعب العبور، روستاها، جاده ها و شهرها احداث شد. مهندس نوری گفت: به منظور پیشگیری از بروز خطرات احتمالی در دومرحله با ارسال نامه، کاتالوگ و بروشور مسیر خط به ادارات و سازمانهای حفار اطلاع رسانی شده که در قبل از انجام عملیات و حفاری های احتمالی با شرکت، همکاری های لازم را داشته باشند.

وی در ادامه اذعان داشت: یکی از پروژه در دست اقدام منطقه، سوخت رسانی به نیروگاه سیکل ترکیبی سنندج از طریق خط لوله ۱۰ اینچ است که با این اقدام این نیروگاه به راحتی می تواند سوخت دوم خود (شامل نفت گاز) را در صورت کمبود گاز در برخی از فصول از طریق این خط لوله تأمین کند. استاندار کردستان نیز در این نشست در راستای همکاری با منطقه غرب قول مساعد داد.