پر تلاش در عرصه صنعت کاشی و سرامیک ( پرسلانی)

اولین و بزرگترین تولیدکننده کاشی پرسلانی کشور با نام تجاری آنتیک علاوه بر تامین نیاز داخلی به بازارهای خارجی عرضه می شود. عزت اله پاکدل مهربانی مدیرعامل شرکت صنایع تولیدی زاگرس که تولیدکننده انواع کاشی های پرسلانی، گرانیتی و پله های یکپارچه است با اشاره به سابقه فعالیت این شرکت که در سال ۸۶ طی مراسمی با حضور علی اکبر محرابیان وزیر صنایع و معادن به بهره برداری رسید و خیلی زود به برندی معتبر در بازارهای داخلی و خارجی تبدیل شد از جهش تولید این شرکت طی ۳ سال گذشته می گوید.اگرچه زاگرس در طی ۳ سال گذشته معضلات زیادی از جمله قطعی مکرر آب و برق را پشت سر گذاشته است اما با حضور قدرتمند در بازار کاشی و سرامیک کشور و عرضه محصولات مقاومتی و مبتکرانه خیلی زود به یکی از برندهای معتبر بازار تبدیل شد.کاشی پرسلانی آنتیک مناسب کف و دیوار و نما و پله های یکپارچه تا ضخامت ۲ سانتیمتر و طول ۱۲۰ سانتیمتر را در بر می گیرد. این شرکت به یمن در اختیار داشتن پرس های سنگین و پرقدرت در زمره معدود تولیدکنندگان وطنی است که قابلیت تولید کاشی های پرسلانی و گرانیتی از سایز ۲۰×۱۰ تا ۱۲۰×۶۰ سانتیمتر را دارد.

کاشی های گرانیتی و پرسلانی در زمره مرغوب ترین کاشی ها هستند که حتی به عنوان جایگزین سنگ مورد استفاده قرار می گیرند و برای استفاده در نما و کف ساختمان و تونل ها و معابر پرتردد مناسب است . این محصول در برابر تغییر شدید حرارتی مقاومت بالایی دارد و از این حیث هم منحصر به فرد تلقی می شود.

زاگرس که با در اختیار داشتن حدود ۳۵۰ نیرو در شهرک صنعتی اشتهارد مشغول فعالیت است، در صورت تامین نقدینگی ۴ میلیارد تومانی قادر خواهد بود علاوه بر ایجاد فرصت های شغلی جدید از ورود طیف وسیعی از محصولات مشابه به کشور جلوگیری کند که این هدف به دلیل کمبود نقدینگی در محاق مانده است.پاکدل در حاشیه همایش هفته گذشته تشریح بسته حمایتی صنایع و معادن که به همت سازمان صنایع و معادن استان تهران برگزار شد با اشاره به مشکلات فراروی این شرکت برای توسعه فعالیت ها خواستار اهتمام جدی تر به تامین نقدینگی شرکت های مولد شد.